"Lütfen suyu içiniz."

Çeviri:Please drink the water.

4 yıl önce

38 Yorum


aleyna925

Böyle olmaz mı PLEASE DRINK WATER

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır o lütfen su içiniz. yukarıdaki linkte detaylar var

4 yıl önce

Onur419788

Are you an angel?

3 ay önce

BarKeskine

Selcan hanim burda neden you are kullanilmamis

3 yıl önce

Tolgazorba
Tolgazorba

Çünkü you are kalıbı isim fiildir. Isim fiiller bir is bir hareket bildirmeyen bir olus bir durum bildiren fiillerdir.

Örneğin ben bir öğretmenim. Sen bir avukatsin vs benzeri fiiller bir is bildirmez. You are a student. I am a teacher. Bu tarz fiillerdir.

2 ay önce

Veysel970484

Evet

2 ay önce

NisanurDuy

Ya

10 ay önce

director86

belirtme hali kullanırak olmuyor mu? örnek you gibi

4 yıl önce

Rabia234496

You da kullanılması gerekmiyor mu

4 ay önce

gamzeuak1

Cevapta özne neden kullanılmamış

3 ay önce

Tolgazorba
Tolgazorba

Cunku emir veya rica fark etmez. Ingilizcede yapisi aynidir. Basina please getirirsin rica olur. Kaldirirsin emir olur.

Emir kipleri bu sekilde kullanilir. Istisnasi vardir. You oznesini yuksek soyleyerek you drink the water seklinde soylenilebilir. Ama bu genelde itiraz icin kullanilir. Iki kisinin konusmasinda 1. Suyu ic. 2. Sen ic suyu. Gibi

Ya da is paylaşımı yaparsin. Sen suyu ic ben de ekmegi yiyorum.

You drink the water. I eat the bread.

Bunun haricinde emir kipinde ozne kullanilmaz. Turkce dusunmeyin.

2 ay önce

ErdinErilm

neden drinks demiyoruz?

4 yıl önce

utku95

Fiilin sonuna s takisi he she it olan cümlelerde kullaniliyo

3 yıl önce

CuteKench1

Please drink water demeliyiz çünkü sayılmayanlar The ile kullanılmaz

9 ay önce

Tolgazorba
Tolgazorba

Yanlisiniz var. The belirtectir. Herhangi bir sudan bahsetmiyorsan ornegin masanin uzerinde bardakta duran suyu kastediyorsan ve bu belirteci kullandiginda her iki kisinin de hangi sudan bahsettigi belliyse the kullanilir.

Örneğin I am a teacher deriz. Ben ogretmenlerin arasinda herhangi bir ogretmenim çünkü. Ama sinifta iki ogrenci ogretmenleri hakkinda birsey diyecekse the teacher derler.

Kisaca the belirtectir. Sayilabilen sayilamayan vs bir baglantisi yoktur. Ornekte suyu iciniz diyorsa hangi suyu kadt ettigi bellidir. The kullanılır

2 ay önce

KerasusKon

Please ile başlayan cümle emir kipi cümlesi mi oluyor...

5 ay önce

Lamiy15

Ayy şu eklere çok sinir oluyorum!

3 ay önce

Sercan991273

The Eki ne Alaka

3 ay önce

seril

Yani cümlenin başına please lütfen koymasaydık, cümle muhakkak you ile başlaması gerekiyordu. Basina please koyduğumuz için bu bir emir cümlesi oluyor ve özne you kullanmamamız gerekiyor. Ben bunu anladım, doğru mu anlamışım ?

2 ay önce

MustafaEfe935971

ya bu kaçıncı denemem hala bitiremedim şu seviyeyi

1 ay önce

Sercan183971

The Eki neden geliyor anlamadım

2 hafta önce

selen.tosu

Neden the eki gelicek

4 yıl önce

zumrut_01

Suyu demek için the getiririz getirmezsek su oluyor

4 yıl önce

gangstacentz

Was why

4 yıl önce

damla949085

Cevap please drink the water olucak

1 yıl önce

denizjws

Please drink the water ı waterr yazdığım için kabul etmedii

1 yıl önce

nida549443

bencede PLEASE DRINK WATER olmalıydı

9 ay önce

BABA651727

Bu yorumu okuyan salaktir

6 ay önce

BABA651727

Sensin salak

6 ay önce

DuyguDonme1

En fazla senin kadar değil mi

3 ay önce

smeyyesevg

You drink water, please

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

İngilizce'de öznel zamirin koyulmadığı tek durum emir kipidir. Senin örneğin direkt geniş zaman oluyo obür türlü. "Drink the water, please" desen gayet temiz olurdu mesela.

the* olayı için de şuraya danışabilirsin: https://www.duolingo.com/comment/1646458

4 yıl önce

evlasu

Hayırrr please drink the water

2 yıl önce

35ece35

bende please you is driks water yazdım neden kabul etmedi:(

2 yıl önce

evlasu

Yanlış uazdın malmısın

2 yıl önce

BABA651727

Sensin salak

6 ay önce

BABA651727

Bu yorumu okuyan salaktir ve bu yorumu okuyan kisi erkek bunu hissediyorum ve soyle diyor oha nerden bildi

6 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.