Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"I like these colors."

Tłumaczenie:Lubię te kolory.

2 lata temu

8 komentarzy


SiemikMax

czy można "interpretować" 'these' jako liczbę mnoga do ' this'??

1 rok temu

buskes76

właśnie tak ;) - fajne objaśnienie wzrokowe; http://i.stack.imgur.com/x5tSM.png

1 rok temu

RobertMurawski
RobertMurawski

" podobają mi się te kolory" jest źle ?

1 rok temu

Daria496370

Colors -koncowka s czyli liczba mnoga

1 rok temu

JakubWisni1

Ja lubie te kolory jest źle?

1 rok temu

Yola448704
Yola448704

I like these colors - Lubię te kolory / Podobają mi się te kolory
I like - Lubię (Ja jest podmiotem domyślnym)

"Ja lubię te kolory" nie jest niepoprawne, ale brzmi przesadnie, nienaturalnie, bo wystarczy powiedzieć samo lubię i już wiadomo,
o kogo chodzi.

Ponieważ czasowniki w języku polskim odmieniane są przez osoby, zaimki osobowe używane są raczej sporadycznie, np. w zdaniach,
gdzie chodzi o porównanie z inną osobą, np:

Wiem, że ty za tymi kolorami nie przepadasz, ale JA lubię te kolory.

1 rok temu

Dzidek90

Jaka jest różnica w wymowie między "this" a "these"? Bo w ćwiczeniu ze słuchu wydaje mi się, że słychać właśnie "this".

1 rok temu

Yola448704
Yola448704

"I" w THIS/IS jest podobne do polskiego Y.

W THESE, pierwsze "E" brzmi jak polskie I (tylko jest
trochę dłuższe: III ), a drugiego "E" nie wymawia się...

1 rok temu