1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Mark it in your calendars!"

"Mark it in your calendars!"

Fordítás:Jelöljétek meg a naptáraitokban!

February 4, 2014

14 hozzászólás


sitju

miből derül ki az angol mondatban, hogy ez többes szám? Én egyes számban fordítottam: "jelöld be a naptáraidban" Ez nem helyes így?


radnaitomi

Elvileg az is helyes kéne legyen.

A felszólító módban tényleg lehet hogy egy valakinek mondják, illetve több embert szólítanak fel, és mindkettőt ugyanúgy mondja az angol.

De a calendar többes számban van, és ebben a szövegkörnyezetben valószínűbb emiatt, hogy több embert szólítanak fel épp (mert feltehetően egy embernek egy naptára van - így a több naptár az több emberé...)

De abban a speciális kontextusban, ahol egy személynek több naptára is van, és mindbe bele akrjuk iratni vele, ott a te megoldásod a helyes! :)


sazoo

Már helyes az is.


ariehdave

az angolban fontos az 'it', mivel a 'to mark' tranzitív ige, tárgy nélkül nem állhat, viszont az alábbi fordítás 'írd be a naptáradba!' helyes, mert az írd! felszólító módú ige tárgyas ragozása nem követeli meg az 'azt' valódi tárgyat.


GhostDog8000

A többes birtokos esetén magyarosabb az egyes birtok (még akkor is, ha nyilván mindenkinek megvan a saját naptárja, tehát több naptárról van szó): Jelöljétek meg a naptárotokban!


ljeges

Az "azt" kihagytam az elejéről. Szerintem nem kell. (?)


MarcsiHorvath

a "naptáraitokban" kifacsart, magyartalan


pezzonovante1

Én udvarias akartam lenni, nem hagyta. (Jelöljék meg [önök] a naptáraikban.


Mittu_Domain

a

jelöld a naptáraidban

is helyes kéne legyen, "meg" nélkül


Hollysufjan

Nekem érzetre hiányzik az 'azt" vagy a "meg", de igen. Én meg azt írtam "Jelöljétek meg a naptárjaitokban"... az a plusz j nem is kell bele, csak rosszul éreztem. Amúgy elfogadta.


SaroltaKov3

Jelöld meg ezt a (te) naptáraidban!


SaroltaKov3

Szerintem ezt el kellene fogadni!!!!!!


SimarszkiM

Hol lehet beállítani a betűméretet? Nem látom ezeket a pici betűket!


esponta

Ez az hogy valószínüleg több enbert szólitanak fel valamire, de nem biztos. Egy embernek viszont lehet több naptára is!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.
Kezdés