"She has not introduced me to her parents."

Çeviri:O beni ebeveynleriyle tanıştırmadı.

February 4, 2014

12 Yorum

Konu önem sırasına göre

ozansims

"O beni ailesiyle tanıştırmadı." daha uygun bir cümle olmaz mıydı? Yani tamam, burada dil bilgisi kurallarını öğreniyoruz neticede, lakin bazı cümlelerin bizim günlük konuşma dilimize göre yerelleştirilmesi gerekmez mi sizce de? En azından bu cümle de doğru cümleler arasında yer almalıydı bence.

February 4, 2014

ProwlingParis

Dediğin gibi kullanım meselesi. İngilizce'de "parents" ifadesi çok kullanılırken, Türkçe'de "ebeveynler" nadiren kullanılır. Tam ters yönü olsaydı (İngilizce bilenler için Türkçe) dediğin gibi de olabilirdi en iyi cevap. Ama burada amaç "parent" kelimesini öğretebilmek--ve karşılığı olarak "aile" yazsaydık yanlış yönlendirmiş olurduk. Çok istisnai durumlar ve deyimler dışında cümle yapısını ve kelime anlamlarını muhafaza etmeye dikkat ediyoruz. Kursun amacı İngilizce öğretmek olduğu için Türkçe tercümelerden çok İngilizce ifadelerin doğallığı daha önemli--bazen çok takoz durumlar olabiliyo ama yapıcak bir şey yok, İngilizce cümle öyle ve tedavülde.

Tabi senin dediğin de mantıklı, ekleyiverdim.

February 4, 2014

ozansims

Evet, çok mantıklı. Teşekkürler...

February 4, 2014

Selcen_Ozturk

ya da "annem ve babam" diyoruz Türkcede. Testlerde mümkün oldugunca cok disari cikmamak lazim. Ama "tercüme/immersion" kismi geldiginde, yani onumuzde tam bir metin oldugunda, orada gercekten Türkcede en dogal gelen haliyle cevirmek önemli olacak.

February 4, 2014

yucehunkar

ebeveyn zaten çoğul ebeveynleriyle saçma olmuyor mu

August 18, 2015

ziya052

O ebeveynleriyle beni tanıştırmadı.

March 5, 2019

.soul.

She has not introduced me with her parents şeklinde bir kullanım da sözkonusu olamaz mı? (to yerine with gelecek şekilde.)

April 6, 2014

Cemikan

Ebeveyn. Ebeveynler değil

November 24, 2016

Ilkerkrdar

Ben doğdu yazmıştım fakat sesi dinleyince -to ifadesinin iki kere kullanıldığını farkettim burada ufak bir yanlislik var

April 11, 2017

berk.k

Aynen

September 22, 2019

gtarimer

O beni ebeveynlerine tanıştırmadı

September 3, 2018

Mehmet358126

"ebeveynlerine tanistirmadi " daha dogru degilmi?

March 26, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.