Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"May starts tomorrow."

Vertaling:Mei begint morgen.

2 jaar gelden

3 opmerkingen


Soraya231

waarom komt er een s achter start, Het is toch heen he,she,it kan iemand dit uitleggen aub

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Dit zijn de Nederlandse en Engelse persoonlijke voornaamwoorden

  • Eerste persoon enkelvoud - Ik - I
  • Tweede persoon enkelvoud - Jij (Je)/U -You
  • Derde persoon enkelvoud - Hij/Zij (Ze)/Het - He/She/It
  • Eerste persoon meervoud - Wij (We) - We
  • Tweede persoon meervoud - Jullie - You
  • Derde persoon meervoud - Zij (Ze) - They

Bij de derde persoon enkelvoud eindigt het werkwoord in de tegewoordige tijd op een s in het Engels. Dus bij He/She/It.

Het eenvoudigste voorbeeld hiervan, wat ook in het Nederlands geldt =

  • Hij/Zij/Het is / He/She/It is

Dus bij het werkwoord zijn wordt voor de derde persoon enkelvoud is gebruikt in zowel het Nederlands als in het Engels. Je kan namelijk niet zeggen hij ben(t).

Hoe zit het dan met andere woorden dan He/She/It?

Hetzelfde als in het Nederlands. Als je het zelfstandig naamwoord kan vervangen door Hij/Zij/Het in het Nederlands, en dus He/She/It in het Engels, moet je de derde persoon enkelvoud gebruiken. Kijk naar het volgende voorbeeld.

  • Mei ben een maand
  • Mei bent een maand
  • Mei is een maand
  • Mei zijn een maand

Het is heel makkelijk te zien dat alleen Mei is een maand goed is. Is wordt gebruikt bij de derde persoon enkelvoud en met andere woorden kan je mei dus vervangen door hij/zij/het.

  • Mei is een maand - Het is een maand

In het Nederlands gebruik je hier dus de derde persoon enkelvoud, en dus ook in het Engels. En dus eidigt het werkwoord in het Engels op een s.

2 jaar gelden

Lucifer-Sa

May begins tomorrow *

3 weken geleden