1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Oğlanlar kızlarla koşuyorlar…

"Oğlanlar kızlarla koşuyorlar."

Çeviri:Die Jungen rennen mit den Mädchen.

July 27, 2016

14 Yorum


Fardic

Mädchen'in burada dativ bir şekilde kullanılması gerekmiyor mu? Neden die nin dativi olan der yerine den eki alıyor? .


MeteUlku

Feminen artikeli olan "die", "der"e dönüşür ama yukarıdaki çoğul artikel olan "die". Bu yüzden "den"e dönüştü.


CabbarGadd

Yok artık daha neler görecez. Çoğul die'nin dativi farklı ha.


Fardic

Teşekkürler


alisch20

Çünkü cogul var yani kız değil kızlar demiş Dativde pl. Die Den olur


AsabCako

Sprechen ile rennen arasındaki fark nedir?


beyzasultan.

Laufen ve Rennen aynı şey değilmi


caspienne

çoğul die nin dativi den mi oluyor


tibet.atakan

evet ve kelimenin sonuna n koyuyorsun ama bu kelimenin sonu n ile bittiği için koymana gerek kalmıyor.Aynı zamanda s ile bitenlere de koymuyorsun.


fehail

Konusurken reden i kullanabiiyoruz... Enteresan...


Buse194155

ya hep "konuşuyorlar" anlıyorum

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.