1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The woman's newspaper"

"The woman's newspaper"

Fordítás:A nő újságja

February 4, 2014

17 hozzászólás


PterPlHals

A birtokos személyjel szabálya alapján megengedett a "nő újságja" formáció használata. Mint ahogy pl. "A tanárnő kedvenc szakja a fizika." És nem "szaka", mert ugye, annak nem lenne se füle, se farka.


PterPlHals

Kazinczy forog a sírában, akarom mondani, sírjában.... :-)


reka0725

teljesen egyetértek, nem is értettem miért írta hogy v.mit rosszul írtam


oilboy

A nő újságpapírja miért nem helyes?


kiskutya

En is ezt irtam, es nem jo


tibonova

A "newspaper" újságot jelent, mint a média egy formáját.

Az újságpapír magát az anyagot, a papírt jelenti, és kifejezi annak minőségét. Így beszéd közben különbséget tudunk tenni aközött, hogy kartonpapírról, újságpapírról, selyempapírról, stb. van szó. Angolul is külön szóval jelzik: newsprint.


idioty

Lehet rosszul működik ez az egész program, mert én úgy írtam be, hogy "újsága" és helytelennek tartotta és az "újságja" volt szerinte a helyes. Egy hete ha jól látom, akkor az "újságja" szó volt a hibás. Holott mindkettő helyes!


MiksaVczi

Az "újságja" és "újsága" is helyes. A hibát már jeleztem kétszer is, de semmi változás nem történt, nem került javításra...


MariannGion

miért nem helyes az "újságja"?


Lillu12

ez hülyeség, az mér nem jó, hogy a nő újságja?,


FerencTatr

Hogy tudtok más szavakat beirni,mint amik alapbol megvannak adva?


illeskarla

a nőnek van újságja miért nem jó?


idioty

Azért mert nem azt mondja, hogy a nőnek van, hanem hogy a nőé. Tehát nem az a lényeg, hogy a nőnek van újság(j)a, hanem hogy az az újság a nőé. Egyébként ezzel a mondattal az a baj, hogy így egymagában nem nagyon szerepel, hanem vagy szövegkörnyezettel, vagy "nagyobb" mondatban. Tehát pl "a nő újág(j)a az asztalon hever". Nem pedig "a nőnek van újág(j)a az asztalon hever"... Remélem érthető.


szanyizoltan

El kell ismernem,jó nagy p...szt vagyok,mert azt írtam,hogy újságja. Pedig világéletemben városi gyerek voltam...


zsolt.erde1

Ujsàgja mè'nem jò????


PeterKaton

a woman-re miért nem fogadja el az asszonyt? hát ez nem polkorrekt :)

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.