A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The woman's newspaper"

Fordítás:A nő újságja

0
4 éve

33 hozzászólás


PterPlHals

A birtokos személyjel szabálya alapján megengedett a "nő újságja" formáció használata. Mint ahogy pl. "A tanárnő kedvenc szakja a fizika." És nem "szaka", mert ugye, annak nem lenne se füle, se farka.

16
Válasz4 éve

BalzsWinkl

Se farkja ;)

6
Válasz4 éve

PterPlHals

Kazinczy forog a sírában, akarom mondani, sírjában.... :-)

9
Válasz4 éve

reka0725

teljesen egyetértek, nem is értettem miért írta hogy v.mit rosszul írtam

3
Válasz4 éve

oilboy

A nő újságpapírja miért nem helyes?

13
Válasz4 éve

kiskutya

En is ezt irtam, es nem jo

3
Válasz4 éve

tibonova

A "newspaper" újságot jelent, mint a média egy formáját.

Az újságpapír magát az anyagot, a papírt jelenti, és kifejezi annak minőségét. Így beszéd közben különbséget tudunk tenni aközött, hogy kartonpapírról, újságpapírról, selyempapírról, stb. van szó. Angolul is külön szóval jelzik: newsprint.

3
Válasz3 éve

idioty

Lehet rosszul működik ez az egész program, mert én úgy írtam be, hogy "újsága" és helytelennek tartotta és az "újságja" volt szerinte a helyes. Egy hete ha jól látom, akkor az "újságja" szó volt a hibás. Holott mindkettő helyes!

10
Válasz4 éve

MiksaVczi

Az "újságja" és "újsága" is helyes. A hibát már jeleztem kétszer is, de semmi változás nem történt, nem került javításra...

6
Válasz4 éve

MariannGion

miért nem helyes az "újságja"?

4
Válasz4 éve

Lillu12

ez hülyeség, az mér nem jó, hogy a nő újságja?,

3
Válasz4 éve

FerencTatr

Hogy tudtok más szavakat beirni,mint amik alapbol megvannak adva?

2
Válasz1 éve

illeskarla

a nőnek van újságja miért nem jó?

1
Válasz4 éve

idioty

Azért mert nem azt mondja, hogy a nőnek van, hanem hogy a nőé. Tehát nem az a lényeg, hogy a nőnek van újság(j)a, hanem hogy az az újság a nőé. Egyébként ezzel a mondattal az a baj, hogy így egymagában nem nagyon szerepel, hanem vagy szövegkörnyezettel, vagy "nagyobb" mondatban. Tehát pl "a nő újág(j)a az asztalon hever". Nem pedig "a nőnek van újág(j)a az asztalon hever"... Remélem érthető.

5
Válasz4 éve

szanyizoltan

El kell ismernem,jó nagy p...szt vagyok,mert azt írtam,hogy újságja. Pedig világéletemben városi gyerek voltam...

1
Válasz4 éve

hvhada

Szerintem aki karban tartja ezt a programot, most síel, mert napok óta nincs reagálás a jelzésekre :-)

0
Válasz4 éve

grantour

Hát akkor már elég régóta síelhet szegény... :/ Sokszor az ilyenek miatt unom meg az egészet,pedig amúgy nem lenne rossz program.

1
Válasz4 éve

Bukfenc2

Ingyenes, kedvtelésből csinálják.

2
Válasz3 éve

Szaniboy

A hölgy miért nem jó??

0
Válasz4 éve

idioty

Azt hiszem a hölgyre a lady szót használják.

2
Válasz4 éve

Csacsika2

A nő újságja ! nem fogadta el!

0
Válasz4 éve

marcsitorok

A nőé az újság sem jó?

0
Válasz4 éve

aptg.gabi

The woman's the newspaper. lenne

0
Válasz4 éve

tibonova

Itt megint az a probléma, hogy a példában csak egy birtokos szerkezet van (előtte egy névelővel), te pedig egyből komplett mondatot szerkesztettél belőle. :) (Kreatívnak lenni jó, ők viszik előre a világot, bár a fordításoknál a pontosság is fontos.)

Ha most megpróbáljuk angolra fordítani, amit írtál, megint hiányos/eltérő mondatokat kapunk a példától. The newspaper is hers. (Nem tudjuk, hogy nőé vagy lányé.)

The newpaper is the woman's property. Plusz szót (tulajdon) kellett használnunk, hogy nyelvtanilag helyes legyen a birtokos szerkezet.

0
Válasz3 éve

Panni200105

az miért nem jó hogy "az újság a nőé"?

0
Válasz3 éve

tibonova

Ezt @marcsitorok felhasználónak megválaszoltam, ő az "a nőé az újság" fordítást használta, ami a tieddel nyelvtanilag egyenértékű. Ha nem haragszol, nem fogalmazom újra, csak bemásolom ide, hogy ne kelljen keresgetned:

"Itt megint az a probléma, hogy a példában csak egy birtokos szerkezet van (előtte egy névelővel), te pedig egyből komplett mondatot szerkesztettél belőle. :) (Kreatívnak lenni jó, ők viszik előre a világot, bár a fordításoknál a pontosság is fontos.)

Ha most megpróbáljuk angolra fordítani, amit írtál, megint hiányos/eltérő mondatokat kapunk a példától. The newspaper is hers. (Nem tudjuk, hogy nőé vagy lányé.)

The newpaper is the woman's property. Plusz szót (tulajdon) kellett használnunk, hogy nyelvtanilag helyes legyen a birtokos szerkezet."

0
Válasz3 éve

Krull42

Nyugodjon le mindenki a piccsábba. Mind a kettőt elfogadja már...

0
Válasz3 éve

aptg.gabi

1 db "cs" és 1 db "b" betű!

0
Válasz3 éve

zsana1983

Hölgy újságja kifejezés megfelelő

0
Válasz3 éve

aptg.gabi

Ezt kérdezed vagy mondod?

0
Válasz3 éve

cov0527

szerintem A nők lapja is helyes fordítás

0
Válasz1 éve

horvath954

Ha "woman's" írsz, hibát jelez mert nem többesszámot jelöltél. Ha "women's", akkor is , miért nem egyesszámot írtál....

0
Válasz8 hónapja

horvath954

Mostanra már az is eltűnt, hogy mikor kommenteltél... :-)

0
Válasz8 hónapja