"To są moje garnitury."

Tłumaczenie:They are my suits.

2 lata temu

37 komentarzy


BladyKozak123

They??? A nie these are my suits???

1 rok temu

Yola448704

W tłumaczeniu z polskiego na angielski poprawne odpowiedzi to:

To są moje garnitury - They are my suits /
These are my suits / Those are my suits

THERE ARE - znajdują się (są), istnieją (są), występują (są)
THERE ARE three suits in there - ZNAJDUJĄ SIĘ/SĄ tam trzy garnitury

10 miesięcy temu

br0d4
Mod

Przeczytaj wyjaśnienie powyżej (ewentualnie jeszcze szersze objaśnienie tutaj) - a na przyszłość, proponuję czytać wypowiedzi na Forum przed zadaniem pytania.

1 rok temu

BladyKozak123

Przeczytałem, zresztą sam wymieniasz formę 'these are' jako poprawną, a z tego co pamiętam Duo Lingo zaliczyło mi ją jako błąd.

1 rok temu

br0d4
Mod

A pamiętasz może kiedy Duo nie uznało tej odpowiedz?

To zdanie ostatni raz było poprawiane miesiąc temu i obecnie odpowiedź "These are my suits" z całą pewnością powinna być akceptowana, chociaż jestem prawie pewien że już kilka miesięcy temu też powinna być uznawana.

Jest też inna możliwość: około pół roku temu zaczęły pojawiać się błędy polegające na odrzucaniu poprawnych odpowiedzi (a czasem wręcz odrzucaniu tych "najlepszych", czyli proponowanych jako tłumaczenie wzorcowe). Programiści Duolingo twierdzą, że poprawili ten błąd pod koniec grudnia 2017. Ale obawiam się, że być może nie do końca to poprawili, bo gdzieś mi przemknął taki błąd, który miał około tygodnia. W takich sytuacjach warto zgłaszać raport błędu "moja odpowiedź powinna być uznana" - te zgłoszenia widać przy sprawdzaniu zdania i są one dużą pomocą przy zgłaszaniu błędów do Centrali.

1 rok temu

buskes76

"They" to liczba mnoga trzeciej osoby dla wszystkich trzech rodzajów; męskiego, żeńskiego i nijakiego ! W liczbie pojedynczej mamy rozróżnienie; "He, She, It"

1) "TO {/TEN} JEST mój garnitur" -
"IT IS my suit" / "THIS IS ..." /
"THAT IS my suit"
; {That - TEN tam ~ tamTEN / TA tam ~ tamTA / TO tam ~tamTO}/
+1b)"TEN garnitur JEST mój" - "THE (/THIS /THAT) suit IS mine"

2)"TO {/TE} SĄ moje garniturY" -
"THEY ARE my suitS" /
"THESE ARE my suitS" /
"THOSE ARE my suitS"
; {Those - TE tam ~ tamTE / tamCI ~ CI tam} /
+2b) "TE garniturY SĄ moje"- "THE (/THESE /THOSE) suitS ARE mine"

4 miesiące temu

Magge926296

dlaczego nie moze byc mine tylko my?

11 miesięcy temu

br0d4
Mod
11 miesięcy temu

Angelika436340

Nie moze byc suit zamiast suits

4 miesiące temu

br0d4
Mod

Nie może być - chodzi o liczbę mnogą.

4 miesiące temu

JulsiKotec

Jak odróżniać they od these?

4 miesiące temu

br0d4
Mod

Przeczytaj moje wcześniejsze wyjaśnienia na tej stronie, oraz te na stronie https://forum.duolingo.com/comment/16743237

4 miesiące temu

Karol161330

Those are my suits.

3 miesiące temu

RkBW4

It are my suits

1 rok temu

br0d4
Mod

W żadnym wypadku nie "it".

W języku polskim można użyć zaimka wskazującego "to" w stosunku do przedmiotów w liczbie mnogiej (i jest to wyjątek, żaden inny polski zaimek nie może być w taki sposób użyty)

W języku angielskim jest to wykluczone: przy rzeczowniku w liczbie mnogiej musi być użyty zaimek też w liczbie mnogiej. A liczba mnoga od zaimka "it" to po angielsku "they", tak samo jak liczba mnoga od zaimków osobowych "he" i "she":

Polski Angielski uwagi
ja I
ty you l. pojedyncza
on he
ona she
ono, to it
my we
wy you l. mnoga
oni they r. męski
one they r. żeński
one they r. nijaki
te they r. nijaki
1 rok temu

Yola448704

Informacja dotycząca stosowania zaimka wskazującego "to" w stosunku do przedmiotów w liczbie mnogiej" jest nieprawidłowa.

10 miesięcy temu

br0d4
Mod

Pozwól, że zacytuję Twoją wypowiedź z wczoraj, kilka(dziesiąt) linijek powyżej:

W tłumaczeniu z polskiego na angielski poprawne odpowiedzi to (...)

Biorąc pod uwagę, że to Twoje własne słowa, wydaje mi się, że jesteś cokolwiek niekonsekwentna.

10 miesięcy temu

pati698529

A czy może być To są moje garnitury THEY are my siuts ??????????????????

1 rok temu

Kot204329

Może. Mi tak zaliczyło

1 rok temu

Mikostros

they're lol powinno być they are

1 rok temu

Kot204329

Może być they're i they are.

1 rok temu

1headbanger

Chyba raczej 'Those are' powinno byc

1 rok temu

br0d4
Mod

"Those are" też będzie poprawną formą (chociaż znaczy troszkę co innego, wyjaśnienia pod linkami jakie podałem wyżej).

Ale to ćwiczenie ma nauczyć stosowania zaimka "they" przy rzeczownikach nieożywionych.

1 rok temu

Jacekma

Powinno mi być uznane; to są moje garnitury to co innego niż te garnitury są moje- najlatwiej zdziecinnieć i wsadzić pieska do dorożki jadąc na uroczystość nie- ogolonego syna co wbrew etykiecie jest ale widać z etykietą tam jest fe całkiem no to z jezykiem może też tak...

9 miesięcy temu

TomekMisia

Znów nie ma: These are my suits.

1 miesiąc temu

Anetta195177

Czy nie powinno byc These are mu suits?!?

1 miesiąc temu

br0d4
Mod

A przeczytaj starsze komentarze zanim zadasz pytanie...

1 miesiąc temu

PrzemysawM643372

Elżbieta

1 miesiąc temu

Grzegorz878930

This is my suits

3 tygodnie temu

br0d4
Mod

Nie. "to ", a nie "to jest".

3 tygodnie temu

wiktoria864884

Dlaczego "they are" a nie moze byc "this is"?

1 rok temu

br0d4
Mod

Nie może być. W języku angielskim nie wolno zastosować form liczby pojedynczej do przedmiotów w liczbie mnogiej.

1 rok temu

KlaudiaDud12

A czemu nie it is my suits ?

1 rok temu

br0d4
Mod

Zaimek "it" to zaimek liczby pojedynczej - a w języku angielskim nie wolno zastosować form liczby pojedynczej do przedmiotów w liczbie mnogiej.

Przeczytaj też inne moje wyjaśnienia na tej stronie, oraz na stronie https://www.duolingo.com/comment/16743237

1 rok temu

Yola448704

KlaudiaDud12, "It is my suits" jest tłumaczeniem "słowo po słowie". Polskie zdanie ma szczególną budowę, ale wyraźnie chodzi w nim
o liczbę mnogą:
TO (co ci pokazuję) są moje garnitury / Te garnitury są moje

"TO" nie odnosi się do "garniturów, tylko do tego, że się je wskazuje...

W języku angielskim istnieją zdania, w których IT ma podobne do polskiego TO znaczenie, ale są to zdania złożone, np:

"It is my suits I am going to sell, not yours." (TO moje garnitury sprzedam, nie twoje).
"It is my suit I am going to wear today." (TO mój garnitur dziś ubiorę)

10 miesięcy temu

illya2

There are! Not They are))

2 lata temu

br0d4
Mod

Nic podobnego. Wyrażenie "there are" znaczy "tam są", a nie "to/te są".

A dlaczego należy użyć właśnie formy "they are" ?

W języku polskim możemy używać zaimka wskazującego w liczbie pojedynczej "to" (zamiast odpowiednika w liczbie mnogiej "te"/"ci") w celu wskazywania rzeczowników w liczbie mnogiej - trochę na zasadzie wyjątku, bo przy innych zaimkach raczej tak się nie dzieje.

W języku angielskim jest to natomiast wykluczone. Do wskazywania rzeczownika w liczbie pojedynczej zawsze stosujemy też zaimek w liczbie pojedynczej.

  • on jest - he is
  • ona jest - she is
  • to jest - it is , this is
  • tamto jest - that is

Zaś do wskazywania rzeczownika w liczbie mnogiej stosujemy zawsze zaimek w liczbie mnogiej. Z tym, że 3 zaimki w liczbie pojedynczej: he , she oraz it mają taką sama formę liczby mnogiej: they.

  • oni są - they are
  • one są - they are
  • to są (te są) - they are , these are
  • tamte są - those are
2 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.