1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Oğlanların köpekleri su içer…

"Oğlanların köpekleri su içer."

Çeviri:The boys' dogs drink water.

February 4, 2014

41 Yorum
Tartışma kilitli.


erhny

Ilk okuldan itibaren ingilizce ders goruyorum bunu ilk defa duydum ne garib


aslanmuson

Aynen katılıyorum. Bir kelimenin sonuna kesme işareti gelip o kesmeden sonra harf gelmemesini ilk kez görüyorum.


Selcen_Ozturk

burada olmanızın amacı öğrenmek olduğuna göre demek ki iyi bir şey bu, yeni bir şey öğreniyorsunuz :)


sampomusti

The boy's bence böyle olmalı kesme işareti kitaplarda böyle burda niye böyle ?


fatih114

senin yazdığın the boy's oğlanın anlamına gelir,bence sen yanlış bakmışsın. kitaplar da o şekil de yazmaz ya da senin kitabın yanlış o kitabı değiştir.


corvina68

boys'dogs drink water doğru seçenek arasında ve benim de cevapladığım seçenek, ama neden canım gidiyor?Teknik arızalar mı var???


Selcen_Ozturk

bütün dogru secenekleri secmelisin


CebrailOze

peki konuşurken bu kesme işaretini hissettiriyor muyuz nasıl oluyor?


Selcen_Ozturk

konuşurken pek mümküm değil


hoobaa

Çoğullarda has takısı yerine sadece tırnak işareti kullansak yeterli oluyor mu?


Selcen_Ozturk

sanırım şunu soruyorsunuz:

  • boy: oğlan
  • boys: oğlanlar
  • boy's:oğlanın
  • boys': oğlanların

doğru halleri bu şekilde. boys's yanlış


LatifeKeskin

Evet ilk kez öğrendim. Bu iyi bi şey.


bugraozell

Yeni birşey öğrendim. Teşekkür ederim açıklamanız için.


uzak82

ötekini bilemediğim için 'the dogs of the boys drink water' yazdım kabul etti :))


Halilzkan

Water' in sonuna s takisi getirilebilir mi ? Bir onceki konularda geliyordu nesnenin sonuna.


Selcen_Ozturk

water sayilamaz, sayilamayan nesnelerin cogulu yok


malika79

Arkadaşlar "the guy`s dogs drink water" dedim ben bu olmuyor muydu da can götürdü


ulayce

Selcen hanim bu sahilligi kelimeyle belli edemiyomuyuz allah askina su tirnak olayini kaldirin cok belirsiz okuyo kelime koyun onun yerine oyle ogrenelim


Selcen_Ozturk

hayır edemiyoruz, kaldırın derken, İngilizcenin kuralını mı değiştirelim :D


ulayce

Sahipligi olucakti kelime sahilligi degil


mrrsm

Cok sacma yaaa bir kesme isareti yok diye yanlis oluoo offf


Selcen_Ozturk

çünkü o kesme işareti dediğin şey Türkçede bir noktalama işaretiyken İngilizcede aitlik belirtiyor. yani koymadığında "oğlanlar köpekler su içer" yapmış oluyorsun


ZeynepYldr6

The boys have dogs drink water niçin kabul olmadı kesme işarati zaten have nin yerine gelmedi mi lütfen açıklama


Selcen_Ozturk

hayır kesme işareti have'in yerine gelmedi.

  • The boys have dogs : oğlanların köpekleri var
  • The boys' dogs: oğlanların köpekleri

HuseyinBecerikli

the boys' dogs drinks water cevabın aynısı yazıyor ama cevap yanlış diyor ?


murat84

Özne çoğul olduğundan fiili "drink" yazmalıydınız.


talhabalk

Aynen boys yazdim boys' yapmalisin dedi :/


Selcen_Ozturk

cünkü dogrusu öyle


kurt_03

Drinks neden olmuyor?


Selcen_Ozturk

özne cogul cunku, saedce ozne 3. tekil sahis olunca fiil s takisi alir (yani dogs yerine dog olsa olurdu)


canamur33

The water dedim ne var yani


Selcen_Ozturk

"suyu içer" olurdu o zaman


Ortam

"The boyses dogs drink water" cumlasi yanlis mi? Kesme isaretinin nedeni zaten -es takisini kisaltmak degil mi?


Mehmet.Alsancak

'(Kesme isaretinin anlami cogul olan oznelere aitlik belirli kisilere ait oldugunu göstermektir )


ykselK.

the boys' dogs are drink water cevabım aynen böleydi sanırım T büyük harf olmadığı için yanlış cevap olarak algıladı bu hemde son soruda :(


Selcen_Ozturk

hayır, T'nün büyük olması sorun değil. sizin cevabınızdaki sorun ekstra "are". ama bir hata yaptığınızda, imla hataları da kırmızı olarak gösteriliyor, siz yanlış kısma dikkat etmişsiniz.


MerveSetta

Ya o kadar ingilizce gordum kesme isareti konulmasi gerektigini ilk defa gordum


Viforvendetta

Atatürk's life = Atatürkün hayatı = Life of the Atatürk


Selcen_Ozturk

Atatürk's life = Atatürk'ün hayatı = Life of Atatürk

:)


terimjr

özel isimlerde "the" kullanılmıyor şahsına münhasır oldukları için

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.