1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kahvaltıda bir yumurta ve bi…

"Kahvaltıda bir yumurta ve bir kahve var."

Çeviri:The breakfast is an egg and a coffee.

February 4, 2014

16 Yorum


gulin.ozba

Yumurta için ann kullanırken kahve için neden a kullanıyoruz?


HakanDeniz1

an sesli harfle başlayanlar için ama a ise sessiz harfle başlayanlar için


uqurelitas

Sesli harfle baslayan kelimelerde an gelir.


blass3

Gramer kuralidir bu eger kelime sesli harfle basliyosa an sessiz harfle basliyosa a kullanilir


aslan4789

yumurta ve kahvenin kahvaltıya ait olduğunu bildirmek için has kullanmıcakmıyız? Yani Breakfash has an egg and a coffee


Selcen_Ozturk

olmaz, "has" sahiplik belirtir, kahvaltı bir şeye sahip olamaz. Cevap ya yukarıdaki gibi olur ya da "var" kelimesinin anlamını tam olarak veren "There is an egg and a coffee for breakfast." tarzında olabilir.


buket.asla

Coffee sayılamayan bir şey a an alamaz ancak sayılabilir bir madde ile söylenir ise a an gelebilir. A cup of coffee gibi burada niye a ile kullanmış ben de anlayamadım


ProwlingParis

sadece çoğul versiyonu olsaydı--"pants" gibi--öyle olurdu. tekiller a/an aldığına göre sadece tekili olan kelimeler için kullanılır.


hgsahin

"There are" neden olamiyor?


ProwlingParis

Şöyle bir cevap mevcut: There is [one egg and one coffee/an egg and a coffee] [at the/for] breakfast.

Çok bariz değil ama 'kahvaltı'nın kendisi tek olduğu için 'there is' kullanılır.

EDİT: Daha yavan bi sebebi varmış ama her şekilde "is". Bkz. aşağısı.


sinanakyazici

Burada var dan kasit kahvalti degilki kahvaltida olan seylerdir. Var anlami kahvaltiyi degil diger nesneleri niteliyor. Onlardan birden fazla oldugu icin are kullanilmali bence. Sizin verdiginiz ornege gore 'there are a lot of people in the world' dersek burada da dunya tek oyuzden are yerine is kullanmaliyiz mantigi geliyor.


Selcen_Ozturk

iki tane tek olan şey olduğunda there is kullanılır, bunun sebebini de şöyle okumuştum bi yerde, ikinci kelimeden önce de there is olup düştüğü kabul edilir gibisinden. Yani "There is an egg and (there is) a coffee" gibi., "There are an egg and a coffee" kullanılmıyor.


sinanakyazici

Mesele anlasilmistir.


CemileAslan

neden in the breakfast değilde at the breakfast???


Joseph_Beuys

kahve ve yumurta, 2 nesne varken neden '' is '' kullanıldı?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.