1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Adam birayı içer, kadın suyu…

"Adam birayı içer, kadın suyu içer."

Çeviri:The man drinks the beer, the woman drinks the water.

February 4, 2014

148 Yorum


tolgagoynuk

Bazılarında the beer, the water oluo, bazilari ise sadece beer, water diye bitiyor. Bu the olayini biraz aciklayabilir misiniz ??


Gkhn3313133

Kardeşim The demek belirli bir nesnenin önüne gelir mesela water su demek the water suyu oluyor eğer cümlede suyu görürsen the water eğer su diyorsa sadece water


Selcen_Ozturk

belirli olup olmamasına bağlı, detaylar şurada https://www.duolingo.com/comment/1646458


Tarkan171321

Selcan hocam ananizi sikiyim


ERCAN626682

The beer deyince birayi içer beer deyince bira icer yani bira ve birayi farki


UfukNisanDevrim

1.Cümlenin öznesi belirli yani bilinen ise '' THE '' koyarız ki Selcen Hanım ''THE'' uygulamalarını örnekleriyle yazıp paylaşmıştı.. 2.Geniş zaman da ,fiil,düzenli fiil ise ve öznemiz tekil yani ''HE-SHE-IT-The man -The girl-the dog-the bird...vb'' ise mutlaka 'S'takısını almalıdır..Düzensiz fiiler ise zaten ''S takısı almazlar ki çoğunun okunuşu da değişir.(.Bunları ayrıca öğrenmelisiniz,çünkü çok önemli ingilizce de..)Fakat öznemiz çoğul ise yani '' The women-The Men -The children-The boys-The birds..vb..ise fiil düzenli de olsa düzensiz de olsa birinci haliyle kullanılır.. 3.Nesnenin önüne ''THE'' gelmesi ''A-AN'' gelmesi ya da gelmemesi ne ..ki bunu da coğu arkadaş paylastı .. Örneğin THE beer-Birayı , The water-Suyu , The table-Masayı ..vb (bilinen ,bilindik olan) A beer-bir bira , A table-bir masa, A plate-Bir tabak..vb(Herhangi bir ya da belirsiz olan..) beer-bira , table-masa ,plate-tabak,..vb. Öncelikler bilmeniz gereken Türkçe dil bilgisidir..anladığım kadarıyla cok eksik var bu konuda da..


Burak215209

Doğru yazmama rağmen neden yanlış çıkıyor


gunerkls

Tamamen dogru yazdum "the man drinks the beer and the woman drinks the water" ama kabul etmedi. Cevap olarak benim yazdigimin aynisini gosterdi


KaderTokat

Bende ayni cevabi yazdim kabul etmedi


KemalKara12

Mutlaka Bir harfta olsa yazdıklarınızın içinde yanlış vardır tamamen doğru yazdığınızda emin olmalısınız


AytacGurleroglu

The woman yerine she yazdım kabul etmedi. Aynı anlama gelmiyor mu?


00Zeynep00

She=Kız (çocuk,küçük) Woman=Kadın(Büyük)


lunathepie

Bazılarında the beer, the water oluo, bazilari ise sadece beer, water diye bitiyor. Bu the olayini biraz aciklayabilir misiniz ??


estanur

The kullandığımız cümleyi tamamlamak icin kullanılır the women yani kadın ama her hangi bir kadın a women sayılabilen oluyo onun icin


umitturaman

Dogru oldugu halde kabul etmedi yaa


esmanur39986

Tamam anladık beer water


mehdi198989

the man drink beer woman drink water

yazdım olmadı :D


mehdi198989

her yerde the var ne gerek varsa bu the ya sinir oluyorum şuna ya


godofwinners

the man drinks beer, the woman drinks water yazdım ve kabul etmedi :///


cansel314351

Neden bazı yerlerde woman kabul ediliyor bazı yerlerde kabul edilmiyor burada women kabul edilmiyor


onder1983

Woman kadın demek, women kadınlar demek


xanim914660

Ya bu cumle karma karisikti


turboturk

Çok haksızlık var.


TaklaKing123

bunlarda akıl yok ya


nazmiye813669

Doğru olduğu halde yanlış diyor


elifbolat4

bu konuya çok strangerim


weyss4

Lan olum ingilizceyi katlettiniz


rozdaman

belirtili veya belirtisiz olup olmadığını nerden anlıyoz


hilal388057

The leri neden koyuyoruz???


baranKarah3

"bir" adam gibi bir belirtme yok o yüzden "the" olmaması lazım


beren833765

Aynen ben yanlìs yaptim ama dogru.


OykunOzder

Aynisini yaziyorum hatta ilk iki kelimeyi yazili gelio gerisini yazmama ragmen yanlis diyor


halilcoban.com

Ornekte yazildigi gibi yazdim hata verdi. Dogru yaptigima eminim.


YunusParla

Doğru yazıyorum yanlış diyor


Enesaktas4

Bira ne alaka sinavda çikiyor sanki


lknur426645

Ben doğru yazdigimi düşünüyorum,sadece arada bir virgül eksik anlamiyorum neden yanlis olduğunu


7477574777

BEN DAHA 3 GİDİYORUM BİRANIN NE OLDUĞUNU BİLMİYORUM SİZ İSE BİZE ADAM BİRAYI ,KADIN SUYU İÇER CÜMLESİNİ İNGİLİZCE İSTİYORSUNUZ BİRDAHA BİLMEDİĞİMİZ ŞEYİ SORMA6I


MetinKaram2

Adam derken the man, kadın derken the woman demiş. Cümle içinde bu anlaşılamıyor. Hadi birayı, suyu derken the gelip gelmeyeceği anlaşılıyor ama özneye the gelip gelmeyeceğini nasıl anlayacagiz


KeremYlmaz182500

illa the da the !!! BU NE.!


gooddfellas1903

the olayı çok ama çok saçmaaaa


Eren195963

Arlara nede the giriyo bazi cunlelerde


strangepolicy

Man drinks the wine, woman drinks the water yazdım amaaan


naile166545

bu s harfi ne zman konulur ne zaman konulmaz biri aciklayabilir mi


Arda-u

Men ile Man arasında ne fark var?


Hasanbilgintr

Men çoğul (erkekler) man tekil (erkek)


Hasanbilgintr

Merhabalar virgul yerine and yazdim geri kalan ayni hata verdi ??


erenalaan_

yaa duo başlicam şimdi ''the''ya bak ağızımı bozmuyorum lütfen


YunusAdyam

Drinks S takısı niye gelmiş. Kadın için tamam da man için ne alaka


MesutYlmaz809458

, yerine and koydum hatalı dedi. Kendisi bazen virgül koyduğumda başka bir tercüme olarak and örneğini vererek doğru kabul ediyor ama?


Twins4567

bende de öle oluyo


ErdoganBat

Adam ve kadın olduğundan çoğul ve bu sebebten "s" almaması gerekmiyormu


duolingo1846376

Ben çocuğum bira ile ilgili cümle istemiyorum


Cobra-V12

Bişey olmaz zararlı bi madde olmasının yanında soğukta hayat kurtarır


kbra434807

Bunda sana kesinlike katılıyorum


Saare2009

Arkadaşlar sadece the leri unuttum yanlış dedi


SerapE2

Bir cumlede bu kadar "the" olurmu


betulmymert

hiç bi şekilde kabul etmio


OsmanMor1

Benim cumlem dogru oldugu halde yanlis veriyo


ege837888

Nasıl ben çeviriye baktım yanlış çıktı


flamegirl9

Her zaman cikiyor o kadar uzum ki kwndimi denerken zamanim yetmiyor ben 7.sinif gidiyorum allah allah


Meryem340691

Cümleyi doğru yazdım virgül koymadım diye 1 can gitti


nursenaakc

ben virgul koymadim diye yanlis dedi


melahat159690

Birebir sizinkiy ayni niye yanlis yazdi anlayamadim


MuratKarab139144

Bu the ler bizi mahvetti :))


YakupErenn282

The Duolingo'nun en büyük düşmanı...


irem781977

Çok kafa karıştırıcı bir kelime


7gvcf

Cok kotu bir uygulama


Emirhanisik

The basimi yedi yaaaaaaaaaaa


Mustafa844499

s takısı nasıl kullanılır


yesilyelek_

İlk başlarda man yerine men doğru olarak kabul ediliyordu woman yerine women de aynı şekilde hangisi doğru man mi men mi anlamadım bu olayı ben


Beyza214687

Herkesin durumu farklı ben 1 canım vardı The Man dediğim için geçemedim büyük harf oldığı için bunun kalkması gerekiyor!


nilfer109790

Sadece virgül koymadım diye yanlış dedi


kardelenx.__

Adam birayı içer kadın suyu içer Benim yazdığım ise The man drinks the beer and the woman drinks the water. Sadece and koydum diye yanlış cevap kabul etti Bi açıklık getirebilir misiniz?


inanbasar

Cevabim birebir dogru ama kabul etmiyor.


Fsun785000

Aynı çeviriyi yaptım neden yanlıs dediniz bu 3 kere oldu sorunu anlayamadım


Fsun785000

Cümleyi aynı trrcüme ettım yanlıs dediniz neden


flmgo227

Yani sudan önce neden" the " getiriyoruz ki anlamadım


Wenom7181

Sadece bir the yüzünden yanlış oldu ya


Ozlem571

Bu the lar dan çok çekiyorum


YAQUBYAQUBLU

Burada and olmalıydı yanlış


afef390700

Wine bira değil mi


eymaAmine

Sadece bir boşluk yüzünden canım gitti.Bu nasıl iş yaa


yunusemre873076

Aynı şeyi yazdım ama yanlış dedi


Songl272819

Nokto koymadım diye kabul etmedi.


butterfly__18

bence de the nın anlamı yoksa neden kullanmak zorundayız


AhmetMertBaysal

Doğru yazdım niye benim 5 canımı yiyor bu şey ya


senel_celk

bazen the water kelimesini suyu olarak alıyor biz suyu şeklinde yazdığımızda ise yanlıştır su olarak yazılması gerekiyor diyor nasıl bir uygulama abi bu


Samet74088

The man yazmakla man yazmanın farkı nedir başında


Naciye648481

Dogru yazdim yanlis diyor


GlsenaYavu

The man drinks beer the woman drinks water yazdım niye olmadı


Nalin973464

(the man drink the beer ,woman drink water ) yazdım water ın başına the koymadım diye kabul etmedi ne fark var


dragotreis

Bak duolingo gerçekten seni çok fena sikerim. Ulan sayılamaz nesnelerin başına bazen the artikelini ekliyoruz yanlış diyorsun mesela salt şimdi de the olmadan yanlış diyorsun. Bu program mı popüler dünyada? geri zekalı la bunu hazırlayanlar ya da İngilizce bilmiyorlar.


NurhanYiit3

Bi the yüzünden canım gitti ya


minyoongi42

Onun çocukları gazeteyi okur ? His children read the newspaper


Yamur201533

Hic canim kalmadi gumus ligden bronz lige dustum arkadaslarin hepsi beni gecti bense 4saat gecip yeni canlarin gelmesini bekliyorum


Christmas_Monke

Yeter artık bıktım şu şeyden. Men yazıyorum yanlış diyip Man olarak düzeltiyor. Women yazıyorum yanlış algılayıp Woman olarak düzeltiyor. Canımı kaybediyorum ve bundan nefret ediyorum.


Sudenur.dmr

Virgül koymadık diye ?


TheAncient18

Ben de "the "ları yazmadan yazdım yanlış dedi


Ouzhan826661

Cevabım tamamen aynı onun verdiği cevapla ama yanlış kabul etti


Hermonie065

Aynısını yazdım kabul etmedi


elif477592

Drinks yazdığım için yanlış oldu


Aynur776461

Doğru yazmıstim oysaki


Aysel886283

Adam kelimesinden önce neden the kelimesi geliyor onu anlamadım bilen varmı cevabı teşekürler


MerveDeder

Gerçekten öğrencileri kandırabilen sorulardan biriydi


EcenurSinem

Ben doğru yapıyorum yanlış diyip duruyor.


HavvaTekin4

Ya virgül koymadım diye yanlış oldu inanamıyorum ya


fatos5633

The fazla kullanılmamış mı


fatos5633

Aynısıni yazdim kabul etmedi


eyma776549

Cok sama lan tam bir tane kalmisti ben boyle isi


Elifpskn

Hepsi doğru neden yanlış dedin virgülü unuttuğum için mi


HASAN814559

Yaptığım doğru ama yanlış diyor


elidaTosun

Oha bende hepsini kendi yazıyor hep


mehmetsait276274

Bana bu soruda yardimci olabilecek kisiler varmi


Merve865258

Water a bastım ama basmadı gözüktü neden yanlış diyor


Hiranur228979

And koymayj unuttum off


John25Wick

Aptal proqram yaa her şeyi doğru yazddım sadece man yerine maç yazmışım yanlış verdi


Medinegl13

Mann ile man arasındaki harf fazlalığı çok saçma


Tlay498113

Ben aynısını yazıyorum ama water çıkmıyor ve yanlış sayıyor


Tlay498113

Aynı cümleyi kuruyorum fakat water kelimesi yazdığım halde gözükmüyor ve yanlış kabul ediyor


Tlay498113

Aynı cümleyi yazıyorum ama niye yanlış kabul ediyor


melikeodabas6

Ya zaten doğru yaptim yanlış diyor bu nasil uygulama ya


Beri1322

The olsa ne olmasa ne bunlarda amma büyütüyo abe


Beri1322

Bence the saçma


AZERBAIJAN555

BEN AZƏRBAYCANDAN. LÜTFEN BENİ TAKİP EDİN. I AM FROM AZERBAİJAN. PLEASE FOLLOW ME


bayram758158

Ben doğru yaptım ama. Virgül koymadın diye yanlış dedi


TugbaTurk3

Woman degil de women yazmisim.kabul etmedi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.