1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The fish swim."

"The fish swim."

Fordítás:A halak úsznak.

February 4, 2014

63 hozzászólás


caeiros

Ha egyes szám lenne, akkor swims lenne, nem?


JooJanosne

Én kifejezetten a "radnaitomi" kommenteket keresem. És mindet köszönöm!


Joyszi

Az elozo anyagokban megtanultuk,hogy ott volt E/3-ban a szó vegi "s"...innen lehetett tudni,hogy ez T/3. ;)


Miertke

A hal többesszámban is fish!


Bozso77

Nem. Fishes többes számban.


LeventePro

Swims - egyes szám Swim - többes szám


LszlUgrai

Gondolom, ha általaban van szó a halról akkor többes szám, nem?


radnaitomi

Igen, lehet az is. De az egyes szám is helyes:

  • Dogs are animals.

  • A dog is an animal.

Ezekben az esetekben (ha általánosságban beszélünk) nem használ az angol határozott névelőt (the).

A fenti mondat, ha általánosságban lenne, kétféleképp lehetne helyes:

  • Fish swim.

  • A fish swims.

Ha 'the' van benne, akkor már nem általánosságban beszélünk a halakról, hanem konkrét halról (vagy halakról).

  • The fish swims. (Itt egy konkrét halról van szó.)

  • The fish swim (Itt pedig a halak egy konkrét csoportjáról, nem pedig a halakról, mint állatfajról általában.)


Zsombor2oo

Köszi Tomi, már én is értem :)


RopetPeter

Köszönöm én is Tamás, így már érthető és megjegyeztem, bár így logikus is ez.


SzabBianka2

Ha rámész a swimre akkor kiadja a megoldást!! :-D


ildikolany

tanarurnak, sok koszonet, halasak vagyunk.


Miroljuba

egyetértek radnaitomi észrevételével., és most látom hogy a többiekkel is. A magyarban nem egyértelmű egyes vagy többes számban van e.


Tenzin.Yonten

Arra gondoltatok már, hogy a pig - pork; cow - beef; sheep - lamb; fish - fish párosításba nem illeszkedik? Vajon miért? Miért nem változik meg a hal, ha a hal húsról és nem az izgő-mozgó halról beszélünk?


Lantala_Elda

Fish egyes szám csak nem.......?!


r.kriki

Ja a fish az a hal nem a halak


radnaitomi

A 'fish' szó rendhagyó többes számú. Ugyanaz az alakja többesben is.

  • fish = hal

  • fish = halak

A fenti mondatban épp többes számú, mivel az ige 'swim' alakban áll utána. Egyes szám 3. személyben lenne egy -s a végén:

  • the fish swims - a hal úszik

  • the fish swim - a halak úsznak


Debreczeni831960

Köszi, ez így érthető csak. Én sem tudtam elképzelni, hogy honnan tudjuk, hogy ez többes szám.


VillamTibi

Véletlenül azt írtam be, hogy a halak úsznaj, és elfogadta :D


espontapon1

Itt nem lehet általánosságokról és konkrétumokról beszélni,mert a hal mindenféleképp úszik!


ildikolany

a szotarban fishes-nek van irva, ezt nem ertem. koszonjuk a jo megoldasokat


vasvariistvan

Úgy tudom, hogy ezt az alakot a többfajta halra használják.


JuhszIldik2

The fishes swim. The fisch swims.


Csillamcica

Jaaaj a hal többes száma szintén fish. Köszönöm


NikoletaSt4

A hal uszik mert nem jo?


NikoletaSt4

Koszonom,figyelni fogok,


janika68775

A halak ....fishes


Andras072

Nekem is a tobbesszam a gyanús...


tomajan

A hal úszik.


pinterc

A hal többesszámban nem "fishes" ?


radnaitomi

Nem. A fish többes számú alakja is fish.


kda801

Honnan lehet tudni ebben az esetben, hogy a halak úsznak, vagy a hal úszik :( ?


radnaitomi

Onnan, hogy egyes számban az ige végén lenne egy '-s' rag.

  • The fish swim = A halak úsznak

  • The fish swims = A hal úszik


kda801

Így már értem, köszönöm szépen!


dzsinus

Szuper, nekem is ez volt a nagy dilemmám, most már értem. Köszi!


ildikolany

a hal uszik. Ez a jo!!! Nincs tobbes szamban a hal.Kerem javitani.


LizKrisz

Rossz a mondat


Szaniboy

A hal úszik...miért nem jó?? a "fish"-nek nem kellene többesszámba lennie?


radnaitomi

Többes számban van. Olvass kicsit vissza, itt fentebb már párszor szóba került.


patakiadri

Tomi, Te inkognitózod az angol tudásodat? :) Sok jó hozzászólást olvastam már Tőled, de ezek alapján kétlem, hogy 3-as szinten lennél... ;) Köszönjük a segítségeidet! :)


radnaitomi

Hmmm... lehet, hogy lebuktam akkor, hogy nem is tanulni járok ide angolt, hanem inkább tanítani? ;)

Szívesen amúgy, örülök, ha sikerült itt-ott segítenem! :)

Szerintem egy tanárnak is folyamatosan fejlesztenie kell magát. Nem rossz, ha ugyanazokat a nyelv(tan)i dolgokat egyre tömörebben és közben egyre érthetőbben tudjuk elmagyarázni. Úgyhogy ez a kommentelgetés itt nagyszerű tréningezése az angoltanári képességeimnek! :)

Minden egyes hozzáfűzött magyarázatom után egy kicsivel gyakorlottabb (és remélhetőleg jobb) tanár leszek! :)


JudithMadai

Megnyugtato,hogy az angol tanarok is segitenek az oldal hibainak a kijavitasaban! En is megakartam hivni a volt tanarnomet amikor regisztraltam es kiderult,hogy mar itt van! :)


patakiadri

Szuper!!! :) Nagyon örülök, hogy itt vagy, és számíthatunk Rád! :)


BernadettS888542

Én is köszönöm a tanítást, nagyon sokszor segít a hozzászólásod. :)


SzitaiFerenc

Ez pontosan " A hal úszik"


Barnus14

Nem igaz! Neha helyes dolgokat is tanit!!:O


TothErika

És ezt honnan kellett volna tudni???


radnaitomi

Sehonnan. Illetve épphogy innen.

A Duo módszerének a lényege, hogy úgy tanuljunk nyelvet, ahogy a csecsemő is az anyanyelvét: mintákat ismételünk, és berögzül a helyes, anélkül, hogy szabályokat próbálnánk megérteni. A féléves gyereknek sem magyaráz senki nyelvtant, mégis megtanulja tökéletesen az anyanyelvét (és tökéletesen alkalmazni a nyelv szabályait anélkül, hogy tudatában lenne, hogy egyáltalán bármiféle szabály van). Ha nem ismered egy szó rendhagyó többesszámát, akkor elrontod. Erre kiírja a jó megoldást, ebből meg megtanulod, és legközelebb már tudod :)


JudithMadai

Fentebb mar leirtak! Onnan tudod,hogy a fish halakat jelent,hogy mogotte nem swims van hanem swim.Egyes szamban: The fish swims. Tobbe szamban The fish swim. Leirom egy nem rendhagyo tobbes szammal is.A lany uszik - The girl swims.De ha a lanyok usznak - The girls swim.


mg1941mt1935

A halak az nem fishes?


Gallpapa

ha a megfejtés eggyes szám 3. szem. akkor szerintem "swims" lenne a jó szó Ha viszont többesszámba gondolkodok akkor meg a "fishehs" lenne a jó. Szerintem.


radnaitomi

Nem.

A 'fish' szó többes száma rendhagyó, az is simán 'fish'. Olvass kicsit vissza, fentebb ez már szóba került!


Leving

hoppáhoppá. The fishes swim, or the fish swims. Nem?


Leving

jabocs, ki lett tárgyalva, most látom :)

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.