A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The fish swim."

Fordítás:A halak úsznak.

4 éve

49 hozzászólás


caeiros

Ha egyes szám lenne, akkor swims lenne, nem?

4 éve

radnaitomi

Pontosan! :)

4 éve

NadasiI12

Igazad van

4 éve

eva.madacs

ucig

4 éve

radnaitomi

Rossz a fordítás! A fish többes száma is ugyanúgy fish. Így: The fish swim - A halak úsznak, illetve The fish swims - a hal úszik.

Fent sajnos pont rosszul van párosítva.

4 éve

Leving

fishes

4 éve

SndorKausi

Nem swims?

4 éve

Miertke

A hal többesszámban is fish!

4 éve

Joyszi

Az elozo anyagokban megtanultuk,hogy ott volt E/3-ban a szó vegi "s"...innen lehetett tudni,hogy ez T/3. ;)

4 éve

LszlUgrai

Gondolom, ha általaban van szó a halról akkor többes szám, nem?

4 éve

radnaitomi

Igen, lehet az is. De az egyes szám is helyes:

  • Dogs are animals.

  • A dog is an animal.

Ezekben az esetekben (ha általánosságban beszélünk) nem használ az angol határozott névelőt (the).

A fenti mondat, ha általánosságban lenne, kétféleképp lehetne helyes:

  • Fish swim.

  • A fish swims.

Ha 'the' van benne, akkor már nem általánosságban beszélünk a halakról, hanem konkrét halról (vagy halakról).

  • The fish swims. (Itt egy konkrét halról van szó.)

  • The fish swim (Itt pedig a halak egy konkrét csoportjáról, nem pedig a halakról, mint állatfajról általában.)

4 éve

Zsombor2oo

Köszi Tomi, már én is értem :)

4 éve

RopetPeter

Köszönöm én is Tamás, így már érthető és megjegyeztem, bár így logikus is ez.

4 éve

SzabBianka2

Ha rámész a swimre akkor kiadja a megoldást!! :-D

4 éve

JooJanosne

Én kifejezetten a "radnaitomi" kommenteket keresem. És mindet köszönöm!

4 éve

Miroljuba

egyetértek radnaitomi észrevételével., és most látom hogy a többiekkel is. A magyarban nem egyértelmű egyes vagy többes számban van e.

4 éve

tomajan

A hal úszik.

4 éve

Tenzin.Yonten

Arra gondoltatok már, hogy a pig - pork; cow - beef; sheep - lamb; fish - fish párosításba nem illeszkedik? Vajon miért? Miért nem változik meg a hal, ha a hal húsról és nem az izgő-mozgó halról beszélünk?

4 éve

Lantala_Elda

Fish egyes szám csak nem.......?!

3 éve

SzitaiFerenc

Ez pontosan " A hal úszik"

3 éve

pinterc

A hal többesszámban nem "fishes" ?

3 éve

radnaitomi

Nem. A fish többes számú alakja is fish.

3 éve

r.kriki

Ja a fish az a hal nem a halak

11 hónapja

radnaitomi

A 'fish' szó rendhagyó többes számú. Ugyanaz az alakja többesben is.

  • fish = hal

  • fish = halak

A fenti mondatban épp többes számú, mivel az ige 'swim' alakban áll utána. Egyes szám 3. személyben lenne egy -s a végén:

  • the fish swims - a hal úszik

  • the fish swim - a halak úsznak

11 hónapja

VillamTibi

Véletlenül azt írtam be, hogy a halak úsznaj, és elfogadta :D

9 hónapja

Pocsimomon

7szik :)

8 hónapja

mili1988

Hibás

5 hónapja

espontapon1

Itt nem lehet általánosságokról és konkrétumokról beszélni,mert a hal mindenféleképp úszik!

3 hónapja

Barnus14

Nem igaz! Neha helyes dolgokat is tanit!!:O

9 hónapja

TothErika

És ezt honnan kellett volna tudni???

4 éve

radnaitomi

Sehonnan. Illetve épphogy innen.

A Duo módszerének a lényege, hogy úgy tanuljunk nyelvet, ahogy a csecsemő is az anyanyelvét: mintákat ismételünk, és berögzül a helyes, anélkül, hogy szabályokat próbálnánk megérteni. A féléves gyereknek sem magyaráz senki nyelvtant, mégis megtanulja tökéletesen az anyanyelvét (és tökéletesen alkalmazni a nyelv szabályait anélkül, hogy tudatában lenne, hogy egyáltalán bármiféle szabály van). Ha nem ismered egy szó rendhagyó többesszámát, akkor elrontod. Erre kiírja a jó megoldást, ebből meg megtanulod, és legközelebb már tudod :)

4 éve

JudithMadai

Fentebb mar leirtak! Onnan tudod,hogy a fish halakat jelent,hogy mogotte nem swims van hanem swim.Egyes szamban: The fish swims. Tobbe szamban The fish swim. Leirom egy nem rendhagyo tobbes szammal is.A lany uszik - The girl swims.De ha a lanyok usznak - The girls swim.

4 éve

Szaniboy

A hal úszik...miért nem jó?? a "fish"-nek nem kellene többesszámba lennie?

4 éve

radnaitomi

Többes számban van. Olvass kicsit vissza, itt fentebb már párszor szóba került.

4 éve

patakiadri

Tomi, Te inkognitózod az angol tudásodat? :) Sok jó hozzászólást olvastam már Tőled, de ezek alapján kétlem, hogy 3-as szinten lennél... ;) Köszönjük a segítségeidet! :)

4 éve

radnaitomi

Hmmm... lehet, hogy lebuktam akkor, hogy nem is tanulni járok ide angolt, hanem inkább tanítani? ;)

Szívesen amúgy, örülök, ha sikerült itt-ott segítenem! :)

Szerintem egy tanárnak is folyamatosan fejlesztenie kell magát. Nem rossz, ha ugyanazokat a nyelv(tan)i dolgokat egyre tömörebben és közben egyre érthetőbben tudjuk elmagyarázni. Úgyhogy ez a kommentelgetés itt nagyszerű tréningezése az angoltanári képességeimnek! :)

Minden egyes hozzáfűzött magyarázatom után egy kicsivel gyakorlottabb (és remélhetőleg jobb) tanár leszek! :)

4 éve

JudithMadai

Megnyugtato,hogy az angol tanarok is segitenek az oldal hibainak a kijavitasaban! En is megakartam hivni a volt tanarnomet amikor regisztraltam es kiderult,hogy mar itt van! :)

4 éve

patakiadri

Szuper!!! :) Nagyon örülök, hogy itt vagy, és számíthatunk Rád! :)

4 éve

BernadettS888542

Én is köszönöm a tanítást, nagyon sokszor segít a hozzászólásod. :)

3 hónapja

kda801

Honnan lehet tudni ebben az esetben, hogy a halak úsznak, vagy a hal úszik :( ?

4 éve

radnaitomi

Onnan, hogy egyes számban az ige végén lenne egy '-s' rag.

  • The fish swim = A halak úsznak

  • The fish swims = A hal úszik

4 éve

kda801

Így már értem, köszönöm szépen!

4 éve

dzsinus

Szuper, nekem is ez volt a nagy dilemmám, most már értem. Köszi!

4 éve

mg1941mt1935

A halak az nem fishes?

4 éve

Gallpapa

ha a megfejtés eggyes szám 3. szem. akkor szerintem "swims" lenne a jó szó Ha viszont többesszámba gondolkodok akkor meg a "fishehs" lenne a jó. Szerintem.

4 éve

radnaitomi

Nem.

A 'fish' szó többes száma rendhagyó, az is simán 'fish'. Olvass kicsit vissza, fentebb ez már szóba került!

4 éve

Leving

hoppáhoppá. The fishes swim, or the fish swims. Nem?

4 éve

Leving

jabocs, ki lett tárgyalva, most látom :)

4 éve

BartalisDorottya

Ez a Duo helytelen dolgokat tanít.>:/

4 éve