"My mother has spoken to the teacher."

Fordítás:Anyám beszélt a tanárral.

February 4, 2014

33 hozzászólás


glevai

Ez is jó: Anyám a tanárral beszélt.

February 4, 2014

radnaitomi

Sőt: A tanárral beszélt az anyám. A tanárral az anyám beszélt. A tanárral beszélt anyám. A tanárral anyám beszélt. Ez mind jó. A magyarban viszonylag szabad a szórend (persze kicsit másutt van mindegyikben a hangsúly), az angolban pedig kötött. Így mind a hat (és akár még egyéb) magyar mondatnak ugyanaz az egy angol mondat felel meg.

February 4, 2014

margitsumser

Sajnos nem értem , hogy a TO miért nem tanárHOZ. Akkor ez olyasmi, hogy a tanárNAK beszél, de úgy mondják hogy tanárral ? Köszönöm előre is a választ.

June 30, 2017

Harga

Javaslom, hogy ne a szavak jelentéséből rakd össze a mondatot, hanem inkább jegyezd meg, hogy ezt a kifejezést az angolok mire használják. A szövegkörnyezet (ami itt hiányzik,) sok mindent megmagyarázna. Ha feltételezzük, hogy a beszélgetés egyoldalú volt, a tanár nem válaszolt, akkor egyik helyes fordítás, hogy: "Az anyám beszélt a tanárhoz." Ha feltételezzük, hogy a beszélgetés kölcsönös volt, akkor ugyanennek az angol kifejezésnek a helyes fordítása pl. amit Duolingo megad, és a kötetlen magyar szórend miatt még sok másik, mint azt korábban radnaitomi is leírta.

June 30, 2017

margitsumser

Köszönöm szépen a gyors választ. Mivel még nagyon kezdő vagyok , így a szóról szóra fordítást követem. Hát itt még van sok tanulnivaló, de a Duolingóval inkább egy szórakozás. Persze nagyon sokat számítanak a segítő társak válaszai , ahogyan bizonytalan lépegetéseinket segítitek. Köszönöm minden kedves segítőnek.

July 1, 2017

Baguvx

Tanárhoz beszélt miért nem jó?

August 25, 2015

Harga

Hiányzik a határozott névelő.

July 3, 2017

Lona08

to, mióta val-vel?

December 8, 2015

Harga

speak to sy - beszél valakivel (többek között)

July 3, 2017

kaktuszvirag

A tanítóval mi a baj?

April 8, 2016

Harga

Semmi!

July 3, 2017

TthKroly

Felismerhetőbb lenne a bejejezett jelen mondatok nagyrésze, ha benne lenne a "már" vagy a "még" kifejezés a magyar mondatokban.

May 9, 2018

Harga

Egyetértek. Pl. ebben a feladatban: "My mother has (already) spoken to the teacher. " - "Anyám már beszélt a tanárral."

May 9, 2018

jagicza61

Anyukámmal mi a baj?

February 18, 2014

Harga

Még nem ismeri duolingo. Megtaníthatnád neki.

March 4, 2014

barbaraakatona

Ezt én sem értem. Miért nem jó a tanárhoz?..

January 14, 2016

Jozsef44

Mi a probléma a válasszal ?

March 26, 2016

meriz12

Hogy kell mondani, hogy "beszélt a tanítóval"?

November 25, 2016

Harga

Did she speak to the teacher?

July 3, 2017

KonczAndrea

A mamám beszélt a tanárral. Miért nem jó?

November 26, 2016

Harga

Szerintem nem rossz, de a magyar annyira rugalmas nyelv, hogy képtelenség minden elképzelhető jó megoldást bevinniük, a kezdő nyelvtanulóknak éppen elég a Duolingo változatát megjegyezni. (A magyar mama szó angolul mum vagy mamma.)

July 3, 2017

TonyForest3

A "mama" (anyukám vagy apukám anyukája) a "grandmother", az "anya" a "mother". Az amcsi filmekben szokták az anyát maminak szólítani (magyar nyelterületen nem éppen helyesen, főleg az ilyen félreértések végett), de úgy tűnik idehaza is egyre népszerűbb...

July 3, 2017

jcsabax

Úgy tűnik ez tévedés, mert a 'mama' szó anyaként történő értelmezése 16.századi, a nagyanyaként való értelmezése viszont csak 1815-ben fordult elő (ld. https://www.nyest.hu/hirek/ki-a-mama-az-anya-vagy-a-nagyanya). A 'mama' inkább az édesanyát jelenti és jelentette régen is. Akár gondolhatsz Jószef Attila 'Mama' című versére is, ahol a költő az édesanyjáról ír. Inkább 'mama' szó nagymama-ként történő érelmezése kezd egyre inkább elterjedni az utóbbi időben. Egy gyereknek vajon mik az első szavai amit megtanul, és vajon miért (és kire/mire is vonatkoznak azok a szavak)?

December 29, 2017

ZoltnNmeth714394

A mamám beszélt a tanárral még mindig nem jó. Jelentetem, hogy ezt is el kellene fogadniuk!

April 23, 2017

TonyForest3

A "mama" és "anya" nem ugyanaz.

July 3, 2017

jcsabax

Vagy mégis. A mama úgy viszonyul a nagymamához, mint az anya a nagyanyához.

January 30, 2018

Harga

A mama sok mindenki lehet, akár idegen is, de jellemzően (a beszélőtől lényegesen) idősebb nő.

January 31, 2018

malackutya

A mama esesanyat is jelent. A baba ezt tudja hamarabb kiejteni, nem p. azt, h edesanya. (Nalunk ez maradt is.) A Nagymama szobol pedig a magyar (is) lesporolja a nagy ot, ezert maradt a mama. De ez attol meg nem veszi at az edesanya ertelmet. Azt tapasztaltam, h videken gyakoribb, h a mamat csak nagymamanak ismerik.

July 25, 2018

TonyForest3

Tanárhoz... Nem fogata el, pedig nem "with the teacher"....

July 3, 2017

Harga

Nem érdemes leragadni a szavak jelentésénél, sokkal lényegesebb a kifejezés jelentése. Szerintem Duolingo megoldása korrekt.

July 3, 2017

espontapon1

Szövegkörnyezet ide vagy oda a "to" az sosem volt val,vel az inkább "with" a duo így tanította!

October 11, 2018

Harga

Nem tudom, olvastad-e fentebb: "Nem érdemes leragadni a szavak jelentésénél, sokkal lényegesebb a kifejezés jelentése. Szerintem Duolingo megoldása korrekt."

October 13, 2018

vasvariistvan

Hallgass Hargára! Úgy emlékszem to ha speak és with ha tall.

August 31, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.