A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Since the tea is cold, I drink a coffee."

Fordítás:Miután a tea hideg, kávét iszom.

4 éve

14 hozzászólás


rita01020304
rita01020304

Köszi. Tehát akkor most ebben a példában nem az ige a lényeg, hanem a " since" használata. Mivel olvastam a magyarázatod, megértettem mit miért :-) Thanks.

4 éve

glevai

Ez is jó: Miután hideg a tea, kávét iszom. De inkább mióta kellene.

4 éve

radnaitomi

A 'since' két dolgot is jelent, egyrészt 'óta' (időhatározó), másrészt 'mivel' (okhatározó).

  • I've been reading since yesterday - tegnap óta olvasok

  • Since I hate tea, I drink coffee - mivel utálom a teát, inkább kávét iszom. Ebben a 'since'-nek semmiféle időhatározói jelentése nincs, pusztán annyit tesz: 'mivel'. Körülbelül a 'because'-zal helyettesíthető.

A fenti mondatban a 'since'-nek ez a 'because'-szerű jelentése szerepel. Sajnos a magyarban a 'miután' szónak van egy ilyen 'mivel'-lel szinoníma jelentése, így az helyes fordítás, de egyben jól megzavarhat mindenkit. Szerencsésebb lenne, ha a 'Mivel a tea hideg...' fordítást adná meg helyesnek.

De a 'mióta' semmiképp nem lenne jó megoldás, mert az a magyarban nem nem bír ilyen okhatározói jelentéssel.

4 éve

artemida56

A miután hideg a tea miért nem jó? Van itt jelentésbeli különbség?

4 éve

glevai

Most tényleg tanultam valamit! Köszönöm szépen!

4 éve

novak85

Since = mióta..

4 éve

radnaitomi

igen, és emelett még:

  • since = mivel
4 éve

Sjanko
Sjanko

radnaitomi: like :-)

4 éve

rita01020304
rita01020304

hol van itt a befejezett jelen idö? Talán kellene hozzátenni egy igét: "Miután (mióta?) a tea hideg lett,kávét iszom. Szerintem...!

4 éve

radnaitomi

Ahogy fentebb már írtam, ez a mondat azt jelenti: 'Mivel a tea hideg, kávét iszom.' Simán ok-okozati összegüggés, semmi időhatározói jelentése nincs itt a 'since'-nek.

Olvass vissza, ott részletesen leírtam.

4 éve

csejudit

...megiszom kávét? nekem az "a" miatt nem fogadta el?

4 éve

Zsubri

A minthogy jobb magyar fordítás lenne, itt nem időhatározó, hanem célhatározó kell!

4 éve

turierzsebet
turierzsebet

miért elengedhetetlen a határozatlan névelő a coffee előtt, azaz miért nem jó a : since the tea is cold, I drink coffee.

3 éve

nyusziagyar

Szerintem nem elengedhetetlen, de ha bejelentetted, akkor néhány hónap múlva úgyis kiderül. ;)

3 éve