A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"She has the fork."

Fordítás:Nála van a villa.

0
4 éve

27 hozzászólás


djk11
djk11

kezd már elegem lenni ebből a nála van -- birtokol -- van neki stb fordítási összevisszaságból :)

4
Válasz4 éve

juhaszildi

Akkor fordítjuk "nála van"-nak, ha a birtok előtt vagy the áll vagy birtokos névmás: my, your, her, his, its, our, their. Egyszerűbben: ha magyarul "a" van a birtok előtt. Viszont azt nem tudom, hogy mondjuk angolul, hogy "Nála van egy villa." Úgy gondolom, csak arra van szavuk, hogy "Van villája."

1
Válasz3 éve

RobertGodo76

She has the fork. Tehát EGY villa van nála. Ha több is lenne, forks szerepelne a mondatban.

0
Válasz8 hónapja

Kincskereso

megértelek. Én is sokáig ki voltam akadva, de egy filmben is (amikor emberrablás történt) "nála van"-ként használták a has-t. Kezdem elfogadni

0
Válasz3 éve

budaikrisz

A van egy villája nem jó?

0
Válasz4 éve

atomjani

A the miatt nem jó. Van neki a villa. A villa, azaz a villa van neki. Mivel van egy konkrét villa, amivel ő rendelkezik, ezért van az, hogy nála van a villa.

5
Válasz14 éve

zetorka

szerintem azért nem, mert akkor she has a fork lenne

1
Válasz4 éve

fectroll
fectroll

Pontosabban "She's got a fork."

0
Válasz3 éve

Zsolt80

She has a fork=van egy villája

0
Válasz4 éve

fectroll
fectroll
  • Nála van egy villa. - She has a fork.
0
Válasz13 éve

chry5tyan

És azt hogy "Ővé a villa." (mondjuk válaszként) azt hogy mondják?

0
Válasz4 éve

zetorka

The fork is hers. - A villa az övé.

0
Válasz4 éve

Phzs

neki van villája. Miért nem jó?

0
Válasz4 éve

ViolAChaoS

mert olyan mondatot kell alkotni magyarul, amiben ugyan ugy van nevelo mint az angol pelda mondatban

0
Válasz4 éve

juhaszildi

"She has a fork." lenne.

0
Válasz3 éve

VGergely
VGergely

Megvan a villája - miért is nem jó?

0
Válasz3 éve

Papucska
Papucska

Mert nem az ő villájáról beszélünk.

0
Válasz3 éve

juhaszildi

"She has her fork." lenne.

0
Válasz3 éve

Geza16

Van villája.

0
Válasz2 éve

Papucska
Papucska

Az: She has a fork.

0
Válasz2 éve

Sztankay54

Miért nem jó,hogy van villája.Miért kell ,hogy nála...ez sehol sincs az angol mondatban és a has önmagában birtoklást jelent.

0
Válasz2 éve

Harga
Harga

Olvasd el a többi hozzászólást, Papucska már megválaszolta (előtted van). Duolingo itt korrekt.

0
Válasz6 hónapja

PeterStier

Nem következetes a program. Egyszer "nála van a villája" máskor meg "nálam van a villája" !!! Elfogadom hogy nem tudom, DE a program se tudja ezek szerint :(

0
Válasz1 éve

Harga
Harga

Két mondat ami angolul is különbözik. Duolingonál nem tapasztaltam ilyet.

0
Válasz6 hónapja

Sztankay54

Szerintem birtokolja a villát. Ki találta ki azt ,hogy nála van?

0
Válasz1 éve

karak74

A határozott névelő. Ő találta ki. Tehát:

A.) Ha arra a tényre akarom fektetni a hangsúlyt, hogy ő egy villát birtokló személy, tehát olyan, akinek van villája, akkor She has a fork.

B.) Ha azt akarom kifejezni, hogy ő több villát birtokló személy, tehát olyan, akinek jó pár villája van, akkor She has forks.

C.) Ha van egy konkrét, meghatározott villa (egy nagyon régi, 23-dik századi iridium-villa :) ami az övé, vagyis birtokolja azt, akkor The fork is hers.

D.) Hasonló módon, ha több, valamilyen módom meghatározott villáról van szó, vagyis a világ villáinak egy jól meghatározott részhalmazáról, akkor The forks are hers.

E.) Ha van egy konkrét, meghatározott villa (még mindig a nagyon régi, 23-dik századi iridium-villa, amit ráadásul a négyszögletű kerek erdőben találtak meg :) ami nála van, akkor She has the fork.

F.) She has the forks. a megoldás akkor, ha több, de konkrétan meghatározott példányról van szó,(pl. az egyágú, körbe visszahajló hegy nélküli villákról), és ezek nála vannak.

1
Válasz4 hónapja

ugrobmarta

Azt írtam

0
Válasz4 hónapja