1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Ik wilde het hem niet vertel…

"Ik wilde het hem niet vertellen."

Vertaling:I did not want to tell him.

August 2, 2016

4 opmerkingen

Gesorteerd op topdiscussie

verdian45

In de vertaling "I did not want to tell him." is het meewerkend voorwerp (het) onvertaald gebleven.

August 2, 2016

El2theK

Omdat dat in het Engels in dit geval kan worden weggelaten.


Engels-les

(I did not want "to" tell him.) Kan iemand mij vertellen of er een regel bestaat, betreft het wel of niet toepassen van het woordje "to" in de zin ? In b.v. de volgende zin komt het woord "to" niet voor. (You did not tell me.)


verdian45

Lastig. Kijk voor de onbepaalde wijs van een werkwoord in het Engels met of zonder "to" maar eens op [http://dictionary.cambridge.org/grammar/british-grammar/infinitives-with-and-without-to].

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.