A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Cook them a tea."

Fordítás:Főzz nekik egy teát.

4 éve

8 hozzászólás


Lyzbet

A felszólító módú mondatokra az alábbiak igazak:

  • az ige szótári alakban szerepel,
  • a mondat alanyi helye üresen marad (nincs alany), -egyes és többes szám 2. személyekre értendő a felszólítás, -ugyanazt a formát használjuk egyes és többes számra egyaránt,
  • a felszólító módnak NEM JELE a felkiáltójel a mondat végén, (általános szabály: nincs tegezés-magázás)

Itt megjegyezném :Az angol felszólító mondat végén- a magyarral ellentétben-általában pont van

4 éve

vatamas

Honnan tudjuk , hogy a cook nem Főzzél szót jelent ?

4 éve

szultanpepa

Mért nem használják a felkiáltó jelet?

4 éve

TiborSzab

Én a tíí helyett csíí-t hallok és nem jöttem volna rá soha ha nem látom :D

4 éve

csimarlaszlo

a csí is tea, csak nem az angolban :D

1 éve

BaloghIlona

ez kijelentő mondat, vagy felszólító mondat ?

4 éve

viktoria0824

a főzzél nekik egy teát miért nem jó?

4 éve

GborSomlai

Ha jól tudom, a make lenne helyes a cook helyett

4 éve