1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O bir kariyer sahibi olmak i…

"O bir kariyer sahibi olmak istiyor."

Çeviri:She wants to have a career.

February 5, 2014

47 Yorum

Konu önem sırasına göre

SelukYlmaz

Has neden kullanmadik

February 5, 2014

ProwlingParis

sahip olmak fiilinin mastar hali "to have". böyle cümlelerde sadece ilk fiil çekimlenir, ikincisi mastar halde kullanılır.

February 5, 2014

ReyyanAlta

Çok sağol açıklaman için

July 29, 2019

Yunus935720

Açıklama için teşekkür ederim.

August 30, 2019

AkifDere

neden "to" kullandık. burada "to" nun işlevi ne?

July 17, 2014

erdem96

Gerund-infinitive konusunu çalış . Fiilden sonra bir fiil daha kullanıyorsak ilk fiile göre ikinci fiil ya başına to alır ya da sonuna -ing eklenir.

September 9, 2014

AliTaskoparan

"to" Fiillerin başında olursa Türkçedeki "-mek", "-mak" mastar ekine karşılık geliyor.

May 14, 2015

CelalAyan

cevapla ilgili değil de sistemle ilgili olarak; tabi ki çeviriyi bu şekilde yapmak daha şık duruyor. ama sistemin genelinde motomot çeviri dışındaki yanıtlar yanlış olarak yorumlanıyor hatta bunun savunması da yapılıyor. yukarıdaki örnekte yanlış bilmiyorsam ki öğrenmeye çalışıyorum siz öğretenlerden iyi bilecek değilim ama şimdiki zaman çevirisine yönlendirme yok. bu çeviri 'o bir kariyer sahibi olmak ister'dir ha bu çeviri de şık ama dediğm gibi kendi inisiyatifimde böyle bir çeviri yapsam sistem bunu kabul etmezdi ve yorumcu da bunun şimdiki zaman olmadığını söylerdi

March 27, 2015

Sabkal

iki inisiyatif motomot vs öğrendin diye adam mi oldun :))

September 17, 2018

Zembereck

Sahip olmak ile sahip olan olmak arasindasi fark diyebilirmiyiz

March 5, 2015

FerhatDemi19

Bu cumleden kisinin he veya she oldugunu nerden analayayim

December 30, 2015

Heyman491765

cümeleden anlamıyorsun bir makale okurken o kişinin ismini başta verir sonra ondan bahsederken she/ he kullanır genel manadan cıkartıyorsun

August 11, 2019

Onno20

Soruda kız ya da erkek demezken cevapta niye kız olarak yani she veriliyor?

December 11, 2015

ruhawi

o yüzden soruda altı çizili bir şekilde "BÜTÜN" doğru cevapları istiyor.

May 7, 2016

idajet1

Evet cok sacma amk

November 14, 2017

semihsergen

Ben senin

January 11, 2019

Sedatcelik1

Ben hala şu "a" ve "an" olayini karistiriyorum.

February 14, 2016

elifnur265579

Eğer kendisinden sonra gelen kelime sesli harfle is an örnek an orange sessiz ise a örnek a work

March 2, 2016

Heyman491765

kendisinden sonra gelen harf değil okunduğunda sesli harf ile okunuyorsa an sessiz harfle okunuyorsa a kullnaılır an hour (en aur )

August 11, 2019

Minam23

2 tane dogru cevap olmasi dogru degil

March 11, 2016

gkalpfer

Bildikten sonra iki doğruda olur bir doğruda yeterki yanlışlık olmasın.

October 9, 2017

YavuzAcar2

K 1

February 3, 2017

benimarkm

has olmuyomu?

September 27, 2017

AzraDeveli1

To yazmadim diye yanlis diyo

October 7, 2017

Heyman491765

to yazmassan have fiil olmuş olur want da have de fiil olduğu için cümlenin yapısı bozuk olur burda istemek fiil sahip olmak isim şeklinde kullanmak için want to have şeklinde kullanılır sahip olmayı istemek tir türkçeside

August 11, 2019

Mahruyann

Hiçbir şık doğru çıkmıyor. Hepsine yanlış diyor.

October 23, 2017

Zeki602719

s takısı neden wants?

October 16, 2018

Heyman491765

he she it de geniş zaman cümlelerinde fiillere s takısı gelir

August 11, 2019

ramazanuzan

He veya she fark edermi? He yi kabul etmedi

November 12, 2018

Heyman491765

farketmez

kabul etmemesinin sebebi doğru cevaplar kısmında birinin olması her ikisininde olması gerekir

August 11, 2019

DjTGM

she wants to be a owner her career Bu cümleyi kullanamazmıyız?

August 5, 2019

Heyman491765

olur da uzatmış olursun nasıl to dan sonra " be a owner her " kelimelerini kullandın bunun yerine "have a " kullandığında cok konuşmadan manayı vermiş olursun :D

August 11, 2019

Abdurrahma895359

He/She fark edilebilir bir şey miydi?

September 5, 2019

HalimeKutl2

She varsa 's' kullanılmaz ki

September 7, 2019

erdem286834

He wants to have a carrier yazdım yanlış dedi

September 10, 2019

ozcelikltd

Olmak fiili olarak " be" neden kullanilmadi . She wants to be have a carrier. .

May 16, 2014

emrahsahin02

"be" olmak anlamına gelir. Senin yazdığın cümle " O kariyer olmak istiyor" . "have" ise sahip olmak demek.

June 14, 2014

betl74662

Eğer dediğin gibi olursa "O bir kariyere sahip olmak olmak istiyor" gibi bir anlam çıkar, have zaten sahip olmak anlamına geldiği için ekstra be fiilinin olmasına gerek yok

October 7, 2017

SoydanDerm

She wants to own a career neden olmuyor?

August 20, 2014

hmzybk

He wants that he has a career why is it not

October 28, 2014

mehmetali148672

HxbcbdjdbkaujKajd

March 10, 2016

Zehrazdemi10

Soru da belirsiz bir cinsiyet var ve she çıkıyo cevap. Sonra yanlış yaptığım soru tekrar sorulduğunda ise bu sefer he diyo anlamadım vallahi biri bunu açıklasın rica ediyorum!

April 19, 2016

bestanyam

ha 'she' olmuş ha 'he' .iki şıkta aynı değil mi?

February 5, 2015

Selcen_Ozturk

March 6, 2015

bestanyam

saol

March 11, 2015

CelalAyan

Büyük harfle yazmanız anlamamızda çok yardımcı oldu teşekkür ederiz

March 27, 2015

PerfectionistEVK

Bu noktada "to have" gibi infinitive bi yapinin kullanilmasi sacma olmus uygulamanin sureci acisindan. Daha buna dair fikri olmayan cok kisi olmustur bu noktada eminim

February 20, 2015
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.