1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O bir kariyer sahibi olmak i…

"O bir kariyer sahibi olmak istiyor."

Çeviri:She wants to have a career.

February 5, 2014

25 Yorum


SelukYlmaz

Has neden kullanmadik


ProwlingParis

sahip olmak fiilinin mastar hali "to have". böyle cümlelerde sadece ilk fiil çekimlenir, ikincisi mastar halde kullanılır.


ReyyanAlta

Çok sağol açıklaman için


Yunus935720

Açıklama için teşekkür ederim.


veli127035

Çünkü burada have fiil yardımcı fiil değil


AkifDere

neden "to" kullandık. burada "to" nun işlevi ne?


erdem96

Gerund-infinitive konusunu çalış . Fiilden sonra bir fiil daha kullanıyorsak ilk fiile göre ikinci fiil ya başına to alır ya da sonuna -ing eklenir.


gamzeuak1

Peki "to" veya "ing" neye göre gelir? Mesela burda " ing" kullanılabilir miydi "to" yerine?


majorisbec

Merhaba Gamze, infintive ve gerund deniliyor bunlara. Want fiilinden sonra bir fiil gelirse; iki fiilin arasina "to" gelir.


AliTaskoparan

"to" Fiillerin başında olursa Türkçedeki "-mek", "-mak" mastar ekine karşılık geliyor.


CelalAyan

cevapla ilgili değil de sistemle ilgili olarak; tabi ki çeviriyi bu şekilde yapmak daha şık duruyor. ama sistemin genelinde motomot çeviri dışındaki yanıtlar yanlış olarak yorumlanıyor hatta bunun savunması da yapılıyor. yukarıdaki örnekte yanlış bilmiyorsam ki öğrenmeye çalışıyorum siz öğretenlerden iyi bilecek değilim ama şimdiki zaman çevirisine yönlendirme yok. bu çeviri 'o bir kariyer sahibi olmak ister'dir ha bu çeviri de şık ama dediğm gibi kendi inisiyatifimde böyle bir çeviri yapsam sistem bunu kabul etmezdi ve yorumcu da bunun şimdiki zaman olmadığını söylerdi


Zembereck

Sahip olmak ile sahip olan olmak arasindasi fark diyebilirmiyiz


ramazanuzan

He veya she fark edermi? He yi kabul etmedi


Heyman491765

farketmez

kabul etmemesinin sebebi doğru cevaplar kısmında birinin olması her ikisininde olması gerekir


DjTGM

she wants to be a owner her career Bu cümleyi kullanamazmıyız?


Heyman491765

olur da uzatmış olursun nasıl to dan sonra " be a owner her " kelimelerini kullandın bunun yerine "have a " kullandığında cok konuşmadan manayı vermiş olursun :D


Erkan685157

Wants yerine want koyulabilir miydi


KuzeyKanlo

Bi have yazmadım yanlış dedi


FerhatDemi19

Bu cumleden kisinin he veya she oldugunu nerden analayayim


Heyman491765

cümeleden anlamıyorsun bir makale okurken o kişinin ismini başta verir sonra ondan bahsederken she/ he kullanır genel manadan cıkartıyorsun


kawpa

he yazınca neden kabul etmiyor


Hayrunnisa4747

Şey oradaki 'to' niye var


PoncikUzayli123

Araya neden "to" geldiğini anlayamadim. Yardimci olursaniz sevinirim.


MehmetAli204779

Uygulamanın öğretmeden sorması yani yanlış yaparak öğretmesi moral bozuyor ne güzel yanlışsız gidiyordum nereden bileyim to have i

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.