"Május hónapja"

Fordítás:The month of May

February 5, 2014

11 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


bcili

miert kell itt a THE-t kitenni?


radnaitomi

Mert az angolban van egy olyan szabály, hogy megszámlálható főnevek nem állhatnak egyes számban névelő (vagy a névelő helyén álló egyéb 'determiner') nélkül. A 'month' is ilyen.

  • The month of May.

  • A month usually has 30 or 31 days.

  • Friday is a day and July is a month. = Péntek az nap, július pedig hónap. (magyarban esetleg nem feltétlenül kell kitenni, de angolban akkor is!)


HPetyko

A napok nevei nem tartoznak a megszámlálható főnevek közé?


leslie1952

Az angol nem lenne angol, ha nem lennének kivételek. Nem használ névelőt a napok hónapok, évszakok, ünnepek nevei előtt.


HPetyko

Köszönöm! :)


radnaitomi

Mind a kettő igaz. Én a 'hónap' (month) főnévről írtam, hogy megszámlálható, tehát nem állhat névelő nélkül. leslie1952 pedig a hónapok neveiről irt, hogy azok előtt nincs névelő.

A hónapok nevei: január, február, stb.

A 'hónap' főnév nem egy hónap neve.


HPetyko

Deeee... Most akkor nem értem. Fentebb Radnai Tomi azt írta, hogy a hónapok előtt (többek között) mindig kell használni névelőt. Te pedig a kivételek közé soroltad a hónapokat. Akkor most mi a jó? Ne zavarjatok össze teljesen, gyerekek! :D


verocchio

Huhh ez egy nagyon jó kérdés. Halljuk, Halljuk:)


_Andi85_

Egy előző feladatban nem fogadta el a THE-t a month előtt, most bezzeg kell. Na, akkor most magyarázza el nekem valaki, mikor kell és mikor nem, mert kezdem unni, hogy ilyenek miatt bukom el az életeimet. 2021.11.24.


WolfeeBeni

Nem gondoltam volna hogy az angolban is mondanak olyat, hogy egy konkrét hónapnak a hónapja. Azt hittem ez ilyen régiesen cizellált magyar kifejezés, ami inkább kifejező akar lenni mint logikus.


Lalisensei

Mert A konkrét dologról beszélünk es nem pedig az egy a sok közül dologról

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.