"Májushónapja"

Fordítás:The month of May

4 éve

10 hozzászólás


bcili

miert kell itt a THE-t kitenni?

4 éve

radnaitomi

Mert az angolban van egy olyan szabály, hogy megszámlálható főnevek nem állhatnak egyes számban névelő (vagy a névelő helyén álló egyéb 'determiner') nélkül. A 'month' is ilyen.

  • The month of May.

  • A month usually has 30 or 31 days.

  • Friday is a day and July is a month. = Péntek az nap, július pedig hónap. (magyarban esetleg nem feltétlenül kell kitenni, de angolban akkor is!)

4 éve

HPetyko

A napok nevei nem tartoznak a megszámlálható főnevek közé?

4 éve

leslie1952

Az angol nem lenne angol, ha nem lennének kivételek. Nem használ névelőt a napok hónapok, évszakok, ünnepek nevei előtt.

4 éve

HPetyko

Köszönöm! :)

4 éve

radnaitomi

Mind a kettő igaz. Én a 'hónap' (month) főnévről írtam, hogy megszámlálható, tehát nem állhat névelő nélkül. leslie1952 pedig a hónapok neveiről irt, hogy azok előtt nincs névelő.

A hónapok nevei: január, február, stb.

A 'hónap' főnév nem egy hónap neve.

4 éve

HPetyko

Deeee... Most akkor nem értem. Fentebb Radnai Tomi azt írta, hogy a hónapok előtt (többek között) mindig kell használni névelőt. Te pedig a kivételek közé soroltad a hónapokat. Akkor most mi a jó? Ne zavarjatok össze teljesen, gyerekek! :D

4 éve

verocchio

Huhh ez egy nagyon jó kérdés. Halljuk, Halljuk:)

4 éve

Petu13467

Miért nem jó a "May's month? " ugyanazt jelenti, nem?

1 éve

JegesZoli

FUUUCKING ,,THE"

4 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.