A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Igent mondanak nekem."

Fordítás:They tell me yes.

0
4 éve

15 hozzászólás


imi82

A say miért nem frankó?

7
Válasz4 éve

radnaitomi

Van sok kifejezés, ahol vagy csak a 'say', vagy csak a 'tell' a jó. 'You can tell a lie.' De, olyan nincs, hogy 'You say a lie'

(mint ahogy a magyar 'tesz' és a 'rak' szinonímák, de mégis "egy rakás szemét" helyes, míg az "egy tevés szemét" nem.)

Sokszor mindkét ige használható, csak más szerkezetben: Az alábbiak mind helyesek Úgy értem, helyes angol mondatok, nem feltétlenül mind helyes megoldás ebben a feladatban):

  • They tell me yes.

  • They say yes.

  • They say yes to me.

De helytelen lenne: 'They say me yes', vagy a 'They tell yes'.

33
Válasz44 éve

ildikote

és hogyan tudom eldönteni mikor melyiket használjam

1
Válasz4 éve

radnaitomi

Nem kell eldönteni. Azt használod, ameliyket akarod, ezek szinonímák:

They tell me yes = They say yes to me

A 'tell' és a 'say' igék kb ugyanazt jelentik, max más szerkezetet használnak.

12
Válasz4 éve

ildikote

köszi

3
Válasz4 éve

Atti2004

Nekem elfogadta

2
Válasz4 éve

LyricsHaxe

nekem nem

1
Válasz4 éve

Bokorember

Akkor a csibész Wax Tailor Say yes című száma vajon mit jelenthet? No mindegy.

2
Válasz4 éve

radnaitomi

Say yes! = Mondj igent!

De fentebb is írtam ezt, a 'say yes' ott volt a helyes megoldások között.

7
Válasz4 éve

gabor.beke1

"They tell for me yes" miért nem jó?

0
Válasz4 éve

radnaitomi

Mert a 'tell' ige után elöljárószó nélkül kell tenni tárgyesetben azt, akinek mondjuk. Egyszerűen így működik ez az ige.

Elmondani valakinek = Tell someone. Nem pedig 'tell TO someone', vagy 'tell IN someone' vagy 'tell AT someone', stb.

Ahogy magyarul is: jó az 'Elmondjuk valakiNEK', de nem jó az, hogy 'elmondjuk valakiHEZ'

19
Válasz14 éve

Berendip

66

0
Válasz4 éve

Fricc85

a "for me"-t nem fogadja el (they say yes for me)

0
Válasz2 éve

Csacsika2

They tell yes for me -miért nem jó ?

0
Válasz2 éve

TthKlmn

A say mint ilyen az már számításba sem jön, pedig say no= nemet mond!

0
Válasz3 hónapja