Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Er hat Durst."

Çeviri:O susamış.

2 yıl önce

8 Yorum


QueSilanth

neden geçmiş zamanda gibi oldu

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"susuyorum" demiyoruz cunku Turkcede susadim diyoruz : )

2 yıl önce

karatut78

Cumleyi benmi yanlis telafuz edyom ihr diyoo

1 yıl önce

zeyneplale5

Almancada Ihr sözcüğü Almancadaki başka bir kelime olan Sie sözcüğü gibi resmi bir anlam katar.Yani Ihr sözcüğü siz demektir.

1 yıl önce

Eluvian_

"Ihr", "siz" demek ama resmi manasi yok. Birden fazla kisi icin kullanilir sadece. Resmi bir manasi olmayan cogul "siz"dir yani.

Almanca kisi zamirleri:

  • ich (ben)
  • du (sen) (resmi anlami yoktur sadece tekildir)
  • er/sie/es (o)
  • wir (biz)
  • siz (ihr) (resmi anlami yoktur sadece coguldur)
  • sie (onlar)
  • Sie (siz) (resmi anlami vardir tekil kisiye kullanilan "siz" demektir ve "onlar" olan "sie" ve "o" olan "sie" ile arasindaki fark, resmi olanin her zaman buyuk harfle yazilmasidir.)

  • "er" telaffuzu : eya
  • "ihr" telaffuzu : iya
1 yıl önce

AmarMehmed

Burda ,hat, sözcüğünün görevi ne?

1 yıl önce

Eluvian_

"Haben" (sahip olmak)in cekimlenmis hali. Bu cumlenin tam cevirisi: "Onun susuzlugu var."

1 yıl önce

huriyim27

almanca da zamanları nasıl anlıyoruz?

1 yıl önce