"Eğer koşarsan suya ihtiyacın olur."

Çeviri:Sofern du rennst, brauchst du Wasser.

August 5, 2016

16 Yorum
Tartışma kilitli.


candost2

Wenn du rennst, brauchst du Wasser. Alternatif cevap olabilir mi?


tark922324

rennst yerine laufst kullandım kabul etmedi


uleSezer3

Wenn neden olmuyor


VelionaVollerei

Sifern du rennst , du brauchst wasser neden yanlış?


Yazhan123303

Sofern du rennst, du brauchst wasser neden olmuyor? Özne öne gelmeli değil mi?


enanasya

Adını unuttuğum bir arkadaşımız açıklamıştı ben çok iyi anladım, müteşekkirim. Aklımda kalanı açıklayayım;
Bu gibi cümlelerde "Almanlar cümlenin Sofern du rennst kısmını bir kalıp halinde görüyor dolayısiyle yüklem yine ikinci sırada yer alıyor" gibi bir açıklamaydı. Burada bu örneği görüyoruz.
Kalıp+yüklem+özne...
Umarım yararlı olur.
20 Mayıs 2020 korona günleri


[aktif olmayan kullanıcı]

    laufen fiilini kabul etmeli bence


eckc567

    off şu virgülden sonrasının cümlesini kurmayı hiç anlamadım normalde du braucht Wasser değil miydi


sami143280

    "Sofern du rennst, du brauchst Wasser" yanlış bı kalıp mı?


ibrahimgun10

    Kelime çevirisi farklı gösteriyor


Salsaboyy

    Bağlaçlı cümlelerin nasıl kurulduğunu anladım ama 'der wasser' yazmak gerekmiyor mu çünkü suya diyo


Diana.888

    Hayır, "der Wasser" tamamen yanlış. "Wasser" sözünün artikeli = das (-a halinde "dem Wasser" olurdu). AMA BURADA Almanca´da bazı fiilerin başka bağlantılar var - ve "brauchen" Akkusativ (-i hali) gerekiyor. Bu cümlenin artikelli varyant "Sofern du rennst, brauchst du das Wasser" olurdu.


Mustafa152372

    Daha güzel bir çeviri: "kostugun sürece/müddetçe suya ihtiyacın olur"


NurenahinA

    Wenn du rennst=Eger koşarsan,brauchst du Wasser=Suya ihtiyacın olur olması gerek diye düşünüyorum.


Doga968655

    Hahaaha Korktum bu sesten bir anda

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.