Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Who sets you off?"

Tłumaczenie:Kto cię wyprawia?

-2
4 lata temu

34 komentarze


Birdexplorers
BirdexplorersPlus

Sorry Duo, but you have completely failed to understand this idiom in English. 'Kto Ciebie odprawia?' means "who checks you in at the airport. "Who sets you off" means something like 'Kto ciebie denerwuje?'

97
Odpowiedz154 lata temu

kalina112

jezu ile masz języków o.O

16
Odpowiedz23 lata temu

Dzidek90

A ile dni z rzędu :-)

2
Odpowiedz11 miesięcy temu

hengol
hengol

Podziwiam za wytrwalosc i konsekwencje i tyle jezykow, nigdy cie nie dogonie, ale nie wiem ile lat mi to zajmie, aby zblizyc sie do twojego obecnego wyniku. I respect for you :)

0
Odpowiedz3 miesiące temu

wezu123
wezu123

"Kto Cię denerwuje". "Ciebie" używa się na początku zdania.

-5
Odpowiedz3 lata temu

dupamuzyna

Jeżeli chcesz przesunąć akcent na odbiorcę, wtedy możesz użyć ciebie. I żadne Cię, Ciebie, bo to są zwroty grzecznościowe używane wyłącznie podczas adresowania wypowiedzi do kogoś.

0
Odpowiedz2 lata temu

pudlonicosci

Co oznacza to zdanie: "Kto Cię wyprawia"?

41
Odpowiedz4 lata temu

0liwia
0liwia

Na przykład ˝Kto Cię przygotowuje do podróży?˝

3
Odpowiedz4 lata temu

pudlonicosci

To zdanie, po polsku, brzmi nienaturalnie.

49
Odpowiedz4 lata temu

0liwia
0liwia

To, to inna sprawa :-)

5
Odpowiedz4 lata temu

SalamandraJe
SalamandraJe

A może bardziej "Kto Cię odprawia?" (nie jestem pewna, pomóż ktoś. :-) )

-2
Odpowiedz3 lata temu

Joseph7.33
Joseph7.33

according to cambridge online dictionary: set sb off: to cause someone to start doing something. Examples: Every time I think about it, it sets me off laughing. She's finally stopped crying - now don't set her off again. Jak dla mnie tłumaczenie jest nie tyle błędne co pozbawione kontekstu. Chociaż zamiast "wyprawia" bardziej by mi tu pasowało "wprawia" (w jakiś stan). Ktoś ma jakieś inne pomysły, jakie powinno być prawidłowe tłumaczenie tego zdania? Jeśli tak, zgłaszajcie to.

7
Odpowiedz13 lata temu

ChrisWildPL

Coraz gorzej z tym duo. Zapomnieli polskiego?

7
Odpowiedz3 lata temu

kamcia1988

chyba nikt nie wpadł by na to tłumaczenie....

6
Odpowiedz3 lata temu

miara20

Dziwne tlumaczenie nie logiczne

3
Odpowiedz2 lata temu

netis7
netis7

Wydaje mi się, że polskie tłumaczenie: Kto cię wkurza będzie najbardziej trafne. Zakładam, że zwrot ma większy ładunek emocjonalny niż zaproponowane przez @Birdexplorers - Kto ciebie denerwuje

W zależności od kontekstu równie poprawne może być: Kto cię tak pobudza w sensie powoduje podniecenie/podekscytowanie.

Inspiracje: @Joseph7.33 i @Birdexplorers

Źródła:

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=set+somebody+off

set somebody off - pobudzić kogoś do działania

oraz

http://idioms.thefreedictionary.com/set+off

set someone off

  1. Fig. to cause someone to become very angry; to ignite someone's anger. (Based on set something off {2}.) That kind of thing really sets me off ! Your rude behavior set off Mrs. Franklin.
  2. Fig. to cause someone to start talking or lecturing about a particular subject. (Based on set something off .) When I mentioned high taxes it really set Walter off. He talked and talked. The subject set off my uncle, and he talked on endlessly.
2
Odpowiedz11 rok temu

ironmaker

Dla mnie to bardziej idiom i ja potraktowalem go tak: Kto Ciebie wystawia? - wystawia w znaczeniu - do wiatru. Inaczej kto Cie wkurza?

1
Odpowiedz3 lata temu

Superwaldi

Kto ustawia cię

1
Odpowiedz1 rok temu

TadzikFox
TadzikFox

Kto cię wyprawia? !! Wyprawia to się skóry w garbarni. Tłumaczenie bezsensowne.

1
Odpowiedz1 rok temu

SalamandraJe
SalamandraJe

Nie rozumiem tłumaczenia... czy ktoś wie na 100 % co znaczy set sb off, bo ja nie mam pewności?

0
Odpowiedz3 lata temu

Joseph7.33
Joseph7.33

I've done my research. Wyrażenie 'set someone off' można również traktować jako idiom. Znaczy ono mniej wiećej tyle co; Sprawiać, że ktoś staje się bardzo wściekły, wzbudzać w kimś gniew. E.g. "That kind of thing really sets me off!" and "Your rude behavior set off Mrs. Franklin." Kolejne możliwe, idiomatyczne znaczenie tego wyrażenia: sprawiać że ktoś zaczyna mówić albo wygłaszać kazanie (moralizować) na dany temat: "When I mentioned high taxes it really set Walter off. He talked and talked." & "The subject set off my uncle, and he talked on endlessly." Mnie to się kojarzy ze słynnym polskim (tekstem Halinki z serialu "Świat wg Kiepskich) "nie uruchamiaj mnie" :) Jest jeszcze jedno tłumaczenie "set somebody off" - sprawiać, że ktoś jest podniecony bądź smutny/zmartwiony: "My sister was an unpredictable young woman, and I never knew what would set her off." Prawda, że teraz jest wszystko jasne? Wszystkim, którzy poważnie podchodzą do nauki języka polecam nie opierać się wyłącznie na duolingo. Niestety jest tu wiele błędów. Warto korzystać z innych stron, słowników internetowych albo nawet zwyczajnie z wyszukiwarki internetowej. Ja np znalazłem odpowiedź tutaj http://idioms.thefreedictionary.com/set+off Jeśli już widzicie błąd i wiecie jak powinno być poprawnie to zgłaszajcie to, pamiętajmy, że my także tworzymy tą stronę. Pozdrawiam serdecznie i powodzenia w nauce :)

19
Odpowiedz53 lata temu

UrszulaSiu

set off - rozpoczynać (coś), uruchamiać (coś) wyruszać (gdzieś), wyjeżdżać (w podróż),wyruszyć, wyruszać, set something off (phrasal verb) -spowodować coś, wywołać coś, włączyć coś (o alarmie) zdetonować coś, spowodować wybuch czegoś, podkreślić coś (uczynić coś atrakcyjniejszym) wg. mnie podpowiedź powinna uwzględniać więcej tłumaczeń a samo pytanie inaczej brzmieć np. who sets off? / kto wyrusza?

1
Odpowiedz23 lata temu

Mateuszwww

Should be... kto Cię wystawił :) each 12-year old boy knows this

0
Odpowiedz2 lata temu

MariolaM10

kto Cie wkurza ?

0
Odpowiedz1 rok temu

TomekGR0

Wtf

0
Odpowiedz1 rok temu

VoyTech.Z
VoyTech.Z

Wg mnie najbliższym odpowiednikiem tego idiomatycznego wyrażenia może być także idiomatyczne polskie "Kto cię rusza?". "Rusza" w sensie wzrusza, porusza, wkurza, pobudza itp. itd.

0
Odpowiedz11 miesięcy temu

ARTUR134350

Dla mnie to brzmi jak by ktoś miał wypchać moją skóre sianem albo trocinami (kiedyś mówiono wyprawione zwierzęta)

0
Odpowiedz11 miesięcy temu

MichaelZP

Jak bedzie "Kto cię nastawia negatywnie"?

0
Odpowiedz11 miesięcy temu

Lukasz740611

Nie za bardzo gramatyczne

0
Odpowiedz10 miesięcy temu

KasiaAng4

"Kto cię wyprawia?" - czy to jest po polsku? Gramatycznie być może i tak, ale przecież w ogóle nie używa się takiej formy...

0
Odpowiedz9 miesięcy temu