"Almát eszem."

Fordítás:I eat apples.

4 éve

62 hozzászólás


laci0604

"Almát eszem."

Fordítás: I eat apples.

Miért?

4 éve

SzeAndr
SzeAndr

Az angol "apples" az alapeset olyankor, ha nem konkretizáljuk a számot, míg a magyarban erre az egyes számú "alma" szolgál: ha valaki "almát eszik", az ehet egy falatot, de ehet egy kilót, sok-sok darabot is. Az "apples" megfelelője tehát itt a névelő nélküli "alma" az ige előtt.----Bocsi közben alulra beszúrta a kommentet! Szóval ezért...Nem Én mondtam, hanem aki jobban ért hozzá!:) Remélem segített!:)

4 éve

Vivian2121

Értem mit akarsz mondani, de ez helyesen nem almákat eszem?:oo

4 éve

Ambi9791

Hát ez röhej :) Ha egy falatot eszik vagy kettőt, attól még az alma 1 db....na az ilyen értelmetlen dolgok keserítenek el :( Nem a te hibád, nehéz dolog "angolul" gondolkodni.

3 éve

diusqa18

Apples...almakat eszek

4 éve

julianna241

Nem, nem apples hanen apple nrkem apple csak ugy fogata ell!

3 éve

CsabaTorma

I eat apples = Almákat eszem.

4 éve

janosiimola

Szerintem I eat apple. Nem?

4 éve

rimblog

Azért apples és nem apple, mert itt általánosságban beszél, és az angol többes számba rakja. Ha egyes szám lenne akkor the apple (az almát) vagy an apple (egy almát) lenne a mondat. Mit szoktál reggelizni? - Almát eszem. Mit reggelizel ma? - Egy almát eszem.

4 éve

julianna241

Nem ugyvan hogy I eat an apple

3 éve

777Mese777

Miért kell többesszámba írni az almát? Az almát eszem, akkor is azt mondom, hogy ha egy almát eszek.

4 éve

SzeAndr
SzeAndr

Az angol "apples" az alapeset olyankor, ha nem konkretizáljuk a számot, míg a magyarban erre az egyes számú "alma" szolgál: ha valaki "almát eszik", az ehet egy falatot, de ehet egy kilót, sok-sok darabot is. Az "apples" megfelelője tehát itt a névelő nélküli "alma" az ige előtt. /ezt Ádám - szintén kontributor csak jobban okosabb:) - írta kommentbe a mondathoz/ Nekem segített:D:D Remélem Nektek is fog!:) Jó tanulást!

4 éve

SomogyiZso

Ennyi hozzászólás után csodálom, hogy nincs kijavítva.

4 éve

bencevagyok

Szerintem : I eat apple

4 éve

Mates1986

De szerencsére már látom, hogy hibás a feladat, mert most kétszer is belefutottam, és eddig a többesszãmot reklamálta, most a határozatlan névelõt, ami az elõbb meg nem hiáyzott neki. Sõt, olyat tuti nem ír senki sem hogy egy almákat.

4 éve

mrB74
mrB74

Az "an" határozatlan névelőt is többen is összekeverik a "the" határozott névelővel. Javaslom, hogy aki nem biztos a dolgában, ne próbálja tanítani a többieket.

4 éve

BartalisDorottya

Nem azért van a Duo hogy meg tanuljunk HELYESEN angolul???????

4 éve

GCsepregi

Ez végulis ameriaki angol vagy brit angol? Mert en angliaban elek es dolgozom, de meg sohase halottam itt senkitol sem, se angoltol, se kulfolditol, hogy azt mondta volna "i eat apples". Pedig az egyik volt kollegam allandoan almat evet szunetben es mindig kinalgatott vele. Szoval ez szerintem egy nagy baromsag, mar elnézést. Elolvastam a kommenteket, es ha jol vettem ki a leirtakbol, akkor valaki utalt arra, hogy ha "nem konkretizaljak, hogy egy almat eszik az illeto, azaz I eat an apple, akkor ugy kell mondani, hogy I eat apples, mert nem tudni hany darabot eszik. Ezzel kapcsolatban az a veleményem, hogy ez maximum telefonbeszélgetés kozben lehetséges, hogy: Hy!, Hy! How do you doing? Why? Because, I think about bla-bla-bla. At the moment, I eats apples, but bla-bla-bla. Esetleg igy el tudom képzelni, de afelol biztosithatok mindenkit, hogy ha te is ott vagy épp, nem fogja azt mondani, hogy I eat apples, sot azt se fogja mondani, hogy mit eszik, csak annyit fogok mondani, hogy "Sorry, I eat!"

Az agyamat eldobom ettol a progitol.

3 éve

GCsepregi

Utána néztem ennek a kifejezésnek és az alma, almák szó használatának az Oxfordi értelmezö szótárban, ott azt irják, hogy Észak-Amerikában 'apples', a szleng-brit angolban 'apples', de a hivatalos angolban 'apple'.

És mivel az angolnak gyujtoszavai vannak, azaz pl. a novérsapka és a sima sapka is ugyanugy 'hat' illetve a 'shoes' jelent cipot és cipoket is, ezert szerintem jelen esetben is ez a helyzet, hogy mondhatjuk 'apples'-nek es "apple"-nek is.

3 éve

anita.marc1

Beszédben nem számit szerintem mert megértik mindkét verziót. De jó lenne ha nyelvtanilag két féle képpen értelmezhető mondatokat nem egy féle módon javítanák...

4 éve

senorana

Most nem azért, de 10 ből 0ember gondol arra, hogy az alma hányad részét eszi meg vagy hogy hány kg-ot belőle.Meg ez a feladatkör a birtokviszonyt hívatja megtaníttatni, nem azt hogy az angolok hogy is gondolják a dolgokat! Én javaslom,hogy javítsátok, mert ezt még a gimiben is úgy tanítják,hogy az almát az egyes szám, ha többes számba teszed akkor meg almákat.Így pedig helyesen az almát eszek-I eat apple. Almákat eszek-I eat apples. A mennyiségi jelzők meg külön téma lesz!

4 éve

RitusEve

Ezt én sem értem! Miért?

4 éve

makrasanyi

Hiba a megoldás!

4 éve

Papapaci

Na ez az! Ok és mikor javítják????

4 éve

Pestiva

Almát nem pedig almákat, nem?

4 éve

Csacsika2

nekem az volt a hiba, hogy nem jelöltem a jó válaszok közé, másodiknak. június 5.

4 éve

Erika0102

Az apples többesszámú alak, azèrt nem kell többesszámba tenni mert nem tudjuk pontosan hány almát. Megkèrdeztem.....ez egy hülyesèg

4 éve

Papapaci

Ja,miért? :)

4 éve

jessy345

En szerintem is i eat apple mert nm ugy irta hogy almakat eszem csak hogy almat eszem

4 éve

NdiAndrs

Ez bizony hibás

4 éve

Adorit

I eat apple- MIÉRT NEM JÓ??

4 éve

deakkata

"Almákat eszem", nem? :O

4 éve

szgabriella31

Hát ezt én nem értem.

4 éve

senorana

Itt nem az angol fordittással van a baj,hanem a magyar kifejezéssel!

4 éve

SyBeRKiD

Mi van? I eat apple. = Almát eszem. I eat apples = Almákat eszek.

4 éve

forraltbor

Az alma magyarul egyes számban van.

4 éve

HannaNapsu

Nem ez az első hiba! Akármennyit magyarázzák ezt nekem nem fogom meg érteni miért többes szám az almát eszem!

4 éve

Adorit

az " I eat an apple"- t elfogadja

4 éve

ilona131120

Ugyanez..itt az van irva angolul hogy almakat eszem tobbes számba.akkor miert az jo hogy almat eszem

6 hónapja

Amazon86

Valaki tudja miért kell többesszámba írni az almát ebben a mondatban?

4 éve

KirlyEdwar

Azért kell, mert most a többesszámot tanuljuk. Amúgy én egyes számba írtam és elfogadta.

4 éve

Multiterm

Azért nincs javítva hogy figyelve tanuljunk. Pl. két alma van előtted, és felváltva harapsz bele.

4 éve

Ugyi

ezt akkor sem értem, mert ennyi erővel ha kenyeret eszem azt is lehetne többesszámba enni, de egyszerre nem szoktunk két almát enni, esetleg egymás után.

4 éve

Amazon86

Ha az alapmondat 'Almát eszem', akkor az alapvetően egyesszám, nem többesszám. Szerintem nem életszerű, hogy arra épít a program, hogy hátha 2 alma van előttem és felváltva harapok bele. :) Egyébként némely mondat mellé nem ártana egy 'magyarázó rész', h egyértelműbb legyen és most nem csak erre az egy példamondatra gondolok.

4 éve

Csacsika2

Ne hibákat keressünk ebben a szuper programban, hanem próbáljunk először gondolkodni, ha ez kevés, akkor utána nézni, hogy vajon hogy is van ez? Mert ez így jól van! Lejjebb olvassad el részletesen le van írva! Én is utána olvastam!

4 éve

MakkMarcsi21

Hol olvastál utána? Miért nem írod ide, akkor más is láthatná!

4 éve

Lehocsiga

A zűrzavart nekem okozták...

4 éve

mg1941mt1935

Most egy almát eszem vagy almákat eszem? A válaszotok mind a kettő, ugyan akkor a példa mondat " Almát eszem"

4 éve

wolfy.6

deszar :D .... emiatt esek ki mert buggos?!? :D .... csodás! :))) ...

4 éve

Adorit

az apple nem almát jelent??

4 éve

Adorit

az apple nem almát jelent??

4 éve

MasonSanitas

Van pár hiba a programban.

4 éve

Csacsika2

Nincs!!!!!!!

4 éve

Csacsika2

Nincs itt hiba !! I eat apple = almát eszek I eat an apple = eszem AZ almát /és nem a körtét, stb/

4 éve

fnesza

Most irtad le a rosszat. Hisz I eat apples-t fogad el

4 éve

boringtomi
boringtomi

Angolul az “I eat apple” mondat helytelen. Egyes számban muszáj kitenni vagy az “a/an” vagy a “the” névelőt, míg többes számban ez elhagyható - HA általánosságot akarunk kifejezni. Magyarul, az “I eat apples” megoldás mellett az “I eat an apple” is elfogadható, de olyan mondat amiben a “the” határozott névelő van, vagy hiányzik a névelő az egyes számú “apple” elől, az helytelen.

Így a példáid közül: “I eat apple” => helytelen

“I eat an apple” => helyes, de NEM azt jelenti, hogy “eszem az almát”, hanem hogy “Egy almát eszem”, vagy csak “Almát eszem”.

Remélem ez segít!

4 éve

Mates1986

Köszönöm ezt a rengeteg okos hozzászólást, ugyan még mindig nem tudom mitõl kéne többesszámba rakni, ami egyesszámban van

4 éve

nelly7474

i eat apple-almát eszek. i eat an apple-eszem AZ almát.

4 éve

benike.k

I eat an apple - eszem egy almat

4 éve

Csacsika2

Az angol nyelv a határozatlan névelőt kb úgy használja, mint a magyar, azzal a különbséggel, hogy sokkal gyakrabban. Használata kötelező megszámlálható, de határozatlan főnév előtt, amikor a magyar főnév névelő nélkül szerepel!

4 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.