"A tél az eper szezonja."

Fordítás:Winter is the strawberry season.

February 5, 2014

31 hozzászólás

Népszerű témák szerint

Maminti.

Nyáron meg korcsolyázunk a Balaton jegén :D

February 25, 2014

AkosSz.

Igazából a déli félteken (pl Ausztráliában), akkor van az eper szezon.


GalvanTivadar

Az ausztráliai viszonyokban nem vagyok tájékozott, azt viszont határozottan tudom, hogy nem "*eper szezon", hanem eperszezon (AkH 12. 110.)


Tarnai

De ott decemberben nyár van ;)


Maminti.

Ja, erre nem gondoltam... :)


Judit336281

Amikor ott nyár van.


Istva1

..az eper(nek) a szezonja – hol van itt a birtokos eset? A tél az eper szezon. (?)


GalvanTivadar

"hol van itt a birtokos eset? A tél az eper szezon. (?)" Éppen ott, hogy "*eper szezon", hanem eperszezon (AkH 12. 110.)


Bagyes

No! "...az eper(nek a) szezonja" EZ BIRTOKOS ESET. Tehát (én ezt írtam és nem fogadja el): The winter is the season of strawberry.


Judit336281

Igen. Jelentettem is.


tamashavasi

A "Winter" szó elé miért nem teszünk névelőt?


el_gatto

Évszakok elé nem szokás angolban névelőt rakni.


kapzol

Már elfogadja úgy is.


barnak01

Helytelen, nem fogadja el.


Tenzin.Yonten

the winter is season of the strawberry -- annyira keményet vétettem? A "season" elé kell az a "the"? Biztos. De értelmetlen volt a válaszom?


Maminti.

Szerintem nem értelmetlen a válaszod, viszont a "winter" elé nem szabad névelőt tenni. http://www.ingyen-angol.hu/nevelo.hatarozott.phtml


GalvanTivadar

" a "winter" elé nem szabad névelőt tenni": ez teljességgel helytelen fölfogás; a DL-ban nemcsak hogy szabad, de egyenesen kötelező az évszakok elé névelőket tenni. L. pl. https://www.duolingo.com/comment/635595, de tudnám sorolni tucatjával, csak lusta vagyok :(


Maminti.

"Nem tesszük ki a határozott névelőt: - Az évszakok neve elé, ha a mondat alanyának szerepét töltik be. Például: Winter begins in December. - A tél decemberben kezdődik. - Ha az évszakok neve elé tesszük a last, next időhatározókat, illetve a this, that mutató névmásokat. Például: Last spring I went to China. - Múlt tavasszal Kínában jártam." - http://www.ingyen-angol.hu/nevelo.hatarozott.phtml


GalvanTivadar

Ezért jó a DL-val tanulni, mert itt megtudja az ember, hogy amit máshol tanult, az mind baromság, de itt megtanítják neki a tutkót.


Maminti.

Hú, nem tudom eldönteni, ironizálsz-e! :)


GalvanTivadar

"Talán igen, talán nem" -- ahogy a jeles olasz fasiszta író írta; most töltöttem le a könyvét, de még át kell nyomatnom az ebookra.


-Hajnalka-

The winter is the season of the strawberry?


Soopercrap

Én is ezt írtam...


r0b33

jah... ezt én is szeretném tudni...


attila.ren

Miert kell az is?


Maminti.

Mert az angol mondatokban mindig kell igének lenni. Ebben a mondatban az "is" az ige


Tiscsi

Hova tűnt a birtokos szerkezet? Miért nem kell?


TZsuzsi55

Hol van itt a birtokviszony? Ez biztos a helyes válasz?


jthassy

A magyar változat birtokos-esetet sugall, helyesebb lenne " A tél az eperszezon."


MajorJnos

Itt mindig a tévesztésre bazíroznak miért nem azt írja tél az eper szezonja és akkor nincs baki


GalvanTivadar

Mert arra akar rávezetni, hogy az angolok éppen akkor nem használnak határozott névelőt, amikor a Magyarok igen.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.