A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A tél az eper szezonja."

Fordítás:Winter is the strawberry season.

4 éve

25 hozzászólás


Maminti.
Maminti.

Nyáron meg korcsolyázunk a Balaton jegén :D

4 éve

AkosSz.

Igazából a déli félteken (pl Ausztráliában), akkor van az eper szezon.

2 éve

Maminti.
Maminti.

Ja, erre nem gondoltam... :)

2 éve

GalvanTivadar
GalvanTivadar

Az ausztráliai viszonyokban nem vagyok tájékozott, azt viszont határozottan tudom, hogy nem "*eper szezon", hanem eperszezon (AkH 12. 110.)

2 éve

Tarnai
Tarnai

De ott decemberben nyár van ;)

2 éve

Istva1

..az eper(nek) a szezonja – hol van itt a birtokos eset? A tél az eper szezon. (?)

4 éve

GalvanTivadar
GalvanTivadar

"hol van itt a birtokos eset? A tél az eper szezon. (?)" Éppen ott, hogy "*eper szezon", hanem eperszezon (AkH 12. 110.)

2 éve

tamashavasi

A "Winter" szó elé miért nem teszünk névelőt?

4 éve

el_gatto

Évszakok elé nem szokás angolban névelőt rakni.

2 éve

kapzol

Már elfogadja úgy is.

4 éve

barnak01
barnak01

Helytelen, nem fogadja el.

1 hónapja

Tenzin.Yonten

the winter is season of the strawberry -- annyira keményet vétettem? A "season" elé kell az a "the"? Biztos. De értelmetlen volt a válaszom?

4 éve

Maminti.
Maminti.

Szerintem nem értelmetlen a válaszod, viszont a "winter" elé nem szabad névelőt tenni. http://www.ingyen-angol.hu/nevelo.hatarozott.phtml

4 éve

GalvanTivadar
GalvanTivadar

" a "winter" elé nem szabad névelőt tenni": ez teljességgel helytelen fölfogás; a DL-ban nemcsak hogy szabad, de egyenesen kötelező az évszakok elé névelőket tenni. L. pl. https://www.duolingo.com/comment/635595, de tudnám sorolni tucatjával, csak lusta vagyok :(

2 éve

Maminti.
Maminti.

"Nem tesszük ki a határozott névelőt: - Az évszakok neve elé, ha a mondat alanyának szerepét töltik be. Például: Winter begins in December. - A tél decemberben kezdődik. - Ha az évszakok neve elé tesszük a last, next időhatározókat, illetve a this, that mutató névmásokat. Például: Last spring I went to China. - Múlt tavasszal Kínában jártam." - http://www.ingyen-angol.hu/nevelo.hatarozott.phtml

2 éve

GalvanTivadar
GalvanTivadar

Ezért jó a DL-val tanulni, mert itt megtudja az ember, hogy amit máshol tanult, az mind baromság, de itt megtanítják neki a tutkót.

2 éve

Maminti.
Maminti.

Hú, nem tudom eldönteni, ironizálsz-e! :)

2 éve

GalvanTivadar
GalvanTivadar

"Talán igen, talán nem" -- ahogy a jeles olasz fasiszta író írta; most töltöttem le a könyvét, de még át kell nyomatnom az ebookra.

2 éve

r0b33

jah... ezt én is szeretném tudni...

4 éve

attila.ren

Miert kell az is?

4 éve

Maminti.
Maminti.

Mert az angol mondatokban mindig kell igének lenni. Ebben a mondatban az "is" az ige

4 éve

Tiscsi

Hova tűnt a birtokos szerkezet? Miért nem kell?

4 éve

TZsuzsi55

Hol van itt a birtokviszony? Ez biztos a helyes válasz?

2 éve

-Hajnalka-
-Hajnalka-

The winter is the season of the strawberry?

1 hónapja

Soopercrap

Én is ezt írtam...

1 hónapja