1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She wears an orange dress."

"She wears an orange dress."

Çeviri:O turuncu bir elbise giyer.

February 5, 2014

81 Yorum


bulentakici

Benil gibi portakal rengi demeyin aman


hasimayaz

Bizim köyde portakal rengi derler ona :)


aytacerbil

"orange" meyve olarak "portakal" ise, aynı "orange" renk olarak neden "portakal rengi" olmasın ki? Ayrıca rengi "turuncu" diye nitelendirme sebebimiz "turunç" meyvesidir. O da İngilizce'de "bitter orange" diye geçer. Bu ikisi birbirinden ayrı şeyler kabul edilecekse "orange"in doğru çevirisi "turuncu" değil "portakal rengi" olarak kabul edilmelidir. Ayrıca bkz. http://dictionary.cambridge.org/dictionary/turkish/orange_1


MusaSalmanzade

Orange-turuncu geldi ya


MehtapBing5

Aynı fikirdeyim.İkisi de doğru kabul edilmeli.


Bsk_tkn__

Orange turuncu demek zati niye portakal rengi yazdiniz anlamis degilim dogrusu


bora2058

O turuncu elbiseyi giyer yazdım kabul etmedi


tugerr

senin dediğin olsaydı the dress olurdu. Turuncu elbiseyi dediğinizde belli bilinen bir turuncu elbiseden bahsetmiş oluyorsunuz.


mehmeremin

Burada 2 adet (S ) takısı var 1 adet an takısı Bunları anlatabilecek bir kardeşimiz var mı bizi hazır cevaplardan kurtarıp akıl yoluyla kabul edilecek cevaba ulaşatırsın...


SiriusBlack99

Bahsettiğiniz 'dress' kelimesindeki s'ler ise bu ek değildir, kelimenin kökündedir. Bir nevi sorgulanmaz. Umarım yardımcı olabilmşimdir.. :)


YunusSnmez2

Wears olmasının sebebi öznenin 3. Tekil olmasından kaynaklı. Her 3. Tekil "she, is, he" yükleme s takısı verir, dress'de ki s ise elbise kelimesinin kökeninde var. Yani ordaki s bir takı değil. Son olarak "an" eki "bir" olur. O da cümlenin "o turuncu bir elbise giyer" olmasından dolayı. An eki konulmasaydı "o turuncu elbise giyer" olurdu.


mslm136281

Hocam dress zaten giysi demek ora fazladan s yok .wears daki s takisina gelecek olursak 3.tekil sahistan bahsettryi icin fiil s takisi alir."an "ekine gelecek olursak orange sesli harfle basladigi icin an eki gelir sessiz harfle baslasaydi a eki alirdi bunlarda zaten cumleye "bir" anlama katmaktadir.umarim yardimci olmusumdur


ertsrgn

O turuncu elbise giyiyor u kabul etmiyor cok sacma


CihadYuce

Elbise yerine giysi diyoruz kabul etmiyor. Neden acaba?


Efekaan879168

cihadyuce giysi ile elbise ayrı şeyler olduğu için olabilirmi acaba senin IQ nu ölçseler 10-11 falan cıkar.


Hsyn__6016instgr

Merhaba arkadaşlar A32M9X doulingo kulüb kodum. Buyrun Hep beraber hem eğlenip hemde öğrenelim.


cenkdemirkiran

"o turuncu bir elbiseyi giyer" demek için, "she wears the an orange dress" mi demeliyiz? kafam karıştı


yavuzbalc3

O bir turuncu elbise giyer yazdim. Ama o turuncu bir elbise giyer cikti


SiriusBlack99

Muhtemelen devrik cümle kurduğunuzdan kabul etmemiştir. Yaptığınız çeviri Türkçe'de anlamca aynı kapıya çıkıyor olsa da İngilizce'de cümleyi tepetaklak etmiş olabilirsiniz. :)


mrltndl

Bu soru yanlış


Elin972363

Ben hepsini doğru yaptım


SenaGr

Portakalli elbise dedim ya


Berkpro1

"O turuncu elbise giyer" demektir


.Lethe.

Neden wears? S takısını anlayamadim.


umutsar159

Abi portakal rengi demek nedir Siz gunluk hayatta kullaniyormusunuz ( o elma rengi giyer)ki portakalin kirmizisida vardr yani neyse onemli olan hatalardan ders almak


deti1959

Nasıl bir eleştiri bu? Portakalın kırmızısı da var diye turuncu yerine kırmızı mı yazalım?


HAYAL_hayal

She kızlar için "o" demek.Yani bir kızı işaret ederken "she" dememiz gerekiyor.


nightkiss

O zaman portakallı elbise gibi olurdu mantıklı olmalyz :D


Eminatay

Dayı siz yine iyisiniz bide buna bakın ''o portakal bir elbise giyer'' :D


asuman.

she de neden s takısı geliyor çoğul anlamı yok cümlede


SiriusBlack99

'S' takısını 'she' değil de cümlemizin fiili olan giymek anlamındaki 'wear' alıyor. Almasının sebebi de -He she it- ile başlayan fiil cümlelerinde fiiller her zaman 's eki alır ve bunun tekillik ya da çoğullukla alakası yoktur, kuraldır. Örneğin -She sleeps. (O uyur) -It goes. (O gider)


Whiskeyice

onu bunu boş verin, o kadar renk arasında, neden orange demişler =( mavi dese , kırmızı dese, yeşil dese ölürmüydü,


meralnlarses

portakal rengi ile turuncu renk aynıdır arkadaşlar


aliefe07

o bir portakal renkli elbise giyer.

yanlışmış:))


gaziergn

oranjı daha sık kullanırım


gunzekk

"o turuncu renkli bir elbise giyer"cevabını yanlış değerlendirmeniz sizin bu işi ciddi yapmadığınızın göstergesidir.Lütfen işinizi ciddi yapın.


meralnlarses

te allam ya turuncu ney ya


ASDFGASDFGAS

Saçma sapan cevaplar vermeyin lütfen bu bir uyarıdır....


MehmetYusu12

yha doğru olmazmı yinede


ASDFGASDFGAS

Saçma sapan cevaplar göndermeyin lütfen bu bi uyarıdır...


keremhan77

"O turuncu renkli bir elbise giyer" . "renkli" kelimesini kabul etmedi.


husihu

Orage turunç demek zaten


keremhan77

"Orage" değil ama "Orange" turuncu demek . Doğru. Ancak "turuncu bir elbise" yi kabul ettiği gibi "turuncu renkli bir elbise" yi de kabul etmeliydi.


SiriusBlack99

Uygulama direk çeviri istiyor, muhtemelen o yüzden kabul etmedi.


Sevim630

Ben şöyle yazdım:O turuncu renkli bir elbise giyer yazdım renkli kelimesini kabul etmedi renk olacakmış


BusraKURT6

Zaten orange turuncu demek


isma1l72

She(O) wears(giyer) an(bir) orange(turuncu) dress(elbise) bunları okursanız anlamlı bir cümle kurabilirsiniz


AhmetBilik1

Gitikce zorlanıyo


mehmetASLA370295

Portakal rengi : orange color demek color varmı cumlenın içinde


metehan592

Çok harikaaydı değil mi????


tolgaklfat

Az daha portakal yazdım yaa


sla312162

O turuncu elbise giyer


DENZULABEN

lingot verirmisiniz lütfen


sadkbykba

Sevgili Gençler.

Elbise nesne ve de orange ise rengi ifade eden bir sıfat (niteleme sıfatı). Bu sıfat ise dress nesnesini nitelemektedir. Yani She tekil öznedir ve de bir elbise giymesi normaldir. Uluslararası renk skalasında 'orange' kelimesi turuncu olarak ifade ediliyor da olabilir. Bizim ülkemizde turuncu deyince portakal akla gelirken pekala ki başka bir ülkede cennet meyvası veya kabak tatlısı da turuncu rengi anımsatıyor olabilir. Kısacası portakal, cennet meyvası, kabak tatlısı vb. benzerliklerin ortak noktası turuncu olabilir. Kolay gelsin. Prof. Dr. Sadık BÜYÜKBAŞ


gulnar998293

Orada giyer yoxduu


Muhammedkk17

Portakal ve turuncu ikiside orange demek


Bltrba

O turuncu bir elbise giyer olması gerekiyordu


Reat833718

O giysileri turuncu giyer. Diyerek doğruya uzaktan göz kırptım


Muhammed691446

O bir turuncu elbise giyer, dedim ama böyle demek yanlis mi


LemanAkar

Elbise dress degil mi? Neden wear'i elbise olarak kabul etti???


esincmert

o turuncu renk bir elbise giyer diye düzeltti Türkçe de turuncu renkli bir elbise giyer deriz..!!ya da turuncu rengi deriz.


serap911509

cevabim doğru sayilmaliydi


Kaankrcn35

O bir portakal elbisesi giyer yazarken kendi kendime ne biçim cümle dedim. Meğer turuncuymuş.


FatmaAlabu

O turuncu renkli elbise giyer yazdım kabul etmedi


__raa___bia____

Yani sirf bir cümlede iki haefin yerini yanlis yaotim diye neden yanlis sayiliyor yaaa bazen bunu yaoiyor bazen yapmıyor


Hacer19776

Arkadaşlar hepimiz çok başarılıyı


O.Metin

Kız turuncu elbise giyer dedim kabul etmedi. O demek mi gerekiyor


aerlu

lan kız ve o aynı ley


Beyza317648

BEN " AN " YERINE " AND " ANLADIM YANLIŞ YAPTIM VE CANIM BİTTİ :( :(


Elnur861615

"O bir portakala elbisesini giyer" yazdım


FuckisIdon

S##kim sizin var yox#unuzu . 1 yazmadım deyə ana#vizi s#km


AyeSudeYlm

Bende öyle yaptım


erdal272359

Zaten portakal rengi diye yaziyorsunuz da cevabi niye kabul etmiyorsunj


4kerem1

A yi nerede an i nerede kulaniyoruz kafayi yedim


artugyuceler

İnstagramdan sana yazmıştım ama tekrar anlatiyim burdan. İsimler sessiz bir harf ile başlıyorsa önüne (a), sesli bir harf ile başlıyorsa (an) getirilir. ► “ a ve an “ sadece isimlerin önüne gelir, yani tekil olan şeylerde isime bir anlmini katar o turuncu bir elbise giyer gibi. Orange daki o harfi sesli oldugundan konusmada daha belirgin olmasi icin an ve a arasinda anlam farki yoktur


Ozan289052

Sadece orange yerine oramge yazdım diye seriyi kabul etmedi :(

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.