"Kadın bana kitabı okur."

Çeviri:The woman reads me the book.

5 yıl önce

125 Yorum


AsLaNSavasmaN

Birisi bana me ile to me farkını anlatabilir mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk

"the woman reads me the book" = "the woman reads the book to me"

"the woman reads to me the book" ya da "the woman the book me" ise yanlış

3 yıl önce

gavurca_talebesi

Keşke iki cümlenin Türkçesini de yazsaydınız güzel hocam,ben farkını yine anlamadım. :( yanlış ama neden?

2 yıl önce

Selcen_Ozturk

Iki cumle de ayni anlamda o yuzden ceviri yazmadim :) ikisi de "kadin kitabi bana okur" demek. Ama okunan kisi sona atilinca to gerekiyor, okunan sey sona atilirsa gerekmiyor

2 yıl önce

gavurca_talebesi

Öyle mi? Ben İngilizce özürlüyüm kusura bakmayın. :)) ama kancayı taktım inşallah öğreneceğim. Çok teşekkür ederim,var olun. :)

2 yıl önce

Emir427441

Ben de

1 yıl önce

Neclapolat1

Malesef

1 yıl önce

Gulsum736875

Şöyle söylüye biliriz. Me-Benim, beni, ben anlamlarını taşıyor. To me-Bana, benim için anlamlarını taşıyor.

1 yıl önce

EmineGedik4

Anladım

3 ay önce

perihan186296

Daha pratik anlaşılır bir cevap Teşekkürler

2 ay önce

ENESCAN830932

ayn kardeş

1 yıl önce

Neclapolat1

Merhaba ben yakup

1 yıl önce

EmineGedik4

Mal

3 ay önce

EmineGedik4

Ayn

3 ay önce

EmineGedik4

Sus

3 ay önce

EmineGedik4

Sapik

3 ay önce

erglglnaz

Bilmiyorum

1 yıl önce

sglck

Birisi bana lütfen cümle başındaki the woman ile woman arasındaki farkı anlatabilir mi ? Fark yoksada yonetici lütfen bu farktan ortaya çıkan yanlislara çözüm getirebilir mi ?

5 yıl önce

visneli

Bir kelimenin başına the geldiği zaman, işaret edilmiş belli bir nesneyi anlatmış oluruz. the gelmediği zaman genel anlamda o nesneden bahsedilmiş olur.

3 yıl önce

Merve866313

Bildiğim kadarıyla the belirli olan için geliyor yani cümle içerisinde belirli olan için the woman gelir

1 yıl önce

Tutku001

Sadece a yazmadığım icin yanlış neden ?

3 yıl önce

ali.ozdil.

a ''bir" anlamina geliyor Baxen cogul olmadiginda problem olmiyor ama bazen anlami etkiliyor

2 yıl önce

gunel265622

Ya evet oyle oluyorr

5 ay önce

Ensarsahin

Bu ''The '' bu kadar önemli mi ??

3 yıl önce

MeteUlku

"Kadın bana kitabı okur." derken "kadın", herhangi birisi olmayan, belli olan bir kadın olduğu için "the" getirmek zorundayız. "The" addan önce geldiğinde o adı belirli yapar. Eğer belirli değilse, herhangi birisiyse "a/an" kullanılır.

2 yıl önce

EylulDeniz11

Bende. Anlamadim

1 yıl önce

Hasancana

Bu niçin Doğru Değil? The woman reads for me the book?

3 yıl önce

serdararas

cümlede; kadın bana kitabı okur demiş, kadın benim için kitabı okur olmaz zaten okuyor olur en fazla '' the woman readings for me the book''.

2 yıl önce

FrknAkbl

Sen 'kadın benim için kitabı okur.' demişsin kardeş :D

1 yıl önce

aykutasa

Cümle içinde "için" geçmediği için yani bu durumda sizin de "for" kullandığınız için hata oluşuyor

1 yıl önce

bugra1837

Arkadaslar burada the woman diyerek baslamis cumleye fakat ben sadece woman ile basladigimda ise dogrusunun a woman oldugunu soyluyor bu nasil bir sacmalik?

2 yıl önce

_Aleyna_Solaker_

Sizce çok saçma değil mi?

2 yıl önce

perihan186296

Ne bu şimdi.

2 ay önce

egemeneroll

"the" yerine bas harfi buyuk olan "The"yi koydum araya diye cumle yanlis kabuledilmemeli, zaten oraya o sekilde secenek koyulmasi da asiri sacma,hepsini kucuk yapin gitsin

1 yıl önce

GalaxyGala253869

The yazmayınca yanlış diyo bu mal

1 yıl önce

batu107181

The üstünlük derecesi belirmek amacıyla kullanılır diye biliyorum. The kullanım yerini detaylı açıklarmısınız

11 ay önce

SemihDege

Woman read me a book yaptım olmadı :D daha öğrenecek çok şey var.

3 yıl önce

MeteUlku

Öncelikle "The" gelecek, çünkü cümledeki "kadın" belli bir kadın olduğu için. Ve "kitabı" derken de bahsettiğimiz "kitap" belli bir kitap ve herhangi bir kitap olmadığı için "a" değil "the" gelecek: "The woman reads me the book.

2 yıl önce

MnevverBlk

Böyle yazdım, A olmalı diyor! Oysa verilen kelimeler içinde 'A' yok! Bu soru yanlış değerlendiriliyor, kontrol edilmeli!

2 yıl önce

MeteUlku

"The woman reads me a book." şeklinde mi gösterdi doğru cevabı? Eğer öyleyse, rapor ettiniz mi?

2 yıl önce

Emir427441

Evet edin

1 yıl önce

perihan186296

Zaten cümle aynen bu doğru yani

2 ay önce

Enes556032

Bu muhteşem birşey miş ha

2 yıl önce

Enes556032

Bana Women ve women'ın arasındaki ilişgiyi söylermisiniz

2 yıl önce

MeteUlku

"woman" ve "women" demek istediniz sanırım. "woman" tekildir, "kadın" demektir; "women" çoğuldur, "kadınlar" demektir.

2 yıl önce

MnevverBlk

Women Cümle başında ise büyük harfle başlar, cümle içinde küçük harfle!

2 yıl önce

DoganTezca

A woman yerine woman yazdık diye yanlış kabul etti. Bu kadar olmamalı .

1 yıl önce

mmhanakgl

Sadece basina the getirmedim

1 yıl önce

hasanberat6

ne fark ediyor Allah aşkına

1 yıl önce

cansu319990

Yaaa iki saattir ypmadım

1 yıl önce

Ege71661

Çok saçma

1 yıl önce

semihcanbolat

Bir tek the yazmadik diye boyle olmazmiydi the woman reads me book.

1 yıl önce

sezanur5

Of cok sacmaaaa

1 yıl önce

Rmeysa965868

Abi bu 5 gelişi yine yanlış sşwöaşaç

1 yıl önce

zehra771396

Sinir oldum hep aynisi ciko analmiyom zormuş

1 yıl önce

FudeylBara

Reads ile read farkı nedir

9 ay önce

epack1807

Read I, we, they özneleri için kullanılırken; reads ise he, she, it için kullanılır. Bu -s takısı tüm fiiller için geçerlidir.

6 ay önce

ceylin27994

Anlamadım the çoğul drğilmi kadın ise tek yardım edin anlamadım

8 ay önce

epack1807

Hayır the'nın çoğullukla hiçbir ilgisi yok. Hem çoğullarla hem de tekillerle kullanılabilir. Asıl amacı belli bir nesneyi, ifadeyi, kişiyi belirtirken kullanılır.

6 ay önce

FaikSaylan

doğru yazdım ben ama

5 ay önce

SayhanSaba

The yazmadım diye yanlış dedi

4 ay önce

SayhanSaba

.

4 ay önce

Hayri400895

Abi woman yerine women yazdim yanlis dedi

4 ay önce

abdulmecit18

reads ile read arasindaki farki anlatacak arkadasim var mi ??

3 ay önce

Sude586000

Neden "the" yı koymayınca yanlış sayıyor

2 ay önce

Sude586000

Neden "the" yı eklemeyince yanlış sayıyor?

2 ay önce

YasinCan150383

Bişey sormak istiyorum bazen the womans oluyor s takısı kadın da oluyor bazen de reads de oluyor es takısı bunu nasıl ayırt edeceğiz acaba

1 ay önce

Bayram379884

Bir s harfi ne kadarda onemliymis. Ha read rrads

3 hafta önce

burak693689

"Read" ve "reads" arasındaki farklar nedir neye göre nasıl kullanılır yardımcı olacak biri varmı ?

1 hafta önce

burak693689

.

1 hafta önce

CoolKzlar

Yönetici herşeyi detaylı yaptığı için olay çıkıyor örnek =the women =women

2 yıl önce

MeteUlku

Bir isimden önce "the" gelmesi o ismi belirli hale getirir. Ayrıca "women" = "kadınlar", eğer "the women" dersek belli bir grup kadın vardır ve ondan bahsediyor oluruz. "the" yoksa herhangi bir grup kadındır, belli değildir, hangi kadınlardan bahsettiğimizi bilmiyoruzdur.

2 yıl önce

Mehmet812933

He she it yokken fiile s takısı geliyor. bu nasıl oluyor gizli falan mı

2 yıl önce

epack1807

The woman = She

6 ay önce

MelikSaylr

Iyelik eklerinde sıkıntım var

2 yıl önce

Tayyipelik

Biri the ne anlama gelir soylesin

2 yıl önce

epack1807

The belli bir ifadeden, kişiden, nesneden bahsederken kullanılır. Mesela "I read book" dersem "Ben kitap okurum" demiş olurum yani herhangi bir kitabı okurum, belli bir kitabı değil. Ama eğer "I read the book" dersem "Ben kitabı okurum" demiş olurum yani burada belli bir kitaptan söz ediyorum. Herhangi bir kitaptan değil.

6 ay önce

mercan123456

ajnlamadım

2 yıl önce

erglglnaz
1 yıl önce

FatmaZehra177779

The woman dedik ama neden 2. Kez the book diyoruz ve neden reads dedikte read demedik birisi bana anlatabilir mi

2 yıl önce

hakangven1

Arkadaslar "the" kullanmadan eden olmuyor bana acil aciklama yapabilir misiniz?

2 yıl önce

epack1807

The belli bir ifadeden, kişiden, nesneden bahsederken kullanılır. Mesela "I read book" dersem "Ben kitap okurum" demiş olurum yani herhangi bir kitabı okurum, belli bir kitabı değil. Ama eğer "I read the book" dersem "Ben kitabı okurum" demiş olurum yani burada belli bir kitaptan söz ediyorum. Herhangi bir kitaptan değil.

6 ay önce

Alperen217543

Bisey anlamadım

2 yıl önce

BaolAkaydi

Dogru yapiyorum yanlis diyor

2 yıl önce

humeysa5

Aslında biraz kafa karısdırıcı deyil bence cok net

2 yıl önce

serilyldz

the woman is read me the book bu cümleme yanlış dedi. nedenini anlatabilirmisiniz lütfen

2 yıl önce

epack1807

Am/is/are sadece fiili olmayan cümlelerde kullanılır yani isim cümlelerinde mesela "Türkiye'nin başkenti Ankara'dır." gibi, yapılan bir şeyin olmadığı cümleler. Fakat bu cümlede bir fiil var: okumak. Bu yüzden de am/is/are'ın bu cümlede kullanımı yanlıştır.

6 ay önce

MehmetGray

Women ve the women kelimelerinin farkı ne ki?

2 yıl önce

epack1807

Women = Kadınlar (Dünyadaki tüm kadınlar veya herhangi kadınlar)

The women = Kadınlar (Belli bir kadın topluluğu)

6 ay önce

Hseyin408317

Neden ingilizcede the siz hiçbirşey kabul edilmiyor!

2 yıl önce

Qzply76

Shouldn't this be "the" book?

2 yıl önce

EmineBayho

Allah belaniZi versin bir harf icin o.ç ler sizi

2 yıl önce

Sinan324529

Bu ingilizce ne gereksiz ne karışık bi dil,lazım olmaasa hić bulaşmam:)

2 yıl önce

abak1230

"The woman reads me a book" niye yanlis kabul edildi?

2 yıl önce

epack1807

Çünkü "The woman reads me A book" "Kadın bana BİR kitap okur" demek. Fakat soruda istenilen "Kadın bana kitabI okur" o yüzden cümleye "the" eklememiz gerekir. Doğru cevap: "The woman reads me THE book" olur.

6 ay önce

Merveee328618

Cok sıkıcı bu ingilizce

1 yıl önce

CeylinEcem3

Değişik, ben Duolingoyu sevmemeye başladım

1 yıl önce

CoolGirl.
1 yıl önce

seferipxe

The'yı koymayincs tum dogru giden cumle tek hamlede cizilir mi :/

1 yıl önce

Poseidon134338

ben woman reads a book to me yazdım woman ın başına a koymadığım için yanlış kabul etti SAÇMA

1 yıl önce

Emir427441

Haaaaaaaadi beee olmuyo

1 yıl önce

burcuaze

woman reads me book yazdım sadece the kelimelerini yazmadım ama yanlış kabul edildi başka etkinlikler de kitap kelimesini ingilizceye çevirirken the book yazmıyoruz doğru kabul ediliyor o zaman bunun da kabul edilmesi lazım.Lütfen rica ediyorum doğru kabul edilsin fakat en doğrusunu alta yazalım daha iyi olur bana kalırsa.

1 yıl önce

Sevdem4

Allah belasiNi versin su cumlenin kac kere basa sardi beni su (the) !!!

1 yıl önce

AnGeLll.-.

woman reads book for me olmaz mıı :(

1 yıl önce

epack1807

"Kadın benim için kitap okur" olur ama soruda istenilen "Kadın bana kitabı okur" olduğu için cümleye the eklememiz gerekir. O yüzden doğru cevap "The woman reads me the book" olur.

The belli bir ifadeden, kişiden, nesneden bahsederken kullanılır. Mesela "I read book" dersem "Ben kitap okurum" demiş olurum yani herhangi bir kitabı okurum, belli bir kitabı değil. Ama eğer "I read the book" dersem "Ben kitabı okurum" demiş olurum yani burada belli bir kitaptan söz ediyorum. Herhangi bir kitaptan değil.

6 ay önce

burcuaze

The woman reads the book to me

1 yıl önce

burcuaze

saçmalamaya başladınız

1 yıl önce

Alikamal218788

The woman . Woman ne fark eder

1 yıl önce

hacersabaz

Book'tan önce the kullanmayı unuttum. Bana the'nın niçin ve nerelerde kullanıldığını anlatabilir misiniz?

1 yıl önce

rem943295

Bana başına A koy dedi ama türkçesinde bir kadın demiyor

1 yıl önce

ENESCAN830932

to me de bana anlamına gelmektedir me the yerine to me kullanamaz mıyız?

1 yıl önce

BurinTrkme

Woman reads me the book. kabul edilmeli, buna benze bir çok cümlede the kullanmamamıza rağmen kabul ediliyor. Ayrıca kadın net olarak belirtilmemiş yada işaret edilmemiş.

1 yıl önce

Neclapolat1

Merhaba ben 5d

1 yıl önce

Nerminisma2

Reads-sonundaki s ne bildirir?

3 yıl önce

MeteUlku

He/she/it özneleriyle kurulan geniş zamanlı cümlelerde fiiler -s takısı alır.

2 yıl önce

Melekkavma

Woman zaten bayan demek gerisi kolay

2 yıl önce

Gulsum736875

Woman-Kadın. Lady, Mrs-Bayan :)

1 yıl önce

NazmAkgzel

.

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.