1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kadın bana kitabı okur."

"Kadın bana kitabı okur."

Çeviri:The woman reads me the book.

February 5, 2014

228 Yorum


AsLaNSavasmaN

Birisi bana me ile to me farkını anlatabilir mi?


Selcen_Ozturk

"the woman reads me the book" = "the woman reads the book to me"

"the woman reads to me the book" ya da "the woman the book me" ise yanlış


gavurca_talebesi

Keşke iki cümlenin Türkçesini de yazsaydınız güzel hocam,ben farkını yine anlamadım. :( yanlış ama neden?


Selcen_Ozturk

Iki cumle de ayni anlamda o yuzden ceviri yazmadim :) ikisi de "kadin kitabi bana okur" demek. Ama okunan kisi sona atilinca to gerekiyor, okunan sey sona atilirsa gerekmiyor


gavurca_talebesi

Öyle mi? Ben İngilizce özürlüyüm kusura bakmayın. :)) ama kancayı taktım inşallah öğreneceğim. Çok teşekkür ederim,var olun. :)


----BURAK----

Mükemmel bir isim seçimi olmuş :D


refikatakan

Mükemmel birisiniz.


Gulsum736875

Şöyle söylüye biliriz. Me-Benim, beni, ben anlamlarını taşıyor. To me-Bana, benim için anlamlarını taşıyor.


perihan186296

Daha pratik anlaşılır bir cevap Teşekkürler


BuketKara1

İngilizce yerine biraz Türkçe çalışsan fena olmaz.


1093nisa

To me=bana göre Me=ben


ibrahimpanay

To belirtmede kullanilir meselâ ME = ben demek ama TO ME yaparsan BANA olur ya da TO YOU = SANA, TO HOME = EVE


Neclapolat1

Merhaba ben yakup


BilginNecd

ADGHAUHGDAHLDUGLHIAGHL


sglck

Birisi bana lütfen cümle başındaki the woman ile woman arasındaki farkı anlatabilir mi ? Fark yoksada yonetici lütfen bu farktan ortaya çıkan yanlislara çözüm getirebilir mi ?


visneli

Bir kelimenin başına the geldiği zaman, işaret edilmiş belli bir nesneyi anlatmış oluruz. the gelmediği zaman genel anlamda o nesneden bahsedilmiş olur.


mustafababanpro

Aynen the koymasan ne ❤❤❤ değişcek boşuna yanlış diye bide boşuna canın bitiyo


mustafababanpro

Hadi soruda bu kadın derse neyse onuda demiyo bu duolingo ❤❤❤


Merve866313

Bildiğim kadarıyla the belirli olan için geliyor yani cümle içerisinde belirli olan için the woman gelir


Tutku001

Sadece a yazmadığım icin yanlış neden ?


ELVANSNC

Çünkü a bir demek o önemli


Duo_nuke

bu duolingonun kafası basmıyo


ali.ozdil.

a ''bir" anlamina geliyor Baxen cogul olmadiginda problem olmiyor ama bazen anlami etkiliyor


Glan386820

Çünkü a bir kelime bir cümlede kelime eksikse o cümle yanlıştır a yani bir demek.


Elifsimons

Sadece a yazmadığın için değildir o yanlış. The eklememissindir bir de


king_is_back

Bana da s yazmadım dıye


gunel265622

Ya evet oyle oluyorr


Ensarsahin

Bu ''The '' bu kadar önemli mi ??


MeteUlku

"Kadın bana kitabı okur." derken "kadın", herhangi birisi olmayan, belli olan bir kadın olduğu için "the" getirmek zorundayız. "The" addan önce geldiğinde o adı belirli yapar. Eğer belirli değilse, herhangi birisiyse "a/an" kullanılır.


bugraninhesabi

Arkadaslar burada the woman diyerek baslamis cumleye fakat ben sadece woman ile basladigimda ise dogrusunun a woman oldugunu soyluyor bu nasil bir sacmalik?


TheBerfin

Sizce çok saçma değil mi?


egemeneroll

"the" yerine bas harfi buyuk olan "The"yi koydum araya diye cumle yanlis kabuledilmemeli, zaten oraya o sekilde secenek koyulmasi da asiri sacma,hepsini kucuk yapin gitsin


Barquq

Bu niçin Doğru Değil? The woman reads for me the book?


serdararas

cümlede; kadın bana kitabı okur demiş, kadın benim için kitabı okur olmaz zaten okuyor olur en fazla '' the woman readings for me the book''.


aykutasa

Cümle içinde "için" geçmediği için yani bu durumda sizin de "for" kullandığınız için hata oluşuyor


Furkan.96

Sen 'kadın benim için kitabı okur.' demişsin kardeş :D


34zehra

Sinir oldum hep aynisi ciko analmiyom zormuş


batu107181

The üstünlük derecesi belirmek amacıyla kullanılır diye biliyorum. The kullanım yerini detaylı açıklarmısınız


Enes556032

Bu muhteşem birşey miş ha


Enes556032

Bana Women ve women'ın arasındaki ilişgiyi söylermisiniz


MeteUlku

"woman" ve "women" demek istediniz sanırım. "woman" tekildir, "kadın" demektir; "women" çoğuldur, "kadınlar" demektir.


MnevverBlk

Women Cümle başında ise büyük harfle başlar, cümle içinde küçük harfle!


hacersabaz

Book'tan önce the kullanmayı unuttum. Bana the'nın niçin ve nerelerde kullanıldığını anlatabilir misiniz?


cansu319990

Yaaa iki saattir ypmadım


semihcanbolat

Bir tek the yazmadik diye boyle olmazmiydi the woman reads me book.


ELVANSNC

Aynen çoook saçma valla


GalaxyGala253869

The yazmayınca yanlış diyo bu ❤❤❤


ELVANSNC

Çünkü the önemli olabilirmi


Rmeysa965868

Abi bu 5 gelişi yine yanlış sşwöaşaç


FudeylBaran

Reads ile read farkı nedir


epack1807

Read I, we, they özneleri için kullanılırken; reads ise he, she, it için kullanılır. Bu -s takısı tüm fiiller için geçerlidir.


ceylin27994

Anlamadım the çoğul drğilmi kadın ise tek yardım edin anlamadım


epack1807

Hayır the'nın çoğullukla hiçbir ilgisi yok. Hem çoğullarla hem de tekillerle kullanılabilir. Asıl amacı belli bir nesneyi, ifadeyi, kişiyi belirtirken kullanılır.


FaikSaylan

doğru yazdım ben ama


SayhanSaba

The yazmadım diye yanlış dedi


Hayri400895

Abi woman yerine women yazdim yanlis dedi


abdulmecit18

reads ile read arasindaki farki anlatacak arkadasim var mi ??


Sude_kom_Wonkru

Neden "the" yı koymayınca yanlış sayıyor


Sude_kom_Wonkru

Neden "the" yı eklemeyince yanlış sayıyor?


YasinCan150383

Bişey sormak istiyorum bazen the womans oluyor s takısı kadın da oluyor bazen de reads de oluyor es takısı bunu nasıl ayırt edeceğiz acaba


Bayram379884

Bir s harfi ne kadarda onemliymis. Ha read rrads


burak693689

"Read" ve "reads" arasındaki farklar nedir neye göre nasıl kullanılır yardımcı olacak biri varmı ?


serdar5959

Read & Reads bu -s takısını acıklayan bir makale varmı ?


berjantotr

the woman reads the book me. olması gerekmiyor mu?

kadın okur -the woman reads ne/neyi okur? kitabı okur - the book kime okur? bana okur - me

"İngilizcede önce olaylar/eylemler söylenir daha sonra yer ondan sonra da zaman söylenir" şeklinde öğrendim.

We played basketball with our friends in Kadikoy yesterday. ---> cümle yapısından yola çıkarak ---> the woman reads the book me. şeklinde kurdum ama gel gör ki kol gibi WRONG ANSWER!

Kadın okur. - The woman reads Ne okur? - the book Kime okur? - me.


murat518882

s takısı nasıl kullanılıyor biri anlatabilirmi


murat518882

s takısını nasıl kullanılıyor biri anlatabilirmi


murat518882

S takısı nasıl kullanılıyor biri anlatabilirmi


ONURYALCIN6

Neden woman yada Man de başlarına hep the geliyor


ugurkara8

Neden burada fiil s takısı alıyor, geniş zaman cümlesi olduğu için mi?


nisa744973

Ya ben nesne zamir konusunu anlamadim yardim edebilecek var mi


nisa744973

Ya ben nesne zamir konusunu anlamadim yardim edebilecek var mı


EnginKaradeniz

ah şu S takıları..


wstfdmr

the woman reads the book me diye konuşsam problem olurmu


RamazanYks5

Woman reads me the book neden yanlış , bana dogru olarak gosterilen cumlenin basinda A var sadece bir kadin demedigi icin koymadim A


Berksalih

The yi çok kullanıyo bu uygulama


PeriKz15

Ben burayı yeni keşfettim yanlışlarımı ve neyi nasıl kullanacağımı bilmek ve açıklama yapılması harika açıklayanlara çok tşk ederim


byunzea

Reads''in yeri neden "woman"dan sonra oldu?


Seluk968829

Neden me sona gelmedi


alperen937704

neden book başına the geliyor the kullanildigi yerler nersi ne anlama geliyor


GLDE15

Verdiğim cevap sizinle aynı ama yanlış olarak işliyorsunuz...


JASMN121

ben yazdigimi gosterdi ama yanlis yazdigimi gosterdi


AyhanGl4

Me = benim - ben - bana


berfin69050

Aynısını yazdım yanlış dedi


berfin69050

Onun doğru cewap dediği şeyin aynısını yazdım yanlış dedi


berfin69050

Doğru cevap dediği cümlenin aynısını yazdım yinede yanlış dedi


berfin69050

Doğru kabul ettiği cümlenin aynısını yazmıştım benim cevabıma yanlış dedi ama onun doğru kabul ettği benim yazdığım cümle ile aynıydı


Duo_nuke

bu duolingo varya hiç anlamıyo


Furkan7846

The woman reads me book ile reads me the book arasindaki fark nedir? Neden the kullanıyoruz?


Erdal688379

Yükleme gelen s takısını sürekli karıştırıyorum. Kısa anlaşılır biçimde açıklama var mı read, reads farkı nasıl yapılır


ramazan090

Burada "read" neden "s"geliyor arkadaşlar


omerGnd

bu tarz alıştırmalarda yine aynı fiil olan "read" kelimesini yalın halde kullandığımda kabul etmişti fakat niye "reads" kullanmamız gerektiğini anlayamadım. biri açıklarsa sevinirim?


BerkEfe7

neden 'the' kullanıyoruz


Mehmet537438

Çok. Kötü. Sıkcı


aye201786

Buneya hem doru diyo sonra yanlışdiyo ya


mer718119

The woman reads me book yazdım yanlış dedi son kalbimde gitti hayır neden bu kadar sogutuyorsunuz ki insanı hiç anlamıyorum


bomi_

the eklemedik yanlis oldu


zlemKarada9

Ben onun verdiği cevabı önceden denemiştim ama yanlış cevap demişti şimdi doğrusunu yazdım olmadı. Ben şöyle yaptım the woman reads a book


DurduKarab

Neden read değilde reads oldu


mustafababanpro

Lan bi ingilize the kelimesini söylemesen o anlar ben yazmadım diye yanlış diyo ingilizcedeki en gereksiz kelime the


Elifsimons

Woman yazdığım halde klavyenin her seferinde onu women diye değiştirmesi


Zeynep.sevinc

The ekleyince ne oluyor acaba hiç bir şey hep bu yğzden kaybediyorum


king_is_back

S eklemedım dıye yanlıs oldu biz turkçede falan yazım hatası yapıyoz onlar yapmıyolar mı


s3na06

Sırf "the" yı koymadığım için canım bitiyor ya kafayı yicem


FurkanByk7

Ayni seyi yazdim yanlis diyor


MS_GVRCN

The woman reads me book - the book- bu the neden bu kadar önemli açıklar mısınız?


YasinShelb

Dogrusunu yazdım altta gösterdigi halde yanlıs dedi


TahaGuney

Yahu şu the book gelmese olmaz mı


Mezza319695

aynen kafa kariştırıyo


naz7719

Aynı cevabı verdim ??


elifbxkxi

Pardon ama birisi lütfen read reads yada eat eats arasındaki farkı anlatabilir mi?


Emirhann26

Neye göre read yerine reads yazıyoruz


ELFNSAYLD

The woman reads me the book Yazdim kabul etmedi ama dogrusuda bu degil mi yoksa ben mi yanlisim ama yanlis olma ihtilamli yik cunku dogrusufa boyle ekran foto su aldim anlamadim niye boyle YANLIS kabul etti ve DOĞRU saymadi sizdede oldu mu ??


ipebelooo

Çeviriden bakdım onuda kabul etmedi!!!


Evrimayda

sadece women yaptık woman diye düzeltemiyomu


tuyasswe

❤❤❤ ❤❤ bir sürü reklam yaptıkları yetmiyormuş gibi bir de yanlış cevaplar veriyorlar


Trk211926

Sırf " woman" yerin "women "yazdım diye kabul etmedi çıldırıcam


ELVANSNC

Arkadaslar benim ki bir onceki vardi ondada hrp eyni hata oluyordu bundada ne saćma halbuki ben doğru yapmişim


ELVANSNC

Ben doğru yapmama rağmen yanlış dedi hiç anlamış değilim yaaa çook saçma


Sezai723154

Keşke the hatalarını düzeltebilsem :(


ELVANSNC

Galiba sonuna nokta ( . ) koymadığımız için mi yanlış diyor anlamış değilim


dflgmmg

Doğru yazdım ama kabul etmedi neden?


AyseNur2013

Woman ile women arasında ne fark var


AyseNur2013

Woman ile women arasındaki fark nedir


AyseNur2013

Woman ile women arasındaki fark nedir


AZERBAIJAN555

BEN AZƏRBAYCANDAN. LÜTFEN BENİ TAKİP EDİN. I AM FROM AZERBAİJAN. PLEASE FOLLOW ME


AZERBAIJAN555

BEN AZƏRBAYCANDAN. LÜTFEN BENİ TAKİP EDİN. I AM FROM AZERBAİJAN. PLEASE FOLLOW ME


Emine180489

Doğrusunu yazdım ama The women diye çıktı yanlış verdi çok sacma kadınlar demiyor ki kadin diyor


Asi109064

Uff yapamadim


Vsal751098

Ya ben biliyom hepsini yani güzel ❤️


derya199610

Read neden getirmiyoruzfa reads oluyor ben bunu her zaman yanlış yapıyorum


derya199610

Reads ve read ayrımında çok sıkıntı yadïyorumda bilen varsa yardımcı olabilir misiniz


Nerminisma2

Reads-sonundaki s ne bildirir?


nisa744973

She/he/it geldiginde yılan yani S alır (yılan benim kodlamam)


MeteUlku

He/she/it özneleriyle kurulan geniş zamanlı cümlelerde fiiler -s takısı alır.


SemihDege

Woman read me a book yaptım olmadı :D daha öğrenecek çok şey var.


MeteUlku

Öncelikle "The" gelecek, çünkü cümledeki "kadın" belli bir kadın olduğu için. Ve "kitabı" derken de bahsettiğimiz "kitap" belli bir kitap ve herhangi bir kitap olmadığı için "a" değil "the" gelecek: "The woman reads me the book.


MnevverBlk

Böyle yazdım, A olmalı diyor! Oysa verilen kelimeler içinde 'A' yok! Bu soru yanlış değerlendiriliyor, kontrol edilmeli!


MeteUlku

"The woman reads me a book." şeklinde mi gösterdi doğru cevabı? Eğer öyleyse, rapor ettiniz mi?


perihan186296

Zaten cümle aynen bu doğru yani


CoolKzlar

Yönetici herşeyi detaylı yaptığı için olay çıkıyor örnek =the women =women


MeteUlku

Bir isimden önce "the" gelmesi o ismi belirli hale getirir. Ayrıca "women" = "kadınlar", eğer "the women" dersek belli bir grup kadın vardır ve ondan bahsediyor oluruz. "the" yoksa herhangi bir grup kadındır, belli değildir, hangi kadınlardan bahsettiğimizi bilmiyoruzdur.


Mehmet812933

He she it yokken fiile s takısı geliyor. bu nasıl oluyor gizli falan mı


MelikSaylr

Iyelik eklerinde sıkıntım var


Tayyipelik

Biri the ne anlama gelir soylesin


epack1807

The belli bir ifadeden, kişiden, nesneden bahsederken kullanılır. Mesela "I read book" dersem "Ben kitap okurum" demiş olurum yani herhangi bir kitabı okurum, belli bir kitabı değil. Ama eğer "I read the book" dersem "Ben kitabı okurum" demiş olurum yani burada belli bir kitaptan söz ediyorum. Herhangi bir kitaptan değil.


Glan386820

Teşekkür ederim çok iyi anlatmışsınız.


FatmaZehra177779

The woman dedik ama neden 2. Kez the book diyoruz ve neden reads dedikte read demedik birisi bana anlatabilir mi


hakangven1

Arkadaslar "the" kullanmadan eden olmuyor bana acil aciklama yapabilir misiniz?


epack1807

The belli bir ifadeden, kişiden, nesneden bahsederken kullanılır. Mesela "I read book" dersem "Ben kitap okurum" demiş olurum yani herhangi bir kitabı okurum, belli bir kitabı değil. Ama eğer "I read the book" dersem "Ben kitabı okurum" demiş olurum yani burada belli bir kitaptan söz ediyorum. Herhangi bir kitaptan değil.


Melekkavma

Woman zaten bayan demek gerisi kolay


Gulsum736875

Woman-Kadın. Lady, Mrs-Bayan :)


BaolAkaydi

Dogru yapiyorum yanlis diyor


humeysa5

Aslında biraz kafa karısdırıcı deyil bence cok net


serilyldz

the woman is read me the book bu cümleme yanlış dedi. nedenini anlatabilirmisiniz lütfen


epack1807

Am/is/are sadece fiili olmayan cümlelerde kullanılır yani isim cümlelerinde mesela "Türkiye'nin başkenti Ankara'dır." gibi, yapılan bir şeyin olmadığı cümleler. Fakat bu cümlede bir fiil var: okumak. Bu yüzden de am/is/are'ın bu cümlede kullanımı yanlıştır.


MehmetGray

Women ve the women kelimelerinin farkı ne ki?


epack1807

Women = Kadınlar (Dünyadaki tüm kadınlar veya herhangi kadınlar)

The women = Kadınlar (Belli bir kadın topluluğu)


Hseyin408317

Neden ingilizcede the siz hiçbirşey kabul edilmiyor!


Qzply76

Shouldn't this be "the" book?


Sinan324529

Bu ingilizce ne gereksiz ne karışık bi dil,lazım olmaasa hić bulaşmam:)


abak1230

"The woman reads me a book" niye yanlis kabul edildi?


epack1807

Çünkü "The woman reads me A book" "Kadın bana BİR kitap okur" demek. Fakat soruda istenilen "Kadın bana kitabI okur" o yüzden cümleye "the" eklememiz gerekir. Doğru cevap: "The woman reads me THE book" olur.


CeylinEcem3

Değişik, ben Duolingoyu sevmemeye başladım


seferipxe

The'yı koymayincs tum dogru giden cumle tek hamlede cizilir mi :/


Emir427441

Haaaaaaaadi beee olmuyo


AnGeLll.-.

woman reads book for me olmaz mıı :(


epack1807

"Kadın benim için kitap okur" olur ama soruda istenilen "Kadın bana kitabı okur" olduğu için cümleye the eklememiz gerekir. O yüzden doğru cevap "The woman reads me the book" olur.

The belli bir ifadeden, kişiden, nesneden bahsederken kullanılır. Mesela "I read book" dersem "Ben kitap okurum" demiş olurum yani herhangi bir kitabı okurum, belli bir kitabı değil. Ama eğer "I read the book" dersem "Ben kitabı okurum" demiş olurum yani burada belli bir kitaptan söz ediyorum. Herhangi bir kitaptan değil.


burcuaze

The woman reads the book to me


burcuaze

saçmalamaya başladınız


Alikamal218788

The woman . Woman ne fark eder


[aktif olmayan kullanıcı]

    A woman yerine woman yazdık diye yanlış kabul etti. Bu kadar olmamalı .


rem943295

    Bana başına A koy dedi ama türkçesinde bir kadın demiyor


ENESCAN830932

    to me de bana anlamına gelmektedir me the yerine to me kullanamaz mıyız?


BurinTrkme

    Woman reads me the book. kabul edilmeli, buna benze bir çok cümlede the kullanmamamıza rağmen kabul ediliyor. Ayrıca kadın net olarak belirtilmemiş yada işaret edilmemiş.


mmhanakgl

    Sadece basina the getirmedim


hasanberat6

    ne fark ediyor Allah aşkına


Poseidon134338

    ben woman reads a book to me yazdım woman ın başına a koymadığım için yanlış kabul etti SAÇMA


Elifsimons

    Baştan sona yanlış yazmışsın bebeğim tabii kabul olmaz


burcuaze

    woman reads me book yazdım sadece the kelimelerini yazmadım ama yanlış kabul edildi başka etkinlikler de kitap kelimesini ingilizceye çevirirken the book yazmıyoruz doğru kabul ediliyor o zaman bunun da kabul edilmesi lazım.Lütfen rica ediyorum doğru kabul edilsin fakat en doğrusunu alta yazalım daha iyi olur bana kalırsa.


EmineBayho

    Allah belaniZi versin bir harf icin o.ç ler sizi


Merveee328618

    Cok sıkıcı bu ingilizce


Sevdem4

    Allah belasiNi versin su cumlenin kac kere basa sardi beni su (the) !!!

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.