1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kadın bana kitabı okur."

"Kadın bana kitabı okur."

Çeviri:The woman reads me the book.

February 5, 2014

145 Yorum


AsLaNSavasmaN

Birisi bana me ile to me farkını anlatabilir mi?


Selcen_Ozturk

"the woman reads me the book" = "the woman reads the book to me"

"the woman reads to me the book" ya da "the woman the book me" ise yanlış


gavurca_talebesi

Keşke iki cümlenin Türkçesini de yazsaydınız güzel hocam,ben farkını yine anlamadım. :( yanlış ama neden?


Selcen_Ozturk

Iki cumle de ayni anlamda o yuzden ceviri yazmadim :) ikisi de "kadin kitabi bana okur" demek. Ama okunan kisi sona atilinca to gerekiyor, okunan sey sona atilirsa gerekmiyor


gavurca_talebesi

Öyle mi? Ben İngilizce özürlüyüm kusura bakmayın. :)) ama kancayı taktım inşallah öğreneceğim. Çok teşekkür ederim,var olun. :)


Gulsum736875

Şöyle söylüye biliriz. Me-Benim, beni, ben anlamlarını taşıyor. To me-Bana, benim için anlamlarını taşıyor.


perihan186296

Daha pratik anlaşılır bir cevap Teşekkürler


Neclapolat1

Merhaba ben yakup


sglck

Birisi bana lütfen cümle başındaki the woman ile woman arasındaki farkı anlatabilir mi ? Fark yoksada yonetici lütfen bu farktan ortaya çıkan yanlislara çözüm getirebilir mi ?


visneli

Bir kelimenin başına the geldiği zaman, işaret edilmiş belli bir nesneyi anlatmış oluruz. the gelmediği zaman genel anlamda o nesneden bahsedilmiş olur.


Merve866313

Bildiğim kadarıyla the belirli olan için geliyor yani cümle içerisinde belirli olan için the woman gelir


Tutku001

Sadece a yazmadığım icin yanlış neden ?


ali.ozdil.

a ''bir" anlamina geliyor Baxen cogul olmadiginda problem olmiyor ama bazen anlami etkiliyor


gunel265622

Ya evet oyle oluyorr


Ensarsahin

Bu ''The '' bu kadar önemli mi ??


MeteUlku

"Kadın bana kitabı okur." derken "kadın", herhangi birisi olmayan, belli olan bir kadın olduğu için "the" getirmek zorundayız. "The" addan önce geldiğinde o adı belirli yapar. Eğer belirli değilse, herhangi birisiyse "a/an" kullanılır.


bugraninhesabi

Arkadaslar burada the woman diyerek baslamis cumleye fakat ben sadece woman ile basladigimda ise dogrusunun a woman oldugunu soyluyor bu nasil bir sacmalik?


Hasancana

Bu niçin Doğru Değil? The woman reads for me the book?


serdararas

cümlede; kadın bana kitabı okur demiş, kadın benim için kitabı okur olmaz zaten okuyor olur en fazla '' the woman readings for me the book''.


Furkan.96

Sen 'kadın benim için kitabı okur.' demişsin kardeş :D


aykutasa

Cümle içinde "için" geçmediği için yani bu durumda sizin de "for" kullandığınız için hata oluşuyor


TheBerfin

Sizce çok saçma değil mi?


egemeneroll

"the" yerine bas harfi buyuk olan "The"yi koydum araya diye cumle yanlis kabuledilmemeli, zaten oraya o sekilde secenek koyulmasi da asiri sacma,hepsini kucuk yapin gitsin


GalaxyGala253869

The yazmayınca yanlış diyo bu mal


zehra771396

Sinir oldum hep aynisi ciko analmiyom zormuş


batu107181

The üstünlük derecesi belirmek amacıyla kullanılır diye biliyorum. The kullanım yerini detaylı açıklarmısınız


Enes556032

Bu muhteşem birşey miş ha


Enes556032

Bana Women ve women'ın arasındaki ilişgiyi söylermisiniz


MeteUlku

"woman" ve "women" demek istediniz sanırım. "woman" tekildir, "kadın" demektir; "women" çoğuldur, "kadınlar" demektir.


MnevverBlk

Women Cümle başında ise büyük harfle başlar, cümle içinde küçük harfle!


berjantotr

the woman reads the book me. olması gerekmiyor mu?

kadın okur -the woman reads ne/neyi okur? kitabı okur - the book kime okur? bana okur - me

"İngilizcede önce olaylar/eylemler söylenir daha sonra yer ondan sonra da zaman söylenir" şeklinde öğrendim.

We played basketball with our friends in Kadikoy yesterday. ---> cümle yapısından yola çıkarak ---> the woman reads the book me. şeklinde kurdum ama gel gör ki kol gibi WRONG ANSWER!

Kadın okur. - The woman reads Ne okur? - the book Kime okur? - me.


burcuaze

The woman reads the book to me


burcuaze

saçmalamaya başladınız


Alikamal218788

The woman . Woman ne fark eder


hacersabaz

Book'tan önce the kullanmayı unuttum. Bana the'nın niçin ve nerelerde kullanıldığını anlatabilir misiniz?


DoganTezca

A woman yerine woman yazdık diye yanlış kabul etti. Bu kadar olmamalı .


rem943295

Bana başına A koy dedi ama türkçesinde bir kadın demiyor


ENESCAN830932

to me de bana anlamına gelmektedir me the yerine to me kullanamaz mıyız?


BurinTrkme

Woman reads me the book. kabul edilmeli, buna benze bir çok cümlede the kullanmamamıza rağmen kabul ediliyor. Ayrıca kadın net olarak belirtilmemiş yada işaret edilmemiş.


mmhanakgl

Sadece basina the getirmedim


hasanberat6

ne fark ediyor Allah aşkına


cansu319990

Yaaa iki saattir ypmadım


semihcanbolat

Bir tek the yazmadik diye boyle olmazmiydi the woman reads me book.


Rmeysa965868

Abi bu 5 gelişi yine yanlış sşwöaşaç


FudeylBaran

Reads ile read farkı nedir


epack1807

Read I, we, they özneleri için kullanılırken; reads ise he, she, it için kullanılır. Bu -s takısı tüm fiiller için geçerlidir.


ceylin27994

Anlamadım the çoğul drğilmi kadın ise tek yardım edin anlamadım


epack1807

Hayır the'nın çoğullukla hiçbir ilgisi yok. Hem çoğullarla hem de tekillerle kullanılabilir. Asıl amacı belli bir nesneyi, ifadeyi, kişiyi belirtirken kullanılır.


FaikSaylan

doğru yazdım ben ama


SayhanSaba

The yazmadım diye yanlış dedi


Hayri400895

Abi woman yerine women yazdim yanlis dedi


abdulmecit18

reads ile read arasindaki farki anlatacak arkadasim var mi ??


Sude586000

Neden "the" yı koymayınca yanlış sayıyor


Sude586000

Neden "the" yı eklemeyince yanlış sayıyor?


YasinCan150383

Bişey sormak istiyorum bazen the womans oluyor s takısı kadın da oluyor bazen de reads de oluyor es takısı bunu nasıl ayırt edeceğiz acaba


Bayram379884

Bir s harfi ne kadarda onemliymis. Ha read rrads


burak693689

"Read" ve "reads" arasındaki farklar nedir neye göre nasıl kullanılır yardımcı olacak biri varmı ?


serdar5959

Read & Reads bu -s takısını acıklayan bir makale varmı ?


murat518882

s takısı nasıl kullanılıyor biri anlatabilirmi


murat518882

s takısını nasıl kullanılıyor biri anlatabilirmi


murat518882

S takısı nasıl kullanılıyor biri anlatabilirmi


ONURYALCIN6

Neden woman yada Man de başlarına hep the geliyor


ugurkara8

Neden burada fiil s takısı alıyor, geniş zaman cümlesi olduğu için mi?


nisa744973

Ya ben nesne zamir konusunu anlamadim yardim edebilecek var mi


nisa744973

Ya ben nesne zamir konusunu anlamadim yardim edebilecek var mı


EnginKaradeniz

ah şu S takıları..


wstfdmr

the woman reads the book me diye konuşsam problem olurmu


RamazanYks5

Woman reads me the book neden yanlış , bana dogru olarak gosterilen cumlenin basinda A var sadece bir kadin demedigi icin koymadim A


Berksalih

The yi çok kullanıyo bu uygulama


PeriKz15

Ben burayı yeni keşfettim yanlışlarımı ve neyi nasıl kullanacağımı bilmek ve açıklama yapılması harika açıklayanlara çok tşk ederim


byunzea

Reads''in yeri neden "woman"dan sonra oldu?


Seluk968829

Neden me sona gelmedi


alperen937704

neden book başına the geliyor the kullanildigi yerler nersi ne anlama geliyor


Nerminisma2

Reads-sonundaki s ne bildirir?


nisa744973

She/he/it geldiginde yılan yani S alır (yılan benim kodlamam)


MeteUlku

He/she/it özneleriyle kurulan geniş zamanlı cümlelerde fiiler -s takısı alır.


SemihDege

Woman read me a book yaptım olmadı :D daha öğrenecek çok şey var.


MeteUlku

Öncelikle "The" gelecek, çünkü cümledeki "kadın" belli bir kadın olduğu için. Ve "kitabı" derken de bahsettiğimiz "kitap" belli bir kitap ve herhangi bir kitap olmadığı için "a" değil "the" gelecek: "The woman reads me the book.


MnevverBlk

Böyle yazdım, A olmalı diyor! Oysa verilen kelimeler içinde 'A' yok! Bu soru yanlış değerlendiriliyor, kontrol edilmeli!


MeteUlku

"The woman reads me a book." şeklinde mi gösterdi doğru cevabı? Eğer öyleyse, rapor ettiniz mi?


perihan186296

Zaten cümle aynen bu doğru yani


CoolKzlar

Yönetici herşeyi detaylı yaptığı için olay çıkıyor örnek =the women =women


MeteUlku

Bir isimden önce "the" gelmesi o ismi belirli hale getirir. Ayrıca "women" = "kadınlar", eğer "the women" dersek belli bir grup kadın vardır ve ondan bahsediyor oluruz. "the" yoksa herhangi bir grup kadındır, belli değildir, hangi kadınlardan bahsettiğimizi bilmiyoruzdur.


Mehmet812933

He she it yokken fiile s takısı geliyor. bu nasıl oluyor gizli falan mı


MelikSaylr

Iyelik eklerinde sıkıntım var


Tayyipelik

Biri the ne anlama gelir soylesin


epack1807

The belli bir ifadeden, kişiden, nesneden bahsederken kullanılır. Mesela "I read book" dersem "Ben kitap okurum" demiş olurum yani herhangi bir kitabı okurum, belli bir kitabı değil. Ama eğer "I read the book" dersem "Ben kitabı okurum" demiş olurum yani burada belli bir kitaptan söz ediyorum. Herhangi bir kitaptan değil.


FatmaZehra177779

The woman dedik ama neden 2. Kez the book diyoruz ve neden reads dedikte read demedik birisi bana anlatabilir mi


hakangven1

Arkadaslar "the" kullanmadan eden olmuyor bana acil aciklama yapabilir misiniz?


epack1807

The belli bir ifadeden, kişiden, nesneden bahsederken kullanılır. Mesela "I read book" dersem "Ben kitap okurum" demiş olurum yani herhangi bir kitabı okurum, belli bir kitabı değil. Ama eğer "I read the book" dersem "Ben kitabı okurum" demiş olurum yani burada belli bir kitaptan söz ediyorum. Herhangi bir kitaptan değil.


Melekkavma

Woman zaten bayan demek gerisi kolay


Gulsum736875

Woman-Kadın. Lady, Mrs-Bayan :)


BaolAkaydi

Dogru yapiyorum yanlis diyor


humeysa5

Aslında biraz kafa karısdırıcı deyil bence cok net


serilyldz

the woman is read me the book bu cümleme yanlış dedi. nedenini anlatabilirmisiniz lütfen


epack1807

Am/is/are sadece fiili olmayan cümlelerde kullanılır yani isim cümlelerinde mesela "Türkiye'nin başkenti Ankara'dır." gibi, yapılan bir şeyin olmadığı cümleler. Fakat bu cümlede bir fiil var: okumak. Bu yüzden de am/is/are'ın bu cümlede kullanımı yanlıştır.


MehmetGray

Women ve the women kelimelerinin farkı ne ki?


epack1807

Women = Kadınlar (Dünyadaki tüm kadınlar veya herhangi kadınlar)

The women = Kadınlar (Belli bir kadın topluluğu)


Hseyin408317

Neden ingilizcede the siz hiçbirşey kabul edilmiyor!


Qzply76

Shouldn't this be "the" book?


Sinan324529

Bu ingilizce ne gereksiz ne karışık bi dil,lazım olmaasa hić bulaşmam:)


abak1230

"The woman reads me a book" niye yanlis kabul edildi?


epack1807

Çünkü "The woman reads me A book" "Kadın bana BİR kitap okur" demek. Fakat soruda istenilen "Kadın bana kitabI okur" o yüzden cümleye "the" eklememiz gerekir. Doğru cevap: "The woman reads me THE book" olur.


Merveee328618

Cok sıkıcı bu ingilizce


CeylinEcem3

Değişik, ben Duolingoyu sevmemeye başladım


seferipxe

The'yı koymayincs tum dogru giden cumle tek hamlede cizilir mi :/


Poseidon134338

ben woman reads a book to me yazdım woman ın başına a koymadığım için yanlış kabul etti SAÇMA


Emir427441

Haaaaaaaadi beee olmuyo


burcuaze

woman reads me book yazdım sadece the kelimelerini yazmadım ama yanlış kabul edildi başka etkinlikler de kitap kelimesini ingilizceye çevirirken the book yazmıyoruz doğru kabul ediliyor o zaman bunun da kabul edilmesi lazım.Lütfen rica ediyorum doğru kabul edilsin fakat en doğrusunu alta yazalım daha iyi olur bana kalırsa.


Sevdem4

Allah belasiNi versin su cumlenin kac kere basa sardi beni su (the) !!!


AnGeLll.-.

woman reads book for me olmaz mıı :(


epack1807

"Kadın benim için kitap okur" olur ama soruda istenilen "Kadın bana kitabı okur" olduğu için cümleye the eklememiz gerekir. O yüzden doğru cevap "The woman reads me the book" olur.

The belli bir ifadeden, kişiden, nesneden bahsederken kullanılır. Mesela "I read book" dersem "Ben kitap okurum" demiş olurum yani herhangi bir kitabı okurum, belli bir kitabı değil. Ama eğer "I read the book" dersem "Ben kitabı okurum" demiş olurum yani burada belli bir kitaptan söz ediyorum. Herhangi bir kitaptan değil.


EmineBayho

Allah belaniZi versin bir harf icin o.ç ler sizi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.