Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"We eat by the water."

Çeviri:Biz suyun kenarında yeriz.

0
4 yıl önce

33 Yorum


becker31

suyla birlikte gibi bir anlam ifade etmez mi bu ?

29
Cevap ver34 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

asla.

by sadece araçlar için "ile" anlamı verebilir, mesela "we go by car" - arabayla gideriz. Yani araba bizim aracımız.

Bir kelimenin bir sürü anlamı olabilir. Burada by ın alabileceği tek anlamı kenarı/yanı. Oxford sözlüğünde by'ın anlamları, buradaki anlam 5. sırada:

http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/by

13
Cevap ver2 yıl önce

tolga67

suyun kenarında yeriz demek için we eat near by the water demek gerekmez mi?

20
Cevap ver4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

"near by the X" şeklinde bir tabir yoktur. by yeterlidir.

21
Cevap ver4 yıl önce

-PJM-

Peki "we eat next to the water" olur mu?

0
Cevap ver1 ay önce

aysegullll

Bencede. Yaninda anlamini veren ne ki ?

3
Cevap ver4 yıl önce

eelma
eelma

@aysegulll "by" kelimesi.

0
Cevap ver3 yıl önce

OzgurSahin1

Peki burdaki suyun yanında derken bi Sürahi suyun yanında gibi bişey mi demek istiyo

5
Cevap ver4 yıl önce

AsLaNSavasmaN

Akarsuyun göletin de olabilir mi acaba?

0
Cevap ver3 yıl önce

cetin.celik

Surahiyi karsina aldin. Simdi suya karsi yersin.

0
Cevap ver3 gün önce

OmerDemir2

Admin burasi karisik bi yardimci olurmusunuz "by?"

5
Cevap ver4 yıl önce

denizsoylular

kenarında demek "by"

1
Cevap ver4 yıl önce

SerkanBaydar

''Biz suda yeriz'' bu cümle anlam olarak by edatı için -de -da olarak uygun değil mi ?

3
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır, suyun içinde değilsiniz çünkü

1
Cevap ver2 yıl önce

CoskunUrey

''suyun yanında'' ile ''suyun kıyısında'' aynı değil midir?

3
Cevap ver3 yıl önce

SerdarBekt

biz su ile yeriz neden değil gayette uygun eş anlamlısı.

2
Cevap ver13 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

öyle bir anlam yok. "by" ancak bir araca bindiğimizde vs ile anlamı verir. "We go by car: arabayla gideriz". Yoksa bu tip bir cümlede asla ile/birlikte anlamı vermez

1
Cevap ver2 yıl önce

strawberyup

madem ki araba biz niye suyla yiyoruz?

0
Cevap ver7 ay önce

superhero26

Tarafından anlamınada gelir : by

2
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet ama birini bir şeyi yapması için kullanılır. "kapı ali tarafından boyandı" mesela

2
Cevap ver2 yıl önce