1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Bir çocuk elmayı yer."

"Bir çocuk elmayı yer."

Çeviri:Ein Kind isst den Apfel.

August 11, 2016

16 Yorum


tuzluelma

"Den" neden kullanılmış?


MeteUlku

"Apfel" kelimesi maskülen bir isim ve belirli artikel "der", ismin -i (akkusativ) halinde olduğundan "den"e dönüştü.


rsd.r

Aydınlatdığınız için çok teşekkkürler.

Yanlış anlamayın ama "maskülen" nedir arkadaş? :) Araştırdım, anlamını buldum da; daha çok felsefi, moda, dekarasyon gibi alanlarda kullanılıyor anladığım kadarıyla. Yani almancadaki elma için kullanmak ne kadar doğru tartışılır. Hem herkesin anlaması için de "eril" yazmanız daha uygun olurdu bence. Ukalalık gibi algılamayın lütfen; yazdığınız cümleyi anlamak için küçük bir araştırma yapmak zorunda kaldım da, :) o yüzden kendi düşüncemi yazdım sadece. Gerçi burayla da pek alakası yok ama. Teşekkürler tekrar.


uur752589

Almaya olsaydi der apfel mi olacakti ?


Muharrem2222

En kısa öz ben şöyle anladım. Türkçede nasıl elma ile elmayı farklıysa vurdada o fark var. Biri raskele bir elma yanı apfel fakat diğeri elmayı ise bizim gördüğümüz bildiğimiz elma yani den apfel


vildankrtl

Elmayı dediği için "yı" anlamında


vildankrtl

Ama bende unutup yanliş yaptım püfff


abdurrahma991117

Den der demek yani der apfel


ouzhandana

Apfel > elma , den Apfel > elmaYI oluyor


humetin

das Kind - Ein Kind / der Apfel - ein Apfel

Das Kind isst einen Apfel - Ein Kind isst den Apfel.


HacerYldzl

Apfel yazicagim yere apel yazdim f harfine basamadım ve yanlıs kabul etti


MuslumEsma

bu den nerden cikti keske aciklamalari buzde okuyabilsek telefondan aciklama kismini okuyamiyorum


MKU1907MKU

Benim adım siktirname

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.