Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Adam ve kadın çay içerler."

Çeviri:The man and the woman drink tea.

4 yıl önce

16 Yorum
Tartışma kilitli.


podious

Man and woman drink tea. Yazdim fakat A man and woman drink tea. Yazmaliymisim neden. Definite article olmadan kullanamaz miyim. Tesekkurler.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

herhangi bir article kullanmaniz gerekir, definite (the) ya da indefinite (a/an). İngilizcenin kuralı böyle, alışmalısınız

4 yıl önce

KeremArsla3

Cumle basindaki 'a' icin aciklama yapar misiniz?

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

herhangi bir kadın/adamsa a, belirli bir kadın/adamsa the getirmek zorundayız. Bu durumda bilmediğimiz için bunalrdan biri gerekli. Sayılan bilen tekil nesnelerin başına hiçbir şey getirmezsek İngilizcede tamamen yanlış olur.

3 yıl önce

aslanmuson
  1. Tekil şahıslarda "s" takısı koyulmuyor muydu?
4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

üçüncü tekil şahısta. ama burada ik kişi olduğundan onlar artık 3. çoğul oldular :)

4 yıl önce

aslanmuson

Evet ben de 3. Demek istemiştim :) teşekkürler...

4 yıl önce

ibrahimahi2

He and she dediğimde ben onu they olarak düşünüp mü cevap verecem yani??

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

fiilden bahsediyorsan elbette! he and she, iki kişi. iki kişi olunca özne çoğul olmuş olur. Türkçede de böyle.

4 yıl önce

ibrahimahi2

Tşkkr ederim

4 yıl önce

cemil963570

çok güzel açıklama teşekkürler

4 yıl önce

afuafu89

İki kisi tekil olmuyor :)

3 yıl önce

ogz.ozy

neden drinks değil

4 yıl önce

Damlaolgun

Çünku adam ve kadin 'onlar' yani they oluyor. 3. Cogul sahista s takisi kullanilmaz

4 yıl önce

UfkuBayram

They drink tea yi neden kabul etmiyo anlamadim

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Çünkü cümleyi çevirmelisiniz! Önemli olan burada man ve woman kelimelerini öğrenmeniz!

4 yıl önce