Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"The boys touch the plate."

Tłumaczenie:Chłopcy dotykają talerza.

2 lata temu

9 komentarzy


Ben872

"Chłopaki dotykają talerz" jest źle, a "Chłopaki dotykają talerza" jest ok? Nie kumam......

2 lata temu

Emwue
Emwue

No co ci mogę napisać? Tak już jest w języku polskim, że czasownik dotykać(i jego dokonana forma dotknąć) wymaga dopełnienia bliższego w dopełniaczu zamiast typowego biernika w znaczeniu fizycznego kontaktu.

2 lata temu

jagonics
jagonics

Czasownik "dotykać" w znaczeniu fizycznym łączy się z dopełniaczem, a dopełniaczem rzeczownika "talerz" jest słowo "talerza", więc jedyną poprawną opcją jest "Chłopcy dotykają talerza".

Czasownik "dotykać" może mieć również znaczenie przenośne (np. urazić) i wtedy łączy się z biernikiem.

Podsumowując:

  • "Chłopcy dotykają talerza" - chodzi o kontakt fizyczny
  • "Chłopcy dotykają talerz" - znaczenie przenośne, np. chłopcy obrażają talerz

Polski bywa trudny nawet dla nas, a co mają powiedzieć osoby uczące się go :-)

2 lata temu

JakoTako21

mi obpowiedzialo (chlopcy dotykaja tablicy)

1 rok temu

Kapi12451

Mi tak samo

1 rok temu

AngelikaKw2

czy jest różnica jeżeli napisałam ,,chłopcy dotykają talerz " a powinno być ,,chłopcy dotykają talerza" ?

1 rok temu

Minecrafto18

Nie

8 miesięcy temu

olek220932

to mnie denerwóje,mam to pytanie aż 5 razy pod rząd!?

8 miesięcy temu

natika418879

Ja miałam 3 tazy z żędu tp samo

8 miesięcy temu