1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Asker hala karanlıktan korku…

"Asker hala karanlıktan korkuyor."

Çeviri:The soldier is still afraid of the dark.

February 6, 2014

15 Yorum


xoutoforderx

dark kelimesinin önüne neden the gelir ?


HalilBlbl1

buradaki "is" gramer olarak nedir? anlayamadım.


ProwlingParis

is Türkçe'de çoğunlukla gizli olan olmak fiilidir. cümlenin sonunda bazen yazılmayan "-dir" ekindedir genelde onun anlamı. Ama burda söyle bir problem var: İngilizce'de "korkmak" fiilinin direkt karşılığı yok. Onun yerine "korkuyor olmak" anlamında "to be afraid" kullanılır. be (olmak) fiilinin 3. tekil şahıs kişi çekimi de bildiğin gibi "is" (am/is/are hesabı). Bu cümle biraz zor bu durumdan dolayı ;-)


ismail629073

Bence fiilden önce am is are gelirse bu fiilin şimdiki zaman olarak çekimlenmesini sağlar buradaki olayda budur


Rftyklmz

bende garipsemiştim is neden var diye demek ki öğreniyoruz bir şeyler :D


novaonyouy

to be afraid şeklinde olması gerektiği için


Md_Uygur

burada dark yerine darkness kelimesi de kullanılabilir diye düşünüyorum.


lalelalelale

Dark ın önüne neden the geldi


ccxavier

frightened of kalıbını neden kullanamadım


ProwlingParis

çünkü eksik kalmış, şimdi ekledim. Eksikleri tamamlayabilmemiz için 'Problem Rapor Et' butonunu kullanmayı unutma.


ccxavier

yok hocam olmuyor problem rapor et butonunu göremedim öğlen de denedim olmadı


Selcen_Ozturk

o buton sadece testin içindeyken çıkar


MesutCaylak

Üzerinden epey bir zaman geçmiş. “frighten sb away/off” (insan, hayvan) korkutup uzaklaştırmak, ürkütmek (insan, hayvan) korkutup uzaklaştırmak, ürkütmek.


escaliente

"is" demek gereksiz değil mi? The soldier still afraid of the dark" desek yine doğru olmaz mı?


Nilay4422

Is yazmadım diye mi yani

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.