"Asker hala karanlıktan korkuyor."

Çeviri:The soldier is still afraid of the dark.

February 6, 2014

14 Yorum


HalilBlbl1

buradaki "is" gramer olarak nedir? anlayamadım.

February 6, 2014

ProwlingParis

is Türkçe'de çoğunlukla gizli olan olmak fiilidir. cümlenin sonunda bazen yazılmayan "-dir" ekindedir genelde onun anlamı. Ama burda söyle bir problem var: İngilizce'de "korkmak" fiilinin direkt karşılığı yok. Onun yerine "korkuyor olmak" anlamında "to be afraid" kullanılır. be (olmak) fiilinin 3. tekil şahıs kişi çekimi de bildiğin gibi "is" (am/is/are hesabı). Bu cümle biraz zor bu durumdan dolayı ;-)

February 6, 2014

ismail629073

Bence fiilden önce am is are gelirse bu fiilin şimdiki zaman olarak çekimlenmesini sağlar buradaki olayda budur

November 27, 2018

Rftyklmz

bende garipsemiştim is neden var diye demek ki öğreniyoruz bir şeyler :D

September 3, 2016

novaonyouy

to be afraid şeklinde olması gerektiği için

January 30, 2015

xoutoforderx

dark kelimesinin önüne neden the gelir ?

July 4, 2014

Md_Uygur

burada dark yerine darkness kelimesi de kullanılabilir diye düşünüyorum.

July 18, 2015

ccxavier

frightened of kalıbını neden kullanamadım

February 8, 2014

ProwlingParis

çünkü eksik kalmış, şimdi ekledim. Eksikleri tamamlayabilmemiz için 'Problem Rapor Et' butonunu kullanmayı unutma.

February 8, 2014

ccxavier

yok hocam olmuyor problem rapor et butonunu göremedim öğlen de denedim olmadı

February 8, 2014

Selcen_Ozturk

o buton sadece testin içindeyken çıkar

February 9, 2014

MesutCaylak

Üzerinden epey bir zaman geçmiş. “frighten sb away/off” (insan, hayvan) korkutup uzaklaştırmak, ürkütmek (insan, hayvan) korkutup uzaklaştırmak, ürkütmek.

February 18, 2015

escaliente

"is" demek gereksiz değil mi? The soldier still afraid of the dark" desek yine doğru olmaz mı?

February 22, 2017

Nilay4422

Is yazmadım diye mi yani

July 16, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.