Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Asker hala karanlıktan korkuyor."

Çeviri:The soldier is still afraid of the dark.

4 yıl önce

15 Yorum


HalilBlbl1

buradaki "is" gramer olarak nedir? anlayamadım.

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

is Türkçe'de çoğunlukla gizli olan olmak fiilidir. cümlenin sonunda bazen yazılmayan "-dir" ekindedir genelde onun anlamı. Ama burda söyle bir problem var: İngilizce'de "korkmak" fiilinin direkt karşılığı yok. Onun yerine "korkuyor olmak" anlamında "to be afraid" kullanılır. be (olmak) fiilinin 3. tekil şahıs kişi çekimi de bildiğin gibi "is" (am/is/are hesabı). Bu cümle biraz zor bu durumdan dolayı ;-)

4 yıl önce

Rftyklmz
Rftyklmz

bende garipsemiştim is neden var diye demek ki öğreniyoruz bir şeyler :D

2 yıl önce

novaonyouy

to be afraid şeklinde olması gerektiği için

3 yıl önce

xoutoforderx

dark kelimesinin önüne neden the gelir ?

4 yıl önce

Md_Uygur
Md_Uygur

burada dark yerine darkness kelimesi de kullanılabilir diye düşünüyorum.

3 yıl önce

ccxavier

frightened of kalıbını neden kullanamadım

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

çünkü eksik kalmış, şimdi ekledim. Eksikleri tamamlayabilmemiz için 'Problem Rapor Et' butonunu kullanmayı unutma.

4 yıl önce

ccxavier

yok hocam olmuyor problem rapor et butonunu göremedim öğlen de denedim olmadı

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

o buton sadece testin içindeyken çıkar

4 yıl önce

MesutCaylak

Üzerinden epey bir zaman geçmiş. “frighten sb away/off” (insan, hayvan) korkutup uzaklaştırmak, ürkütmek (insan, hayvan) korkutup uzaklaştırmak, ürkütmek.

3 yıl önce

escaliente

"is" demek gereksiz değil mi? The soldier still afraid of the dark" desek yine doğru olmaz mı?

1 yıl önce

Nilay4422

Is yazmadım diye mi yani

1 yıl önce