"A kutyájuk vizet iszik."

Fordítás:Their dog drinks water.

4 éve

12 hozzászólás


vadasz53

"A kutyajuk vizet iszik" The their dog drinks water miert nem jo?

4 éve

karak74

The tilos! Birtokos kifejezésben (vagyis a Their dog -nál) nincs "The" névelő akkor sem, ha a Magyarban van! Erről pedig írtak a tippek és tudnivalók-ban!

2 éve

KelemenMargit2

Their dog water drinks - nem fogadta el, miért.

3 éve

karak74

Sorrend! SVO! Alany, ige, tárgy! Csak a két utolsó szót cserélted meg, egyébként jó! A többiek kedvéért: Alany: az egy kutya, ami történetesen több ember tulajdona. Ezért Their dog. (A kutyájuk. Vigyázat, a birtokos esetben nem teszünk ki névelőt, akkor sem, ha a magyarban van! Ezért nincs the!) Ige: drinks, iszik. Vigyázat! Hiába a kutya több emberé, maga a kutya egyedül van, és mivel nem ő beszél, sem nem neki beszélek, ezért Ő típusú a mondatban! E3 szabály! (Úgymond "s" szabály. Ez lentebb is előjött.) Tárgy: mit iszik? Vizet! Water. Their dog drinks water.

2 éve

Ari62

Köszönöm a magyarázatot.

2 éve

KelemenMargit2

köszönöm szépen a választ

2 éve

karak74

Igazán örömmel! Bár gyanítom, a kérdés feltevésekor még koránt sem voltál 15-ös szinten, azóta már inkább én kérdezhetnék tőled. (Talán lesz is rá példa...)

2 éve

belenyesi.1

Megneztem a forditon es nem jo volt the dog drinks water

4 éve

KissLala

Ne bízz a fordítóban, az nem helyes. A "The dog driks water." jelentése "A kutya vizet iszik." A "Their dog drinks water" jelentése pedig "Az ők kutyája vizet iszik (azaz a kutyájuk vizet iszik). Szóval a válasz jó,persze én is elrontottam elsőre. :)

4 éve

KrisztaSza

Na igen, de ha az "ők kutyájuk" akkor miért drinks? Bár én még kezdő vagyok, de úgy gondoltam, hogy csak esz/3. személyben kell "s", vagy nem?

4 éve

tozikek

Mert ugyan az övék, de a kutya egymaga iszik 1.sz 3. személyben vizet.

4 éve

KrisztaSza

Hát, erre nem gondoltam. Köszi, a magyarázatot :)

4 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.