1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Der Mann isst einen Apfel."

"Der Mann isst einen Apfel."

Çeviri:Erkek bir elma yer.

August 13, 2016

12 Yorum


PowerOfLanguage

Adam elmayı yiyor olmaz mı? sonuçta ismin i hali yok mu burada

August 13, 2016

Languagelover..

adam elmayı yiyor derseniz belirli bir elmadan bahsediyor olursunuz ve ein yerine artikel kullanılması gerekir "Der Mann isst den Apfel" olurdu yani ama burda einen kullanıldığı için herhangi bir elmadan bahsediliyor. Tam emin değilim ama büyük ihtimalle bu yüzden yanlştır.

September 11, 2019

Temarix

Akkusativ olarak "einen" kullanıldığı için "Adam bir elmayı yiyor" olarak çevirdim ama yanlış çıktı. Akkusativ olmasına rağmen neden "elmayı" değil de "elma" olarak çeviriyoruz?

April 21, 2018

Bra709527

Adam bir elma yer diye çevirdim neden kabul etmedi

January 28, 2019

AliTaskoparan

Neden 'ein' değil de 'einen' kullanıldı?

October 14, 2016

AliTaskoparan

2 sene önce sorduğum soruya cevap vereyim:

Almancada fiiller ve edatlar, cümle içindeki nesneleri Nominativ, Genitiv, Dativ ve Akkusativ hallerinden biri ile kullanmayı gerektirir.

Bu soruda; "essen" fiili, daima akkusativ gerektiririr.

June 26, 2019

mscengist

Teşekkürler... Fikrî takip, bilgiyi paylaşma, yardımseverlik... güzel hasletler, maaşallah, sizde bir arada. Allah razı olsun. Burada, bu platformda, faydalı cevaplar verip yeni öğrenmeye çalışanlara yardım eden bütün iyi insanlara da ayrıca teşekkür ederim. Allah razı olsun.

August 11, 2019

pil_tasarrufu

Akkusativ yaparken artikellerden der den e dönüşür apfelin artikeli der olduğundan akkusativte den e dönüştü . Den sayı olarak belirtilirse einen olur yanı - en eki den ' in gizlenmiş hali

June 25, 2019

pil_tasarrufu

Apfel yerine brot( das) olsaydı ein olurdu

June 25, 2019

pil_tasarrufu

Yine apfel yerine Milch (die) olaydı eine olurdu

June 25, 2019

nehir487051

Ismin halinden dolayi

November 5, 2016

ykyx672

Akkusativ olarak erkek bir elmaYı yer daha mantıklı mrden isst var?

October 7, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.