1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Go and see it."

"Go and see it."

Fordítás:Menj és nézd meg!

February 6, 2014

16 hozzászólás

Népszerű témák szerint

zsuzsannahuba

Az angol felszólító mondatok végén következetesen elhagyják a felkiáltó jelet! Miért? Az angolban nem kell használni?

March 19, 2014

Bokorember

"Menj és nézd meg ezt" - direkt kiegészítettem, hogy ott van az "it", de nem tetszett neki. :-)

February 6, 2014

radnaitomi

Mivel a magyarban van alanyi és tárgyas ragozás, így a 'nézd meg' tárgyas ragozású alak miatt benne van, hogy 'azt'. Az angolban ilyen nincs, így ki kell tenni, hogy 'it'. Vagyis a fenti fordítás helyes. Persze ettől a tiéd is jó, azt is el kéne fogadnia, ha nem teszi, jelentsd!

February 6, 2014

Bokorember

köszi

February 7, 2014

radnaitomi

Szívesen! :)

February 7, 2014

ildikote

én minden nap tanulok,,mindennap ismételek,,,és sokszor nem tudok semmit,,,,total stop van az agyamban

March 10, 2014

Ocsike82

Ez most lehet amatőr kérdés lesz, de személyes névmás nélkül honnan tudom, hogy itt E/2-ről van szó? Teljesen kezdő vagyok angolból, úgyhogy ha butaságot kérdeztem akkor nézd el nekem. :)

February 13, 2014

BiddyB

Én sem vagyok sokkal gyakorlattal, de úgy tudom az angolban a tegezés az alap, ezért amikor nincs szem.nm.mindig E2.

February 27, 2014

Szabii2002

xD

July 17, 2014

batika75

"Menj és nézd azt" miért nem jó?

February 11, 2014

maricusi

Honnan tudom, hogy egyes szám második személyről van szó?

February 23, 2014

Bokorember

asszem úgy van, hogy amikor az ige magában áll, akkor az felszólító egyes szám második személyt jelent.

February 24, 2014

BereczAgne

Honnan tudom h felszólitó módban irjam, ha kijelentő mondatot kérdez. ?

July 22, 2014

radnaitomi

Mert az angol kijelentő mondatban kell lennie alanynak. Mivel ebben nincs, így ez felszólító mondat. (Mert a felszólító második személyű mondatban pont, hogy nincs alany - mint a fenti példában is.)

July 24, 2014

FDProducti

jöjj és lásd.....mért nem jó? :D ez egy film cím azért írtam ezt :3

March 31, 2018

istvan917983

See=látni (magyarúl ) !!!

August 7, 2018
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.