"Go and see it."

Fordítás:Menj és nézd meg!

4 éve

16 hozzászólás


zsuzsannahuba

Az angol felszólító mondatok végén következetesen elhagyják a felkiáltó jelet! Miért? Az angolban nem kell használni?

4 éve

Bokorember

"Menj és nézd meg ezt" - direkt kiegészítettem, hogy ott van az "it", de nem tetszett neki. :-)

4 éve

radnaitomi

Mivel a magyarban van alanyi és tárgyas ragozás, így a 'nézd meg' tárgyas ragozású alak miatt benne van, hogy 'azt'. Az angolban ilyen nincs, így ki kell tenni, hogy 'it'. Vagyis a fenti fordítás helyes. Persze ettől a tiéd is jó, azt is el kéne fogadnia, ha nem teszi, jelentsd!

4 éve

Bokorember

köszi

4 éve

radnaitomi

Szívesen! :)

4 éve

ildikote

én minden nap tanulok,,mindennap ismételek,,,és sokszor nem tudok semmit,,,,total stop van az agyamban

4 éve

Ocsike82

Ez most lehet amatőr kérdés lesz, de személyes névmás nélkül honnan tudom, hogy itt E/2-ről van szó? Teljesen kezdő vagyok angolból, úgyhogy ha butaságot kérdeztem akkor nézd el nekem. :)

4 éve

BiddyB

Én sem vagyok sokkal gyakorlattal, de úgy tudom az angolban a tegezés az alap, ezért amikor nincs szem.nm.mindig E2.

4 éve

Szabii2002

xD

4 éve

batika75
batika75

"Menj és nézd azt" miért nem jó?

4 éve

maricusi

Honnan tudom, hogy egyes szám második személyről van szó?

4 éve

Bokorember

asszem úgy van, hogy amikor az ige magában áll, akkor az felszólító egyes szám második személyt jelent.

4 éve

BereczAgne

Honnan tudom h felszólitó módban irjam, ha kijelentő mondatot kérdez. ?

4 éve

radnaitomi

Mert az angol kijelentő mondatban kell lennie alanynak. Mivel ebben nincs, így ez felszólító mondat. (Mert a felszólító második személyű mondatban pont, hogy nincs alany - mint a fenti példában is.)

4 éve

FDProducti

jöjj és lásd.....mért nem jó? :D ez egy film cím azért írtam ezt :3

6 hónapja

istvan917983

See=látni (magyarúl ) !!!

2 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.