1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O buradan uzak mı?"

"O buradan uzak mı?"

Çeviri:Is it far from here?

February 6, 2014

30 Yorum


keremciu

Is it away from here? Dedim ama kabul etmedi


Fly_You_Fools

Nasıl açıklayabilirim bilmiyorum ama denemeye çalışacağım. "far" biraz daha uzaklık ölçüsü gibi düşünün; "O buradan ne kadar uzak?- Is it far from here?". "away" ise "uzakta bir yer" gibi düşünün. "O onu uzağa götürür.-He takes it away.". Kelime anlamları olarak bakarsanız ikisi de "uzak" anlamında ama kullanımda böyle bir farkı var, şu ana kadar öğrendiğim kadarıyla.


Mirsadiq.Aghaev

mukemmel anlatmissin, sana lingot verdimasdfdj. teshekkurler fly you fools


1180582799

bende öyle yaptım


ErdiTartar

aynen away i neden kabul etmiyor?


HiCCuPq

away kabul edilebilir


aybukeavkar

Neden away kullanilmiyor?


MuratBicer

Ben de away dedim, bence bi hata yok. keşke bilen birisi bir aciklama yapsa.


cihatvar

far away birlikte kullanilabilir mi? kullanilabilirse nasil bir anlam kazanmis olur?


jzlcdh

"far away" olabilir ama sadece "away" olmaz.


sezeriltekin

Far from here ile far away from here arasinda fark var mi?


osenturk

İs it away from here neden kabul edilmedi cevap lütfen


asl490642

Is it away from here? neden kabul etmiyor


_CanerOzdemir_

Aciklamasi yok rapor edin.


egeninefesi03

Is it far away to here yazdım o buraya uzakmi yanlis mı


Velikarak

far= uzak, away =uzak iki tane zarf yan yana kullanılamaz. Cümlede anlam bozukluğu olduğundan. is it far from here? O, buradan uzak mı? manasına, is it far, away from here? olması durumunda, O, buradan uzak uzak mı? gibi anlam katacağından cümle yapısı bozulacaktır.


qwertyali

onu demiyoruz far yerine away desek olmuyor mu ikiside uzak demek


cagripnr

is it far then here olmaz mı?


HuseyinSUU

Ben de bu şekilde yaptım ama kabul etmedim şimdi raporladım. Umarım düzeltirler çünkü onlardaki erkek veya kadın için kullanılan "he, she" bizde her türlü "O" olarak çevriliyor. Bu yüzden benim yazdığım da doğru kabul edilmeli bence.


HuseyinSUU

Yani "Is it far from here" yaptım. Sizin yazdığınız apayrı bir yanlış.


Safa195046

Is he far here ? dedim kabul etmedi."buradan" in karsiligi hem here hem de from here demis ama here i kabul etmedi


Zennurzen

From olan -dan eki ve of olan -dan eki arasındaki farki anlatsin biri


CilginBisey

From' u neden kullandık. Biri açıklayabilir mi lütfen :/


Bi1Meczup

"Buradan" derken ki "-dan" ekine karşılık olarak


Lale188

bu cümleyi sevdim kısa ve işe yarar..


gamzeuak1

Away i neden kabul etmiyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.