1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Know that I love you!"

"Know that I love you!"

Fordítás:Tudd, hogy szeretlek!

February 6, 2014

25 hozzászólás


sg135797

"love" szó jelentése nem csak a "szeretlek", hanem az "imádlak" magyar szó is. Tehát véleményem szerint nem hibás, ha azt írom, hogy "imádlak téged"


Rebeka9815

De,kivéve ha Istennek mondod.


PardiZsolt

I like your answer:'God' !


radnaitomi

Nem hibás, jó lenne, ha elfogadná a Duo is. Ha nem teszi, jelentsd!


LightmanHUN

Ha nem írtad elé a 'Tudd, hogy' részt, így is hibás


Sutus

Én azt inkább "adore"-ral mondanám, bár nyilván árnyalatnyi különbség van köztük.


LiliMller

Átmentünk ponyvaregénybe :) komolyan, csak nekem tűnk fel, milyen lírai időnként a program? Pl.: No, no, no! Olyan jól szórakozom ezeken! :)


wiwiiiiih

ha úgy kezdődik a mondat hogy know alany nélkül akkor az miért nem jó, hogy tudom hogy szeretlek?


radnaitomi

Mert az angolban mindig ki van téve az alany, kivétel pont a felszólítás második személyben. Vagyis a 'tudom hogy szeretlek' úgy lenne, hogy 'I know that I love you'. Az alany nélküli szerkezet miatt lesz angolul felszólító.


Szultana

"Tudod, hogy szeretlek" -ezt írtam. Nem értem miben rejlik a különbség. Kérlek Tomi magyarázd el, ha lehet! Kezdő vagyok és csak itt tanulok. Köszi.


rock4ever

you know - tudod -> kijelentő mód (kell a you, mert az a mondat alanya) Do you know - tudod? -> kérdő mód (kell a do segédige és a you is) you do not know - nem tudod -> tagadó mód (kell a do segédige + a not a tagadáshoz, és a you is kell a mondatba) know - tudd -> felszólító mód (itt nem kell a you, az angolban a felszólító mód E/2 és TSZ/2-ben az ige szótári alakja)


Szultana

Nagyon köszönöm az aprólékos, precíz magyarázatot. Így már értem. :)


wiwiiiiih

Köszönöm a segítséget :)


SelmecziMe

Én is fennakadtam, aztán rájödtem, h az alanytalan momdat felszólítást jelenthet... Vagy vlmi ilyesmi


hujna

Nagyon szép mondat♥♡


JanosGrenc

a know,akár hogyan figyelem,bárhogy hegyezem, no-nak hangzik


JanosGrenc

csak azért írtam helyesen mert már láttam a helyes megoldást,de számomra a k hang továbbra sem hallható a know szónál


Sutus

Es ez igy van rendjen, ott semmifele k-t nem is kell hallani. :)


JankaHZ

A megfejtés: Tudod hogy szeretlek


umbertopezzette

Just love erősebb...


MackGabor

másodjára írom azt hogy "no that i love you" :D :D


tunde.kova3

Én is így jártam :)


aniko.paul

Jo volt a válaszom


Zsoleszz

Tudod hogy szeretlek elfogadta de félregépeléssel közbe a know lehet tudod is nem?

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.