1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The turtles eat rice."

"The turtles eat rice."

Fordítás:A teknősök rizst esznek.

February 6, 2014

22 hozzászólás


Adamyn0

Nem mindegy, hogy a teknősök vagy a teknősbékák esznek rizst?


Beni0111

Nekem elfogadta a teknőst.Akkor melyik a jó és melyik a rossz?


AndrsGyngy

már megint a rizs ...remélem nem nyersen eszik, mert akkor abba belepusztulnak, mint ahogy a madarak esetében írtam, felveszi a pocakjukban a vizet, és megduzzad, így durva szorulást okoz... Ezeknek mániájuk rizst etetni mindenféle állattal..


AnnabellaM1

Nem rizset? Mifelenk igy mondjak.


Mabi77

Akkor rosszul mondják. Helyesen: rizst.


halolo4

Valószínűleg ti mondjátok rosszul. Rizset. Ez a megfelelő. Viszont ahány ház, annyi szokás. Ha úgy mondjátok, bárhogy magyaráznánk is kiállnál a magad igaza mellett :)


MYSA40

Igen. Hajrá Fradi!


Hanntartisz21

Végülis sztm mindegy, de nyelvtanilag helyesen így mondják: rizst


Adamyn0

Elvileg mindkét módon helyesnek kellene lennie.


AkosFarkas2001

nekem is kihúzza, de szerintem is jó


kftimcsi

De igen! Te legalább tudod a magyar nyelvet. A magyar nyelv kerüli a mássalhangzó torlódásokat, ezért kötőhangot használ: ezért lesz a "riszt" helyett a helyes a "riszet". A tűzre sem szént rakunk, hanem szenet! Akárcsak a vízt helyett a vizet isszuk meg.


Mabi77

Látom, úgy érzed, nagyon okosat írtál. Hány millió ellenpéldát hozzak? (Csak példálózó jelleggel: kör, motor, kamion, sör, bor, uszály, tányér, kanyar, erkély, estély, volán, sámán, Kálmán, bálvány, állvány, cukrász, cipész, fodrász, halász).


Zitu2

Ennél a feladatnál jóvolt az hogy teknős,amikor az előzőnél pedig nem.Ez miértvan így?


Ref257530

Igazából tényleg úgy lenne jó, hogy rizset, de ebben az esetben szerintem egy kivétellel állunk szemben. Nálunk úgy mondják, rizsát. De a fővárosban a helyi lakosok kiröhögtek, hogy így nem beszélünk. Mert az ember a rizst megeszi, a rizsa meg a mellébeszélés.


Elnis9

Miért esznek a teknősök rizst? Egyáltalán kinek, és hogy jutott ez az eszébe?? Ilyen példamondatot... bearanyozza a napomat :D


Adl543363

Én tekit írtam teknős helyett és nem fogadta el


vivien30123

EZT SZTEM IS EL KÉNE FOGADNIA....JAVÍTANI KÉNE, EZ ÍGY NEM IGAZÁN MAGYAR FORDÍTÁS...


lili.meloc

Főzöttet vagy nyerset?


csabca3

Mért nem az hogy a rizs megeszi a teknőst???


LilinaBart

Én aki éppen eszik rízst akkor én egy teknős vagyok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.