1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A nő vizet iszik."

"A nő vizet iszik."

Fordítás:The woman drinks water.

February 6, 2014

26 hozzászólás


albinohalk

She is drinking water. Szerintem a she is egyertelmuen nore utal. Bar teny, hogy nem szo szerinti forditas..


herceg540

amit te mondasz, az folyamatos jelen idő, szövegkörnyezet teszi azzá, de itt nincs szövegkörnyezet ilyenkor az egyszerű szóösszetétel játszik. pl: "She is" az már egy megszemélyesítés, ami a szövegkörnyezetből derül ki hogy ki is az az "ő" akiről beszélünk.


IgorPrince

Egy okosabbat kérdeznék: miért drinks?


herceg540

he/she/it ezekhez a személyes névmásokhoz mindhez így kell képezni az igét, dobsz hozzá egy s-t és kész!


peter.radv

SZERINTEM azért, mert "Ő" és nem pl "Én". Ne zavarj össze :D


kadarpisti

mert egyes szám harmadik személyben az ige kap egy s végződést.


AsesinaReina

De csak present simple-ben, egyszerű jelen időben :)


SzabolcsVi1

Mert a folyamatos jelenben s ragot kap az ige


AsesinaReina

Egyszerű jelenben. Folyamatos jelenben nem. :)


szedmeg

Miért tesz különbséget a women és a woman között? Amikor mind a kettő nőt jelent?


AsesinaReina

A woman (ejtsd vumen) egyesszám, nőt jelent. A women (ejtsd vimin) többesszám, nőket jelent.


RbertPapp6

A women az többes szám.


MelindaBog3

Ne zavarj ossze!de en se ertem:-( :-(


ildikrvai

Egyes szám, harmadik személy +s


Grta701086

Igen miért drinks?


ElekesPanni

Mert E/3-ban az ige s végződést kap az egyszerű jelenben. Az E/1., az E/2. és a többes számhoz nem kell s.


BorblaEszt

Azt ìrom le ès nem jò ?? Mert?


HarleyQuin994238

Azt irtam de nem fogadja el


AlexABajno

Jót írtam csak jött az autókorrekt!!


peter.radv

En pont beturol beture ezt irtam be de nem fogadta el...erdekes...


Ikres1980

No, de miért nem jó a The woman water drinks ?? Miért van az, hogy néha szó szerint kell fordítani a mondatot, néha meg nem??? HELP !!!! :D :D :D


AsesinaReina

Azért, mert ilyen az angol szórend. Általában alany az első, mint "The woman", állítmány, mint "drinks", és az összes többi... :D De itt találsz még hasznos dolgokat: http://www.viszki.sulinet.hu/tananyagtar/angol/Jekel/1_angol_szorend.pdf

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.