"Az én cipőm lila, a tiéd piros."

Fordítás:My shoes are purple, yours are red.

4 éve

12 hozzászólás


MEniko68

Az ezt megelőző mondatom: Az ő cipője piros. Itt elfogadta azt, hogy Her shoe is red., ill. azt is,hogy Her shoes are red. Értem, hogy nyelvtanilag helyesek, de akkor a cipő nincs mindig többesszámban,mint ahogy ebben a fenti mondatban is?

4 éve

BarnabasKo2

Nem mindig többes szám a cipő! Azt is elfogadta, hogy "My shoe is purple, yours is red!", és szerintem is lehet azt mondani, hogy " my shoe..." Így is helyes!

5 hónapja

cides1

the my shoe's purple the your shoe's red ez miért nem jó?

4 éve

adda76
adda76

Olyat nem nagyon szokás írni, hogy "the my", az angol nem használ egyszerre kétféle névelőt, ill birtokos jelet. Vagy az egyik, vagy a másik. Továbbá a cipő, mint itt többször leírták már, mindig többes számban használatos, tehát az "is" itt szintén rossz, helyette az are-t kell használni.

4 éve

MartonGeza

A lilára több szót is használ az angol. Ezek egyike a purple, ami bíbort is jelent. Mivel azonban a bíborra csak ez az egy szó utal, hagyjuk meg neki és a lilára mondjunk mást, pl. violet, lilas, magenta stb.

2 hónapja

MartonGeza

Kedves Duolingo és kedves tanulók! Sokadszor hívom föl a figyelmet arra, hogy a "purple" szó bíbort és lilát egyaránt jelent. Mivel azonban a "lila" szónak több angol fordítása is van a "bíbor" pedig csak a "purple"-lal fordítható, érdemes a lilára az egyéb szavakat (violet, magenta lilac) használni, hogy szegény bíbornak megmaradjon a purple. Más kérdés, hogy az meg különösen nagy hiba, hogy a megoldásomban a lila szó fordításaként nem fogadja el a program a "violet" szót. ami pedig elsődleges fordítása a lilának.

2 hónapja

GaborAttila

A cipő mindig többes tehát are

4 éve

BogdanCsab

A cipő általában mindig többesszám ... "shoes"

4 éve

szandi9006

A purple az nem lila. Az a bíbor... Többször jelentettem. Két kérdéssel ezelőtt végre elfogadta a lilac-ot. Most nem... Ki érti...

4 éve

yanesz

my shoes is purple and yours are red..or not?

4 éve

adda76
adda76

a létige nem jó a válaszodban: mindkét helyen az are a helyes

4 éve

MecsDominik

's nincs

4 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.