A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Az én cipőm lila, a tiéd piros."

Fordítás:My shoes are purple, yours are red.

4 éve

4 hozzászólás


MEniko68

Az ezt megelőző mondatom: Az ő cipője piros. Itt elfogadta azt, hogy Her shoe is red., ill. azt is,hogy Her shoes are red. Értem, hogy nyelvtanilag helyesek, de akkor a cipő nincs mindig többesszámban,mint ahogy ebben a fenti mondatban is?

4 éve

BarnabasKo2

Nem mindig többes szám a cipő! Azt is elfogadta, hogy "My shoe is purple, yours is red!", és szerintem is lehet azt mondani, hogy " my shoe..." Így is helyes!

2 hónapja

cides1

the my shoe's purple the your shoe's red ez miért nem jó?

4 éve

adda76
adda76

Olyat nem nagyon szokás írni, hogy "the my", az angol nem használ egyszerre kétféle névelőt, ill birtokos jelet. Vagy az egyik, vagy a másik. Továbbá a cipő, mint itt többször leírták már, mindig többes számban használatos, tehát az "is" itt szintén rossz, helyette az are-t kell használni.

4 éve