A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I eat because he cooks."

Fordítás:Eszem, mert főz.

4 éve

18 hozzászólás


gbrca

Eszem, mivel ő főz. - Miért nem jó?

4 éve

Shibelion

"Azért eszem, mert főz." Ez is jó kellene, hogy legyen.

4 éve

Sanyiapa

A magyarban ilyen esetben használjuk a "mivel" szót is, ugyanaz a jelentése mint a "mert" szónak.

4 éve

Hildus3

Én eszem mert főz. :)

1 éve

Zsolt_J

Eszem mert főzöl. 1 az 1-ben fordítva.

3 hónapja

tothcila
tothcila

1 az 1-ben plus 1 a 3-ban fordítva: Eszek, mert főz. vagy Eszem, mert főzi.

3 hónapja

klajerika

Van egy elírás a fordításodban NEM ESZEM mert főz, hanem ESZEK mert főz!!

3 éve

theonlymeezz

az "eszek" az miért nem jó?

3 éve

szabi244

Én úgy tudom, hogy ma már ugyanúgy elfogadott az "eszek" alak is, mint az "eszem".

3 éve

Shibelion

Az eszem igényesebb.

3 éve

tothcila
tothcila

Lehet, hogy igényesebb, de az eszem egészen mást jelent. Mi van a fejemben? Az ... Létezik a magyarban alanyi és tárgyas ragozás is. Az "eszek" szó nekem jobban tetszik magában, pl. "eszek (valamit)" Konkrét esetben pl. "eszem az almát" de "almát eszek" Önmagában elég értelmetlen használni: "eszem".

3 éve

Shibelion

Ez igaz. Fogjuk rá, hogy kétértelmű.

3 éve

igaziQgly

:-) Végre valaki gondolkozik és értelmez is, és nem megy bele a magyar nyelv elkorcsosításába. :-)

3 éve

pizspozseng

Én hetedik osztályban azt tanultam, hogy az ún. álikes igéket kivéve az ikes igéknek egyes szám első személyben nincsen külön alanyi és tárgyas ragozása, az alszok például nagyon természetellenesen hangzik.

1 hete

marikaa01

Eszem mert ő főzz máskor elfogadja most miért nem?

3 éve

FloraKujbu

⊙˚⊙ De sokat tudtok!

3 éve