"I eat because he cooks."

Fordítás:Eszem, mert főz.

February 6, 2014

24 hozzászólás


gbrca

Eszem, mivel ő főz. - Miért nem jó?

February 6, 2014

Shibelion

"Azért eszem, mert főz." Ez is jó kellene, hogy legyen.

February 20, 2014

Sanyiapa

A magyarban ilyen esetben használjuk a "mivel" szót is, ugyanaz a jelentése mint a "mert" szónak.

February 6, 2014

theonlymeezz

az "eszek" az miért nem jó?

November 4, 2014

szabi244

Én úgy tudom, hogy ma már ugyanúgy elfogadott az "eszek" alak is, mint az "eszem".

November 12, 2014

Shibelion

Az eszem igényesebb.

November 14, 2014

tothcila

Lehet, hogy igényesebb, de az eszem egészen mást jelent. Mi van a fejemben? Az ... Létezik a magyarban alanyi és tárgyas ragozás is. Az "eszek" szó nekem jobban tetszik magában, pl. "eszek (valamit)" Konkrét esetben pl. "eszem az almát" de "almát eszek" Önmagában elég értelmetlen használni: "eszem".

December 16, 2014

igaziQgly

:-) Végre valaki gondolkozik és értelmez is, és nem megy bele a magyar nyelv elkorcsosításába. :-)

January 6, 2015

Shibelion

Ez igaz. Fogjuk rá, hogy kétértelmű.

December 19, 2014

pizspozseng

Én hetedik osztályban azt tanultam, hogy az ún. álikes igéket kivéve az ikes igéknek egyes szám első személyben nincsen külön alanyi és tárgyas ragozása, az alszok például nagyon természetellenesen hangzik.

August 5, 2018

ironcameleon

Csak neked hangzik természetellenesnek. Sokaknak meg nem.

July 30, 2019

Hildus3

Én eszem mert főz. :)

April 28, 2017

Zsolt_J

Eszem mert főzöl. 1 az 1-ben fordítva.

May 6, 2018

tothcila

1 az 1-ben plus 1 a 3-ban fordítva: Eszek, mert főz. vagy Eszem, mert főzi.

May 6, 2018

klajerika

Van egy elírás a fordításodban NEM ESZEM mert főz, hanem ESZEK mert főz!!

October 28, 2014

marikaa01

Eszem mert ő főzz máskor elfogadja most miért nem?

December 9, 2014

Uwe-DudiBerecz

Miért nem jó az,hogy eszek?

February 14, 2015

tothcila

Már hogyne volna jó, csak biztos nincs benne az adatbázisban. Ez az eszik ige egyes szám egyes személyű alanyi ragozású alakja. Merthogy a magyarban egy igének létezik alanyi és tárgyas ragozású alakja is. Pl. almát eszek (alanyi ragozás) eszem az almát (tárgyas ragozás)

February 16, 2015

pizspozseng

Kivéve két esetet: Tárgyatlan igéknek csak alanyi van: állok (nincs olyan, hogy állom, csak frazémákban) Ikes igék első szám, első személyében ikes ragozás van: iszom, eszem, gondolkodom Az olyan igéknél, mont a húz, úgy van, ahogy mondod. Napjainkban az eszek használata elfogadott, de nem javasolt.

March 11, 2017

tothcila

Napjainkban ki nem javasolja ezek használatát, és miért? Én "állom" az ütéseket.

March 11, 2017

FehrAnna8

Miért nem jó az.. Én eszem, amikor Ő főz???

September 16, 2019

FehrAnna8

Én eszem, mert ő főz! - miért nem jó????

September 16, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.