"Za rok"

Tłumaczenie:In a year

4 lata temu

4 komentarze


Arcia2

Zdanie angielskie "In a year" w dwóch różnych zadaniach znaczy co innego. W pierwszym ćwiczeniu podczas tłumaczenia z angielskiego na polski zaakceptowało mi tłumaczenie "w roku" a w drugim ćwiczeniu podczas tłumaczenia zdania "za rok" nie zaakceptowało mi mojego tłumaczenia i poniżej pojawiło się że poprawna odpowiedź to "in a year". Więc co znaczy "in a year"? w roku czy za rok?

4 lata temu

agoosh
agoosh

In a year może znaczyć zarówno w roku jak i za rok, zależy od kontekstu. Kiedy występuje samo, Duolingo powinno akceptować oba tłumaczenia.

Porównaj: How much money does he spend on beer in a year? (Ile pieniędzy on wydaje na piwo w ciągu roku?)

I will be back here in a year. (Wrócę tu za rok).

4 lata temu

pankrzysio

W obu przypadkach możemy też przetłumaczyć to dosłownie, czyli w rok.

4 lata temu

kamila.kli

Dlaczego nie mozemy tego przetlumaczyc jako in the year

4 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.