"Where did you eat yesterday?"

Tłumaczenie:Gdzie jadłeś wczoraj?

August 17, 2016

6 komentarzy


Patryk.p.

Co do liczby mnogie to zalezy od kontekstu...od tego czy mówimy do osoby(jednej) czy osób(kilku)

March 31, 2017

wityBuldog

Napisałem " gdzie wczoraj jadłeś " i nie zaliczyło.

March 10, 2018

jgehin

przetłumaczyłem "you" w liczbie mnogiej, czyli "Gdzie zjedliście wczoraj" i mi nie zaliczyło... Dlaczego?

November 10, 2016

Yola448704

jghehin, tak się nie mówi po polsku.
Można zapytać po polsku "CO zjedliście?"
Oczywiście, l. mnoga jest poprawna, ale forma czasownika nie jest (wystarczy polski czas przeszły). Można powiedzieć tak:

Where did you eat yesterday? - Gdzie wczoraj jadłeś/JEDLIŚCIE?

January 13, 2018

Ray585285

I still do not understand why the perfective form of the verb should not be used in this case.

May 24, 2018

Dyrszlak

It simply sounds wierd. Yola448704 is right in my opinion.

September 7, 2018
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.