Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Where did you eat yesterday?"

Tłumaczenie:Gdzie jadłeś wczoraj?

2 lata temu

6 komentarzy


Patryk.p.

Co do liczby mnogie to zalezy od kontekstu...od tego czy mówimy do osoby(jednej) czy osób(kilku)

1 rok temu

wityBuldog

Napisałem " gdzie wczoraj jadłeś " i nie zaliczyło.

6 miesięcy temu

jgehin

przetłumaczyłem "you" w liczbie mnogiej, czyli "Gdzie zjedliście wczoraj" i mi nie zaliczyło... Dlaczego?

1 rok temu

Yola448704
Yola448704

jghehin, tak się nie mówi po polsku.
Można zapytać po polsku "CO zjedliście?"
Oczywiście, l. mnoga jest poprawna, ale forma czasownika nie jest (wystarczy polski czas przeszły). Można powiedzieć tak:

Where did you eat yesterday? - Gdzie wczoraj jadłeś/JEDLIŚCIE?

8 miesięcy temu

Ray585285

I still do not understand why the perfective form of the verb should not be used in this case.

4 miesiące temu

Dyrszlak

It simply sounds wierd. Yola448704 is right in my opinion.

2 tygodnie temu