1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The boy walks near the girl."

"The boy walks near the girl."

Fordítás:A fiú a lány közelében sétál.

February 6, 2014

42 hozzászólás


MVDN1

A fiu kozel setal a lanyhoz miert nem jo?


Maminti.

Mert ezt magyarul sem mondjuk! Egymás mellett sétálunk és nem egymás közelében. Egymás közelében lakunk, dolgozunk, tanulunk stb.


MVDN1

En szoktam közel setalni mashoz. Attol hogy nem mellette vagyok.


Maminti.

Igen, igazad van, Közel megyek (sétálok) hozzá Viszont az nem azt jelenti (általában), hogy mellette sétálok, hanem, hogy elindulok felé, hogy közel legyek hozzá. Viszont a lefordítandó mondat azt jelenti, hogy a fiú a lány mellett sétál, és nem azt, hogy közel sétál hozzá. Na, ezt jól kiveséztük. :D


OldAkita

Jó ez a mondat és a fordítása is. Figyeljük meg miként viselkedik egy állat amikor szeretne több információt egy másikról. Igyekszik kellően közel kerülni hozzá, de egyben biztos távolságban maradni tőle. Így sétálgat mellette, körülötte amíg az ilyen távolságból megszerezhető információ birtokába nem jut. Pontosan ugyanígy viselkedhet egy fiú egy társasági összejövetelen ahol kisebb nagyobb csoportokban beszélgetnek. Igyekszik a lány közelében sétálni belhallgatni a beszélgetésébe és minden módon több információhoz jutni róla, de úgy hogy ez egyelőre ne legyen nyílt közeledés.


der_csoppy

mert nincs olyan szó az angolban, ami azt fejezné ki, hogy felé tart.


olzsal

'towards' perhaps?


der_csoppy

igen, úgy értettem, hogy az angol példamondatban itt :)


JanosGoncz

Nekem elfogadta.Pont ezt irtam


bence86

nem lenne jobb near by-al ha szó szerint erre játszunk hogy mellette sétál?


TomiTran

Nem normalis a magyar forditasa


patti007

"A fiú elsétál a lány mellett." lehet-e helyes megoldás? Vagy az angol ezt máshogy fejezi ki?


der_csoppy

máshogy, pl.: The boy walks past the girl.


Nettkusz

"A lány közelében sétál a fiú" mért nem jó


Bogi0920

Mellettből egy t-t kihagytam az is rossz lett.


Hellboy.hu

"A fiú a lány mellett sétál" miért nem jó?


achsoo

Hallás után kellett összeraknom a mondatot, alul kiírta a jelentését, ami eképp néz ki: A fiú a lány közelébe megy.

Nos, itt megtekintve a következő fogadott: A fiú a lány közelében sétál.

Kéretik egyet használni a kettő közül ebben az amúgy is már eléggé katyvasz kurzusban ahol sok helyen zéró magyarázattal dobnak be kifejezéseket, vagy épp csak az addigi sémától teljesen eltérő mondatokat az újoncoknak, és ennek hatására óriási az értetlenkedés.

Megmondom, én sem akarok "mire gondolt a költő?"-set játszani. (sok mondat helyzetfüggő, az pedig nincs jelezve, talán egyszer majd jó lenne környezetbe helyezni a használható mondatokat)

EZ AZOKNAK SZÓL AKIKNEK EGYÉRTELMŰ: döntsetek és kérem jelentsétek, hogy csak az egyik legyen ilyen esetben a fordítása, előre is köszönöm.


Zsolt_Siska

Közel, közelebb,.. legközelebb. Ideálisan milyen közel lehet? -20 cm az már elég közel? :)


fairysecrets17

Nem értem!!!!!!!!!! Itt azt irja fordításként, hogy a fiú a lány közelében sétál. Én betűről betűre ezt írtam, majd megjelent pirosban, hogy a jó megoldás: A fiú a lány közelébe megy. Mióta nem jelenti a walks a sétál-t???????


Brigi130349

Sziasztok!A fiú a lány mellett sétál miért nem jó???


Blanka0218

"A fiú közel sétál a csajhoz" miért nem jó?


Atti626

Mert a "csaj" szó szlengnek számít, és itt a szlenget nem fogadja el.


DvidKolbe

A szlenget az új frissítésbe már elfogadja asszem


KissJazmin1

a fiú a lany mellet setal miert nem jo


HannaBiro

Nem fogadja el pedig jo!!!


nodiNorber

Nekem azért nem fogadta el mert felcseréltem a kis a-t a nagyal....


KissBertalan

Elsétál miért nem jó?


kata777600

Mi lesz ebből??!!..


Tomi20549

To Kárpáti Annamária ès MV DN nekem elfogadta.


Katalin5246

bizony, bizony. sétál és nem megy


SZABOLCS357662

A fiu a lány mellett sétál


pista1231

A fiú közelében sétál ez mi3rt nem jó??


NndorKovcs1

Mert kicsit hibás a feladat és nem mellettét ír


NndorKovcs1

(Ezt kiss bertalannak mondtam)

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.