1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The boy walks near the girl."

"The boy walks near the girl."

Fordítás:A fiú a lány közelében sétál.

February 6, 2014

50 hozzászólás


MVDN1

A fiu kozel setal a lanyhoz miert nem jo?


Maminti.

Mert ezt magyarul sem mondjuk! Egymás mellett sétálunk és nem egymás közelében. Egymás közelében lakunk, dolgozunk, tanulunk stb.


MVDN1

En szoktam közel setalni mashoz. Attol hogy nem mellette vagyok.


Maminti.

Igen, igazad van, Közel megyek (sétálok) hozzá Viszont az nem azt jelenti (általában), hogy mellette sétálok, hanem, hogy elindulok felé, hogy közel legyek hozzá. Viszont a lefordítandó mondat azt jelenti, hogy a fiú a lány mellett sétál, és nem azt, hogy közel sétál hozzá. Na, ezt jól kiveséztük. :D


OldAkita

Jó ez a mondat és a fordítása is. Figyeljük meg miként viselkedik egy állat amikor szeretne több információt egy másikról. Igyekszik kellően közel kerülni hozzá, de egyben biztos távolságban maradni tőle. Így sétálgat mellette, körülötte amíg az ilyen távolságból megszerezhető információ birtokába nem jut. Pontosan ugyanígy viselkedhet egy fiú egy társasági összejövetelen ahol kisebb nagyobb csoportokban beszélgetnek. Igyekszik a lány közelében sétálni belhallgatni a beszélgetésébe és minden módon több információhoz jutni róla, de úgy hogy ez egyelőre ne legyen nyílt közeledés.


evairenpinter

A rendelkezésemre álló szavakkal így fordítottam: "A fiú a lány közelébe megy." Csak a hová kérdésre tudtam válaszolni tehát, de elfogadta a rendszer. Úgy látom, ugyanezt a mondatot hol kérdésre is lehet értelmezni: "A fiú sétál a lány közelében." - Hogy mi következik ebből? Azt még nem tudom.


der_csoppy

mert nincs olyan szó az angolban, ami azt fejezné ki, hogy felé tart.


olzsal

'towards' perhaps?


der_csoppy

igen, úgy értettem, hogy az angol példamondatban itt :)


JanosGoncz

Nekem elfogadta.Pont ezt irtam


adela_11122

Walks vagy go, egyáltalán nem mindegy


bence86

nem lenne jobb near by-al ha szó szerint erre játszunk hogy mellette sétál?


fairysecrets17

Nem értem!!!!!!!!!! Itt azt irja fordításként, hogy a fiú a lány közelében sétál. Én betűről betűre ezt írtam, majd megjelent pirosban, hogy a jó megoldás: A fiú a lány közelébe megy. Mióta nem jelenti a walks a sétál-t???????


TomiTran

Nem normalis a magyar forditasa


achsoo

Hallás után kellett összeraknom a mondatot, alul kiírta a jelentését, ami eképp néz ki: A fiú a lány közelébe megy.

Nos, itt megtekintve a következő fogadott: A fiú a lány közelében sétál.

Kéretik egyet használni a kettő közül ebben az amúgy is már eléggé katyvasz kurzusban ahol sok helyen zéró magyarázattal dobnak be kifejezéseket, vagy épp csak az addigi sémától teljesen eltérő mondatokat az újoncoknak, és ennek hatására óriási az értetlenkedés.

Megmondom, én sem akarok "mire gondolt a költő?"-set játszani. (sok mondat helyzetfüggő, az pedig nincs jelezve, talán egyszer majd jó lenne környezetbe helyezni a használható mondatokat)

EZ AZOKNAK SZÓL AKIKNEK EGYÉRTELMŰ: döntsetek és kérem jelentsétek, hogy csak az egyik legyen ilyen esetben a fordítása, előre is köszönöm.


patti007

"A fiú elsétál a lány mellett." lehet-e helyes megoldás? Vagy az angol ezt máshogy fejezi ki?


der_csoppy

máshogy, pl.: The boy walks past the girl.


Nettkusz

"A lány közelében sétál a fiú" mért nem jó


Bogi0920

Mellettből egy t-t kihagytam az is rossz lett.


Zsolt_Siska

Közel, közelebb,.. legközelebb. Ideálisan milyen közel lehet? -20 cm az már elég közel? :)


Brigi130349

Sziasztok!A fiú a lány mellett sétál miért nem jó???


radaeva64

Nem volt valasztasi lehetosegem!


Szabarine

Sajnos ez egy "szokásnyelv" tök mindegy hogy mit mond a szótár ahogy megszokták a beszélt nyelvben úgy a jó.persze ilyen a mi nyelvünben is van csak talán kevesebb. jól megtanulni minimum nyelvterületen lehet


FerencTabor

Híbás mert egy választás van közelébe és alá húzza mert helyesen úgy van hogy közelében azért a fejlesztők oda figyelhetnének ezekre plusz némelyik szavak kiejtése sem tökéletes ebben a dualingoban


AndrewDari1

meghalok tőletek, én elsőre összeraktam a mondatot pedig először látom


Tams467327

Ez azt jelenti, hogy megközelíti. Közelében jobb lenne, de ezt sem mondjuk így.


Blanka0218

"A fiú közel sétál a csajhoz" miért nem jó?


Atti626

Mert a "csaj" szó szlengnek számít, és itt a szlenget nem fogadja el.


DvidKolbe

A szlenget az új frissítésbe már elfogadja asszem


Katalin5246

bizony, bizony. sétál és nem megy


SZABOLCS357662

A fiu a lány mellett sétál


Hellboy.hu

"A fiú a lány mellett sétál" miért nem jó?


KissJazmin1

a fiú a lany mellet setal miert nem jo


HannaBiro

Nem fogadja el pedig jo!!!


nodiNorber

Nekem azért nem fogadta el mert felcseréltem a kis a-t a nagyal....


pista1231

A fiú közelében sétál ez mi3rt nem jó??


NndorKovcs1

Mert kicsit hibás a feladat és nem mellettét ír


NndorKovcs1

(Ezt kiss bertalannak mondtam)


KissBertalan

Elsétál miért nem jó?


kata_kantor_

Mi lesz ebből??!!..


Tomi20549

To Kárpáti Annamária ès MV DN nekem elfogadta.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.