"Topluluk İngilizce konuşur."

Çeviri:The community speaks English.

4 yıl önce

14 Yorum


Siyah.
Siyah.

Sanırım bizim dil bilgisi kuralı tarzı birşey var. Örneğin biz "sürü kaçar" yada "halk koşar" diyoruz. Halk çoğulu temsil etse de koşarlar demiyoruz. Community de çoğulu temsil etmesine rağmen sanki tekil olan "it" imiş gibi düşünüp -s takısını getiriyoruz. Yanlışım varsa düzeltin tabi.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

aynen

4 yıl önce

savasxxx

Ek olarak belirteyim topluluk, toplum, halk diyebileceğimiz gibi topluluklar, toplumlar, halklar da diyebiliriz. Yani kendi icinde cogul olan gruplari da cogul yapabiliriz buradaki mesele bu. Mesela "child" cocuk, coğulu ise "children" ve bu kelimeyi tekrar -s takisi getirerek cogaltamayiz. Ama diger topluluklari -s takisi ekleyerek çoğul yapabiliriz.

3 yıl önce

falconblue

speaks yerina talks koyduğumuzda hatalı mı olur

4 yıl önce

LoRdS31

Talk neden olmadi ki

4 yıl önce

onderyildiz.

Daha önceki uyarılarda birkaç kişi "in English" yazmamız gerektiğini belirtmişti. "in" kullandığım için hatalı sayıldı. Yanlışım nerede?

3 yıl önce

selingecici

Community çoğulu ifade ettiği için fiil çekiminde "-s" alır mıydı? Yoksa burada farklı bir anlamda mı kullanılıyor?

4 yıl önce

gokcetinkaya

aynen ben de merak ediyorum bunu

4 yıl önce

smanovic

"Children speaks english" veya "children speak english" hangisi dogru

4 yıl önce

drasarac

Children speak English The child speaks English

4 yıl önce

hilalerdem

Topluluk tekil sahis midir neden speaks oluyor

3 yıl önce

saidnursi

Talk niye olmafı cevap hadi selcen yetiştiremiyo musun artık

3 yıl önce

DartkGandalf

Talks da olmalıydı

1 yıl önce

xxzzzxz

The community speaks in english neden kabul etmiyor

8 saat önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.