"Topluluk İngilizce konuşur."

Çeviri:The community speaks English.

February 7, 2014

14 Yorum


Siyah.

Sanırım bizim dil bilgisi kuralı tarzı birşey var. Örneğin biz "sürü kaçar" yada "halk koşar" diyoruz. Halk çoğulu temsil etse de koşarlar demiyoruz. Community de çoğulu temsil etmesine rağmen sanki tekil olan "it" imiş gibi düşünüp -s takısını getiriyoruz. Yanlışım varsa düzeltin tabi.

February 24, 2014

Selcen_Ozturk

aynen

February 24, 2014

savasxxx

Ek olarak belirteyim topluluk, toplum, halk diyebileceğimiz gibi topluluklar, toplumlar, halklar da diyebiliriz. Yani kendi icinde cogul olan gruplari da cogul yapabiliriz buradaki mesele bu. Mesela "child" cocuk, coğulu ise "children" ve bu kelimeyi tekrar -s takisi getirerek cogaltamayiz. Ama diger topluluklari -s takisi ekleyerek çoğul yapabiliriz.

December 17, 2014

falconblue

speaks yerina talks koyduğumuzda hatalı mı olur

April 23, 2014

onderyildiz.

Daha önceki uyarılarda birkaç kişi "in English" yazmamız gerektiğini belirtmişti. "in" kullandığım için hatalı sayıldı. Yanlışım nerede?

February 9, 2015

LoRdS31

Talk neden olmadi ki

June 21, 2014

selingecici

Community çoğulu ifade ettiği için fiil çekiminde "-s" alır mıydı? Yoksa burada farklı bir anlamda mı kullanılıyor?

February 7, 2014

gokcetinkaya

aynen ben de merak ediyorum bunu

February 11, 2014

smanovic

"Children speaks english" veya "children speak english" hangisi dogru

March 11, 2014

drasarac

Children speak English The child speaks English

April 26, 2014

hilalerdem

Topluluk tekil sahis midir neden speaks oluyor

February 10, 2015

saidnursi

Talk niye olmafı cevap hadi selcen yetiştiremiyo musun artık

March 31, 2015

DartkGandalf

Talks da olmalıydı

December 11, 2016

xxzzzxz

The community speaks in english neden kabul etmiyor

December 6, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.