Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"Topluluk İngilizce konuşur."

Translation:The community speaks English.

0
4 years ago

13 Comments


Siyah.
Siyah.

Sanırım bizim dil bilgisi kuralı tarzı birşey var. Örneğin biz "sürü kaçar" yada "halk koşar" diyoruz. Halk çoğulu temsil etse de koşarlar demiyoruz. Community de çoğulu temsil etmesine rağmen sanki tekil olan "it" imiş gibi düşünüp -s takısını getiriyoruz. Yanlışım varsa düzeltin tabi.

19
Reply4 years ago

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

aynen

7
Reply4 years ago

savasxxx

Ek olarak belirteyim topluluk, toplum, halk diyebileceğimiz gibi topluluklar, toplumlar, halklar da diyebiliriz. Yani kendi icinde cogul olan gruplari da cogul yapabiliriz buradaki mesele bu. Mesela "child" cocuk, coğulu ise "children" ve bu kelimeyi tekrar -s takisi getirerek cogaltamayiz. Ama diger topluluklari -s takisi ekleyerek çoğul yapabiliriz.

2
Reply3 years ago

falconblue

speaks yerina talks koyduğumuzda hatalı mı olur

4
Reply4 years ago

LoRdS31

Talk neden olmadi ki

2
Reply4 years ago

onderyildiz.

Daha önceki uyarılarda birkaç kişi "in English" yazmamız gerektiğini belirtmişti. "in" kullandığım için hatalı sayıldı. Yanlışım nerede?

2
Reply3 years ago

smanovic

"Children speaks english" veya "children speak english" hangisi dogru

1
Reply4 years ago

drasarac

Children speak English The child speaks English

3
Reply4 years ago

saidnursi

Talk niye olmafı cevap hadi selcen yetiştiremiyo musun artık

1
Reply3 years ago

selingecici

Community çoğulu ifade ettiği için fiil çekiminde "-s" alır mıydı? Yoksa burada farklı bir anlamda mı kullanılıyor?

0
Reply4 years ago

gokcetinkaya

aynen ben de merak ediyorum bunu

0
Reply4 years ago

hilalerdem

Topluluk tekil sahis midir neden speaks oluyor

0
Reply3 years ago

DartkGandalf

Talks da olmalıydı

0
Reply1 year ago