1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Topluluk İngilizce konuşur."

"Topluluk İngilizce konuşur."

Çeviri:The community speaks English.

February 7, 2014

19 Yorum


Siyah.

Sanırım bizim dil bilgisi kuralı tarzı birşey var. Örneğin biz "sürü kaçar" yada "halk koşar" diyoruz. Halk çoğulu temsil etse de koşarlar demiyoruz. Community de çoğulu temsil etmesine rağmen sanki tekil olan "it" imiş gibi düşünüp -s takısını getiriyoruz. Yanlışım varsa düzeltin tabi.


savasxxx

Ek olarak belirteyim topluluk, toplum, halk diyebileceğimiz gibi topluluklar, toplumlar, halklar da diyebiliriz. Yani kendi icinde cogul olan gruplari da cogul yapabiliriz buradaki mesele bu. Mesela "child" cocuk, coğulu ise "children" ve bu kelimeyi tekrar -s takisi getirerek cogaltamayiz. Ama diger topluluklari -s takisi ekleyerek çoğul yapabiliriz.


Glen35178

Ben de speak yazdım. Nasıl oluyorsa yanlış kabul edildi. Topluluk çoğul değil mi arkadaşlar?


falconblue

speaks yerina talks koyduğumuzda hatalı mı olur


onderyildiz.

Daha önceki uyarılarda birkaç kişi "in English" yazmamız gerektiğini belirtmişti. "in" kullandığım için hatalı sayıldı. Yanlışım nerede?


LoRdS31

Talk neden olmadi ki


selingecici

Community çoğulu ifade ettiği için fiil çekiminde "-s" alır mıydı? Yoksa burada farklı bir anlamda mı kullanılıyor?


gokcetinkaya

aynen ben de merak ediyorum bunu


sevval968345

yukarıda savasxxx adlı arkadaş anlatmış bu durumu ... iyi çalışmalar:)


smanovic

"Children speaks english" veya "children speak english" hangisi dogru


drasarac

Children speak English The child speaks English


hilalerdem

Topluluk tekil sahis midir neden speaks oluyor


saidnursi

Talk niye olmafı cevap hadi selcen yetiştiremiyo musun artık


DartkGandalf

Talks da olmalıydı


xxzzzxz

The community speaks in english neden kabul etmiyor


Belkz702958

Emin olmamakla birlikte sanırım talk karşılıklı konuşmayı speak ise tek taraflı konuşmayı ifade ediyor


OzdenBayram

in English neden kabul gormuyor?


aykutt.klc

Burda hata olduğunu düşünüyorum. Çünkü topluluk diyor, yani onlar. Burda they deriz ki geniş zamanda s takısı gelmez. They play football veya men eat food gibi örneklerde bunu gösterir.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.