"The men eat fish."

Tłumaczenie:Mężczyźni jedzą ryby.

August 22, 2016

11 komentarzy


minionek19

Beznadieja mężczyzna je rybe a nie mężczyźni jedzą rybe

August 22, 2016

Zosia678781

To też jest poprawne :) mozna napisac mezczyzni jedza rybe np. Ryba zostala podzielona na kawalki i obi jedzą rybe

November 12, 2017

WiktorRosa1

@Zosia678781 no właśnie

April 3, 2019

Emwue

Jak możesz przeczytać we Wskazówkach to lekcji Podstawy 2, niektóre rzeczowniki w języku angielskim mają nieregularną liczbę mnogą – również 'man/men' właśnie.

Z kolei w Podstawy 1 możesz przeczytać:

'Czas Present Simple tworzy się używając podmiotu (rzeczownika) i podstawowej formy czasownika, z wyjątkiem 3. osoby liczby pojedynczej, gdzie do czasownika dodawana jest końcówka -s.'

Dlatego:

„Mężczyzna je rybę” = 'A man eats fish'

August 22, 2016

Jack61148

A dlaczego prze rzeczownikiem "fish" nie ma "a" lub "the"? Czy ktos wie?

May 24, 2018

Agnieszka1133913

Mężczyzna je rybę

May 30, 2018

JacobJakePl

Jest men a nie man. Mozesz to po prodtu uznawac za liczbę mnogą jak ci bedzie łatwiej

September 9, 2018

Krzych513819

Czemu liczba mnoga?

October 30, 2018

AndrzejKet

mam pytanie: rozumiem dlaczego nie ma v+s (eat) ale nie wiem dlaczego w tz Innym poprawnym tłumaczeniu, napisane jest "ryby" z zadania nie wynika "ich" l.m.!?

January 4, 2019

[użytkownik usunięty]

    W tym zdaniu nie ma przedimka "a" przed słowem "fish" stąd "fish" występuje jako liczba mnoga - fish ma taką samą formę w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej jeśli dotyczy tego samego gatunku. Fish jeśli mówimy np. o dwóch szczupakach, ale fishes gdy mówimy np. o szczupaku i karpiu.

    January 16, 2019

Agnieszka1133913

    Raczej mężczyzna je rybę

    May 30, 2018
    Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.